peterz_pl Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Witam. Mam lekki problem. Nie będę wiele gadał tylko zarzucam plik. Sami zobaczcie co jest nie tak. Zrobiłem 4 sytuacje. Chcialbym zeby zawsze obiekt był dokładnie skierowany (image_angle) w stronę innego obiektu, ale tylko w jednym przypadku (w załączonym pliku) tak się dzieje. PLIK: http://www.speedyshare.com/284509824.html Dzięki.. i udanych wakacji (niewiele tego już zostało :/ ) EDIT: A.. jesli znacie jakiś lepszy sposób na zrobienie tego paska, to nie pogardze xD heh.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 A jaką mamy pewność że to nie wirus albo jakiś trojan? :P Zamykam, otworzysz sobie jak opiszesz cały problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 A jaką mamy pewność że to nie wirus albo jakiś trojan? :P Zamykam, otworzysz sobie jak opiszesz cały problem. Dziadek nie panikuj. Dzięki.. i udanych wakacji (niewiele tego już zostało :/ ) E tam, ja dopiero zacznę wakacje (we wrześniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Dzieki gnysek :).. wiesz.. oglnie to ja za miesiąc zaczynam dopiero rok ;D. by the way... dałem przykład bo nie zabardzo wiedzialem jak to wyjasnic. ewentualnie moglem zrobic obrazek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 I co, mają ludzie ściagać i przeczesywać kod w poszukiwaniu twojego błędu? Już lepiej byś obrazek dał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 I co, mają ludzie ściagać i przeczesywać kod w poszukiwaniu twojego błędu? Już lepiej byś obrazek dał. Zrobiłem 4 sytuacje. Podpadasz dziadzio :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Podpadasz dziadzio :lol2: Yhy, a sam pewnie nawet kijem tego pliku nie tknąłeś i poszedłeś z pieśnią w ustach. Tak się składa że plik ów wykorzystuje funkcje zarejestrowanego GM - czyli pomóc mu może ledwie garstka ludzi (albo więcej, z piratami.), a ja też nie mam zarejestrowanego ani scrackowanego obecnie. Więc? Gdyby opisał to ładnie albo dał jakiś obrazek i kod, to nie byłoby problemu. A tak to zamieszanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Ja mam zarejestrowanego, ale nie w pracy :P Nie wymagaj ode mnie tak wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Daj w stepie tego ognia(?) taki kod GML image_angle=direction direction=point_direction(x,y,kursor.x,kursor.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Albo zle to robie.. albo nie wiem :/ Daj w stepie tego ognia(?) taki kod image_angle=directiondirection=point_direction(x,y,kursor.x,kursor.y) tak samo caly czas :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 tak samo caly czas :/ A co nie tak? Jakiś błąd wyskakuje? -_- GML image_angle=direction if instance_exists(object2) { direction=point_direction(x,y,object2.x,object2.y) } To Ci musi działać, a projektu nie ściągam, bo mi się nie chce szukać ;F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 oo.. jest już fajnie.. bo sie odwraca w stronę obiektu do którego powinien podążać. Tylko że doleci do tego obiektu i przy nim zostaje: Co zrobic zeby dalej przechodził? Tak jak pocisk. O tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 ogranicz to zmienną. jeśli pozycja 1 obiektu jest taka jak pozycja 2 obiektu, wtedy przestaje się on do niej obracać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 direction=point_direction(x,y,object2.x,object2.y) Dałem w CREATE image_angle=direction A to w STEP. I działa :) Dzieki wszystkim :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 GML direction=point_direction(x,y,object2.x,object2.y) Dałem w CREATE To zadziała Ci tylko wtedy, kiedy obiekt2 się nie porusza. Jeżeli by było inaczej (czyli poruszałby się) to kod ten umieść w step. Tak na przyszłość :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Ok. dzieki :) zapamiętam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opcja create służy do tego żeby obiekt wykonywał czynność tylko gdy "się stworzy", a step aby cały czas. I na przykład jeśli napiszesz direction=point_direction(x,y,xx,yy) w create to jego direction będzie cały czas taki sam- jak na początku i jeśli xx i yy zmienią położenie to on i tak będzie podążał tam gdzie był ten pkt. na początku. Natomiast jeśli dasz to w Step, obiekt automatycznie będzie aktualizował direction względem xx i yy :P Rozumiesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się