LionX Dagger Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Tytuł: Modeler 3D Demo (beta inaczej XP) Gatunek: Program Opis: Prosty może troszkę nie wygodny Modeler dużo rzeczy jeszcze brakuje ale może niektórym się spodoba :3 i przyda bo ma działający export :3 a i program jak narazię posiada dużo bug'ów ^^' V0.04 : >>Download<< Rozmiar pliku: 1 MB tutorial : (to mój pierwszy tutorial to proszę o wyrozumiałości XP) http://pl.youtube.com/watch?v=F6ats_mjukY//nie aktualny Autorzy: Programowanie: LionX Dagger Grafika: LionX Dagger Screeny: LMB - Zaznaczenie obiektu F4-Zmiana z małego ekranu na duży i na odwrót A i różne bzdety robi się klikając na ikony a przy użyciu klawisza escape zmieniasz kamerę statyczną na dynamiczną Sterowanie kamery dynamicznej : W,A,S,D - Poruszanie Mysz - Obracanie C - opadanie Spacja - wznoszenie Scroll up - przyspieszenie Scroll down - zwolnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 hmm nie za wiele to ma możliwości;/ Samo rysowanie standardowych figur modelerem ciężko nazwać. Ale że to demo, to liczę, że coś z tego wyjdzie ;) Co do bugów, to narazie znalazłem jeden - wcisnąłem przycisk dodania tekstury, anulowałem wybieranie i błąd w drawie, że próbuję rysować nieistniejącego sprita :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 9 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 hmm nie za wiele to ma możliwości;/ Samo rysowanie standardowych figur modelerem ciężko nazwać. A tam narzekasz jak byś chciał to mógłbyś wymyślać wiele rzeczy które dało by się w nim wykonać poza tym jakbyś nie zauważył korzysta z wbudowanych funkcji czyli nie będzie tak dobry jak blender XP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 jak tu poruszac modelem i zmieniac jego wlasciwosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Nie da się poruszać modelem, co to za modeler z kilkoma figurami, program działa na pełnym ekranie, zryty interfejs, zerowe możliwości. Już wolę wymodelować postać w GM'ie, chociaż będę mógł ją poobracać. I na dodatek mimo wszystko szybciej wyjdzie w Blenderze... Jak dodaje kostkę, to daj możliwość prostego skalowania go przez przeciąganie wierzchołków, bo ręczne wprowadzanie wartosci jest bez sensu. 4/10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Trochę słabe to jak oglądam inne modelery do gm na yoyo. Powiedziałbym, że 2-3/5 raczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 jak zwykle, twoje programy źle mi się wyświetlają ;/ jakieś czarne mazy itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Powiem tak. Przetestowałem, lecz w ogóle tym się nie da robić modeli i na dodatek jak klikam na opcje Export i chcę zapisać to wszystko się sypię. 2/5 bo coś tam jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Nie wiem jak mogę oceniać jak są takie edytory jak blender, ale czego chcieć od game makera, za pomocą niego się nie zrobi 3d maxa 3/5 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 jak tu poruszac modelem i zmieniac jego wlasciwosci? Porusza się obiekty przyciskając przyciski ,x ,y ,z ,h ,l ,w, niestety jak na razie nie mam ponownego zaznaczania obiektu ale pracuje nad tym Nie da się poruszać modelem to co wyżej a jeśli nie podoba się ustawienie kamery to wystarczy wcisnąć escape i użyć przyciski które są na samej górze tematu co to za modeler z kilkoma figurami, program działa na pełnym ekranie, zryty interfejs, zerowe możliwości. modeler lionx'a :3 i z tymi rzeczami się niezgodzie : zryty interfejs, zerowe możliwości. no może ma dziwny interfejs ale już na pewno można w nim zrobić nie jedna rzecz ale niestety program za was sam nic nie zrobi :3 I na dodatek mimo wszystko szybciej wyjdzie w Blenderze... Jak dodaje kostkę, to daj możliwość prostego skalowania go przez przeciąganie wierzchołków, bo ręczne wprowadzanie wartosci jest bez sensu. no niestety nie od razu rzym zbudowano :3 a co do ręcznego wprowadzania danych jeśli komuś zależy na