Skocz do zawartości

Najlepszy system niszczenia terenu


Jaklub

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem w wielu miejscach, ale nie znalazłem. Chodzi o płynny, działający na słabszych kompach zniszczalny teren. Silnik Tymona absolutnie nie zdaje egzaminu (tnie się niesamowicie przy większych planszach). Z silnikiem Pietera jest niewiele lepiej. Podzieliłem teren na 64 kawałki i jest już widoczna różnica, ale wciąż niewystarczająca. Przy jednym pocisku, na lepszym kompie, nie ma już bardzo małego zacięcia po pojedynczym strzale, na słabszym kompie gra chwilowo zwalnia zamiast się zacinać. Gorzej jest z wieloma pociskami - na dwóch kompach, na których testowałem grę, występuje zacięcie - na lepszym krótsze, na słabszym baardzo długie. Pytania są takie: Czy jest jakiś sposób na przyszybszenie działania surface? Czy jest jakiś lepszy sposób na zniszczalny teren? Słyszałem coś o extension do GM7, ale problem w tym, że ja pracuję na GM6 (wiadomo - nagminne problemy z wpisaniem klucza w GM7 i brak sieci na słabszym kompie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety GMowe Surfaces są wolne z natury, toteż Tymonowy sposób przy większych grach raczej odpada. Generalnie jak na razie rendering zniszczonego terenu w czasie rzeczywistym może skutecznie zabić każdą grę. Trzeba pokombinować "naokoło". Można np. najpierw załadować grafikę terenu, pociąć ją na małe kawałeczki (nawet 10x10), poskładać do kupy i dopiero potem dać graczowi możliwość interakcji. Sam bym coś napisał, ale na tym kompie nie mam GMa, argh. :<

 

Edit: Pisałem tego posta w pośpiechu i nie zauważyłem błędu. Oczywiście chodzi mi o 10x10, a nie 1x1. Zresztą wielkość jednego "puzzla" jest uwarunkowana rozmiarami obiektów, które mają wpływ na niszczenie terenu. Dla przykładu, jeśli najmniejszy pocisk ma rozmiar 20x20, to nie ma sensu ciąć planszy na mniejsze części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw detale tzn. jak np. myszka przybliży się do obiektu, to obiekt się pokazuje, a jak się oddali, to obiekt się niszczy. Miałem takie same problemy co Ty, ale zrobiłem, tak jak teraz powiedziałem i jest kul

Jeśli na planszy jest ok. 30 obiektów poza terenem, sądzę, że dużego znaczenia to by nie miało.

Edit: Pisałem tego posta w pośpiechu i nie zauważyłem błędu. Oczywiście chodzi mi o 10x10, a nie 1x1. Zresztą wielkość jednego "puzzla" jest uwarunkowana rozmiarami obiektów, które mają wpływ na niszczenie terenu. Dla przykładu, jeśli najmniejszy pocisk ma rozmiar 20x20, to nie ma sensu ciąć planszy na mniejsze części.

Problem w tym, że teren z detalami jest mi potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie można spróbować ciąć po jednym pixelu, z tym, że będzie to niemiłosierne wolne (gracz zdąży zjeść obiad zanim mapa się załaduje). Chciaż tutaj można pokombinować z upychaniem obliczeń do oddzielnego wątku (Snake'owy Dll), lub pre-cutem, tzn. pocięte mapy są dostarczane od razu z grą (tylko że to z kolei bardzo utrudniłoby proces map makingu).

 

Chodzi mi po głowie jeszcze jeden sposób, bardzo prosty zresztą. Kiedyś widziałem taki przykład, a było to jeszcze za czasów GM 5. Żadnych surface'ów, tylko obiekty, a o dziwo działało świetnie. Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie na jakiej dokładnie zasadzie było to zrobione, aczkolwiek mam pewną koncepcją, którą niestety będę mógł sprawdzić dopiero, gdy będę miał znów dostęp do GMa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy czasem nie zrobił tego Piotr

Tak, to właśnie o jego przykładzie mówię, że jest lipny.

Btw, a ten Tymonowy twór sprawdzałeś?

Tak, ale to samo.

 

EDIT: Właśnie sprawdziłem ten extension (Shocker przerobił go na GM6, dzięki!). Za dużo zmian w projekcie trzebaby było wprowadzić w grze. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://gmc.yoyogames.com/index.php?showfor...topicfilter=all

 

Poszukaj tu. Nie widzę na razie niczego co mogłoby się przydać, ale może ty coś znajdziesz.

 

Albo poproś Snake'a o pomoc.

 

Albo napisz topic na GMC o "Surfaces are too slow". Sam bym napisał, ale boję się strzelić gafę XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dawaj, bo ten pierwszy, mimo że dobry, jest strasznie pokićkany.

 

EDIT: Na bylejak zaimpletowałem ten pierwszy silnik do JWorms i nie widzę różnicy pomiędzy podzielonym na części terenem a tym. :/

EDIT2: Faktycznie było bylejak. Po skasowaniu resztek poprzedniego silnika niszczenia terenu ten nowy przestał działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mapa 1920*696. Mulenie jest tylko przy cluster bombie i cluster rockecie (o dziwo nie przy palniku). Ale może do tematu z zapowiedzią JWorms z tą rozmową? ;p

 

EDIT: Po poprawce nie muli już W OGÓLE! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...