matematycznej dokładności to , to jest idealne rozwiązanie Trochę słabe to jak oglądam inne modelery do gm na yoyo. Jest już jakiś :( kurcze nie wiedziałem pewnie bym nie robił gdybym wiedział :3 jak zwykle, twoje programy źle mi się wyświetlają ;/ jakieś czarne mazy itd... D: Kurde nie wiem czemu :( Powiem tak. Przetestowałem, lecz w ogóle tym się nie da robić modeli Wiesz to nie jest modeler by robić no nie wiem np. wypasionego żołnierza itp. to jest modeler do prostych rzeczy np. by szybko zrobić scenę funkcjami z gm ,no na pewno zrobisz szybciej niż co chwila odpalać gm i sprawdzać czy wszystko jest w dobrym miejscu ale wy mogę się założyć włączyliście program na 5 góra 10 minut no i od razu Bleee i tyle jak już wspomniałem ten modeler jest przeznaczony do modelowania z tzw basic shapes i na dodatek jak klikam na opcje Export i chcę zapisać to wszystko się sypię. Może jaśniej bo testowałem to 10 razy i nic się nie sypie no ale możliwe ze gdzieś błąd zrobiłem jak już powiedziałem posiada wiele błędów bo dopiero co nad nim pracuje Nie wiem jak mogę oceniać jak są takie edytory jak blender, Tak tylko że blender nie żuci ci game maker'owskiego kodu :3 i na tym polega różnic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumex Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Mnie się nawet podoba, a jak ktoś chce to i ludzika sobie dość fajnego zrobi :P. W ok. pól godziny cóś takiego zrobiłem: ludzik Najbardziej brakowało mi usuwania i zmieniania obiektu. Wystarczyłoby chociaż przez id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Najbardziej brakowało mi usuwania i zmieniania obiektu. Wystarczyłoby chociaż przez id. Wiem to jest główna rzecz nad jaką pracuje a i da się kasować wystarczy delate wcisnąć Kasuje obiekt o danym ID a jak chcecie na razie mogę dodać prowizoryczne że id się wpisuje ale będzie trzeba sobie zapisywać je gdzieś XP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumex Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 To może zrób żeby zapisywało id do jakieś tablicy i by się z niej wybierało, wybrane by się np. podświetlało na czerwono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 10 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 da się zrobić :3 ale nie teraz bo jutro szkoła :3 i trzeba się wyspać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Tak tylko że blender nie żuci ci game maker'owskiego kodu :3 i na tym polega różnic Blender ma plugin do plucia modelami dla GMa :) To może zrób żeby zapisywało id do jakieś tablicy i by się z niej wybierało, wybrane by się np. podświetlało na czerwono. tablice odradzam, szybsze są chociazby listy (i latwiej sie usuwa elementy z wnetrza listy niz z wnetrza tablicy) Jak patrze na ten program to az mi sie chce go zfixowax. Masz do poprawienia na prawde wiele elementow, oby Ci sie udalo ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tidimel Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Może i nawet dobry skrypt. ALE PO CO TO KOMU. Dam Ci 2, żebyś nie skakał z mostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Wszyscy doceniają Twoje starania i to że grzebiesz w 3d tak długo ale nic niestety Ci nie wychodzi, może zostań przy 2d albo przeskocz na c++, moja ocena 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 11 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Blender ma plugin do plucia modelami dla GMa :) tak ale nie da ci to w funkcji d3d_draw....itd :3 bo jeśli o mnie chodzi to ja wole operować na wbudowanych funkcjach i jeśli chodzi o gry to jak widać nie najgorzej mi to wychodzi :3 a z tym zaznaczaniem to i tak mam własny pomysł na to :3 Może i nawet dobry skrypt. ALE PO CO TO KOMU. Dam Ci 2, żebyś nie skakał z mostu. O jeny wytłumaczę to łopatologicznie nie wiem jak wy ale mi wystarczają wbudowane funkcje game makera co do 3d ale jeśli budujesz np. model stołu no nie wiem albo samochodu to zrób sobie go używając funkcji d3d_draw... co chwila będziesz musiał odpalać gm by sprawdzić czy wszystko jest na właściwym miejscu a tak to masz edytor jak już napisałem to pierwsza wersja, jest nawet w demach więc nie wiem czemu od razu spodziewaliście się no nie wiem coś o możliwości blendera zgadzam się osoby których nie interesuje 3D lub nie preferują modeli d3d_draw tylko inne bardzej wyszukane mogą go olać ale to jest moim zdaniem dobry sposób by choćby zacząć się bawić 3D do gm jeśli masz kamerę to dzięki temu programowi możesz zrobić proste modele wystarczy po zrobieniu wystarczy eksportować i masz kod który wrzucasz do obiektu wszystko pisze co trzeba wrzucić do create i a co do draw nie każdy będzie od razu szukał blendera nie każdy umie modelować , nie każdy wie jak taki model teksturować no i w końcu nie każdy zna plugi ja siedzę w 3d już od jakiegoś czasu i tak nie znałem ich ale przynajmniej jednej osobie się podoba to mi wystarczy z grona negatywnych opinii :3 Wszyscy doceniają Twoje starania i to że grzebiesz w 3d tak długo ale nic niestety Ci nie wychodzi, może zostań przy 2d albo przeskocz na c++, moja ocena 1. nie wiem co rozumiesz że mi nic nie wychodzi moje ostatnie enginy itp. są proste ale takie miały być co czy to grzech ? jako ze nic mi nie wychodzi rozumiem że no nie wiem program w ogóle nie działa , się cały sypie sprecyzuj się bardziej powiedziałeś wszystko jak rozumiem gry też hmm to ciekawe czemu mam tyle na nich pozytywnych komentarzy no masz racje w 3d nic mi nie wychodzi :3 a jak lubisz to ty sobie rób w 2d lub w c++ ja niestety (tu muszę cie rozczarować) nigdy długo nie byłem w 2d i 2d mnie nie interesuje więc takie rzeczy zostaw dla siebie zwłaszcza jeśli się nie orientujesz w sytuacji ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Nie wiem czemu ale zadne klawisze WSAD itp mi nie dzialaja. Nic sie nie dzieje, zadnego przesuwania, nic. Po 2. Pasowaloby zrobic jakas siatke wraz z osiami. To napewno b ardzo duzo pomoze. A po 3 to zrob jak sie najedzie na ikone to zeby bylo chociaz podpisane co do czego sluzy. No i niestety bugow troche jest, narazie bez oceny ale mam nadzieje ze to ulepszysz i bedzie dosyc dobrym programikiem no i co najwazniejsze PROSTYM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 a mnie sie podoba prostota w uzyciu :) nie zgadzam sie z reszta i dam ci 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 No to tak kolejna wersja zawiera takie zmiany jak możliwościponownego zaznaczenia obiektu za pomocą Lewego przycisku myszki co prawda działa troszkę topornie a i czasem trzeba odczekać chwilkę zanim się zaznaczy im dalej obiekt tym dłużnej trzeba czekać XP no i ponieważ wiele osób na to narzekało program jest teraz w oknie a nie w pełnym ekranie co dalej jest możliwe wystarczy wcisnąć f4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekGMClan Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Mnie się programik nawet podoba... 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Jak dla mnie dalej zostaje przy swoim: strasznie TOPORNIE sie go obsluguje. Zrob cos bardziej intuicyjnego. a te zaznaczanie nie dziala, mogles chociaz zrobic panel z boku i tam dawac w liscie id obiektu. Poza tym ten programik to robota w pol godziny. Wiem ze stac Cie na wiecej wiec nastepnym razem daj cos co Nas zaskoczy, bo to co teraz widac jest ubogie, bardzo ubogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Jak dla mnie dalej zostaje przy swoim: strasznie TOPORNIE sie go obsluguje. Zrob cos bardziej intuicyjnego. a te zaznaczanie nie dziala, mogles chociaz zrobic panel z boku i tam dawac w liscie id obiektu. Poza tym ten programik to robota w pol godziny. Wiem ze stac Cie na wiecej wiec nastepnym razem daj cos co Nas zaskoczy, bo to co teraz widac jest ubogie, bardzo ubogie. A tam narzekasz lepszy rydz niż nic :3 a zaznaczanie działa tylko jest toporne :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 a pokazac Ci zdecydowanie szybsze zaznaczanie? Masz duzo do poprawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 a pokazac Ci zdecydowanie szybsze zaznaczanie? Masz duzo do poprawienia. Jak umiesz i chcesz zrobić podobny program proszę bardzo :3 przecież ja to nie robie tylko dla siebie jak mówiłem jeśli bym znał coś lepszego to pewnie bym tego nawet nie robił ten program trzeba zrozumieć no i niestety ma masę błędów hmm czy w 30 min byś zrobił nie jestem pewny może w 3-4 godziny jeśli będziesz pisał od podstaw :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Ale on już zrobił program, który jest nieporównywalny z Twoim :F Choć o trochę innych zamierzeniach. Co do tematu: Ale jaja. Wiesz o bugu z długim zaznaczaniem obiektu, a mimo wszystko wydajesz nową wersję...? Dziwne... A programik bez sensu. Wolę se wymodelować w Blenderze, bo: 1. Blender duuużo wygodniejszy. 2. Blender daje większe możliwości 3. A na dodatek, modele z niego będą lepsze. Bo to gówno, co wyjdzie Twoim programem, ma masę niepotrzebnych vertexów. (dla przykładu, jakbym chciał zrobić zaokrąglony walec. W Twoim D Modelerze, musiałbym zrobić walec i kulę. I z tego połowa vertexów kuli byłaby kompletnie niepotrzebna - bo i tak nie byłoby jej widać. A jednak, pamięć by pożerała. A jakby o to chodzi w modelowaniu obiektów 3D (do gier), że siatka ma być najprostsza, jak to tylko możliwe. A już na pewno w GM'ie ^_^) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Czy Lepszy bo ja wiem tak samom niewygodny jak mój jeśli chodzi ci o ten modele terenu a tamto drugie to zwykły engin co do reszty twojego postu trza było wszystko przeczytać zanim coś napiszesz a więc powtórzę mój modeler nie jest do modelowania typu vertexowym tylko na obiektach w gm on wypluwa ci gmowski kod 3d3_draw jak tam byś chciał zrobić zaokrąglony walec przy pomocy tych funkcji wiele razy mówiłem że bardziej zaawansowanych czy tych których 3d nie interesuje nie znajdą zastosowania dla programu to prosty modeler by sobie zrobić prosty stół , wazon , kurde nie wiem odkurzacz a nie by zrobić detaliczne potwory bo i po co gm i tak jest za słaby by takie modele utrzymać a jeśli byś chciał tak jak ja przeważnie modele robie znaczy buduje w gm to byś musiał co chwila włączać gm i sprawdzać czy wszystko ustawiłeś w dobrym miejscu a jeśli jest złe to trzeba wyłączyć grę poprawić i jeszcze raz sprawdzić co uwierz mi pochłania czasem nawet dużo czasu więc proszę zapoznaj się z tematem zanim cokolwiek powiesz :3 bo to wszystko było już poruszane i nic nowego nie wnosisz do tematu a czy to gówno czy nie to już takie opinie są zostawiam dla odbiorcy ale tak z ciekawości zapytam się bo nie kojarzę robisz jakąś grę 3d ? zrobiłeś jakąś grę 3d lub chociaż próbowałeś zrobić ? a bug z zaznaczaniem nie do końca jest to bug po prostu kolizje sprawdza mi w inny sposób który musi zostać obliczony i im dalej tym normalne że obliczać będzie dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 No to, jako autor programu, powinieneś poprawić ten bug :F A temat czytałem. Piszesz, że to jest program do tworzenia "prostszych modeli kodem GM'a". No to właśnie piszę - to jest bez sensu. Stoprzenie nawet stołu w tym bajeranckim i na dodatek niewygodnym programie zajmie dużo więcej czasu, niż we wspomnianym już przeze mnie Blenderze, a Blender da mi na dodatek większe możliwości. I ie kłóć się, bo sam dobrze o tym wiesz: Nikt z Twojego programu nie skorzysta. A jak ktoś skorzysta, to mnie powiadom, może wycofam się z tego co mówiłem ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Dawidds: A czy blender modeluje te obiekty kodem z GMa ? Pewnie nie, więc Twoje porównanie jest bez sensu. Równie dobrze mogę powiedzieć, że 3D Studio Max jest lepsze od jego modelera i od blendera bo ma większe możliwości. Zastanów się co piszesz bo na razie widzę, że na siłę chcesz się do czegoś przyczepić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi