Skocz do zawartości

PoKeMoN sTyle.


Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem program dla kuzyna - zamieszczam kod źródłowy skryptu:

GML
_text = get_string( "Podaj tekst:", "Siemka misiu masz zajefajne foteczki jestes boski chce cie przeleciec i w ogole zaraz dostane orgazmu jak nie zamkne twojego profilu" );

_result = '';

 

for( _i = 1; _i <= string_length( _text ); _i += 1; )

{

_char = string_upper( string_char_at( _text, _i ) );

_char2 = string_upper( string_char_at( _text, _i + 1 ) );

 

if ( _char == "Z" && string_upper( string_char_at( _text, _i - 1 ) ) == "S" )

{

continue;

}

else if ( _char == "S" && _char2 == "Z" && round( random( 1 ) ) )

{

_result += choose( "sH", "Sh", "SH", "sh" );

continue;

}

else if ( _char == "Ż" || _char == "ż" && round( random( 1 ) ) )

{

_result += choose( "sH", "Sh", "SH", "sh" );

continue;

}

else if ( _char == "O" && ( round( random( 1 ) ) ) )

{

_result += "0";

continue;

}

else if ( _char == "I" && ( round( random( 1 ) ) ) )

{

_result += "1";

continue;

}

else if ( _char == "A" && ( round( random( 1 ) ) ) )

{

_result += "4";

continue;

}

else if ( _char == "E" && ( round( random( 1 ) ) ) )

{

_result += "3";

continue;

}

else if ( _i mod 2 )

_result += string_upper( _char );

else

_result += string_lower( _char );

}

 

clipboard_set_text( _result );

 

show_message( "Tekst skopiowany do schowka!" );

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ujęte w paru linijkach :P

GML
text = get_string( 'Wpisz tekst.!' , 'Kocham pokemony! <3' )

new_text = ''

 

for ( i = 1; i <= string_length( text ); i += 1 )

{

char = string_char_at( text , i )

if ( i mod 2 = 0 ) new_text += string_lower( char ) else new_text += string_upper( char )

}

show_message( string( new_text ))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha ok, załóżmy, że coś z waszych wypowiedzi rozumiem :o . No to moje uwagi:

-w switchu wyglądało to by bardziej fatalnie

-kod może mógłby być nieco bardziej "krótszy", jednak mógłby być cięższy do przeanalizowania

-to co podał marek, to nie to, co chciał mieć mój kuzyn, tak więc wypad :)

-czy ja się chwalę :confused:

Na podstawie tego tematu wywnioskowałem, że lepiej dać gotowy przykład, wtedy nikt nie zajrzy do kodu i nie zobaczy jego "słabych stron" xD .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-w switchu wyglądało to by bardziej fatalnie

wygladałoby czytelniej, o!

-kod może mógłby być nieco bardziej "krótszy", jednak mógłby być cięższy do przeanalizowania

nie

Na podstawie tego tematu wywnioskowałem, że lepiej dać gotowy przykład, wtedy nikt nie zajrzy do kodu i nie zobaczy jego "słabych stron" xD .

przykład jest do nauki, anie do kopiuj&wklej ;<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-kod może mógłby być nieco bardziej "krótszy", jednak mógłby być cięższy do przeanalizowania

 

nie

Ja uważam, że tak, szczególnie dla początkujących. występują łatwiejsze w zrozumieniu funkcje, bo przykładowo Marek w swoim skrypcie użył string_char_at gdzie ja pierwszy raz widzę na oczy coś takiego ;F

A przykładowo z kodu Pentala zrozumiałem wszystko bez problemu ;)

Choć mimo wszystko jego kod jest nie czytelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jej, lamusku Harvie, wyjdź :> . Zaczynając od twojej niewiedzy -> w case'ach może być tylko liczba całkowita, tak więc good bye. Kod jest najlepszy, jeśli chodzi o łatwe edytowanie, mógłbym dać kolejną funkcję, ale wtedy taki Harv by nie zrozumiał, więc zuy pomysł :) .

 

"Pental: WYJDŹ!"

zaczynajac od twojej niewiedzy w case moze byc i string.

najlepszy kod to najkrótszy kod, tak wiec kompleksy if-ów, i else-ów skraca sie do switcha, zeby bylo CZYTELNIEJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, a teraz z serii "Lubimy programować": co jest czytelniejsze:

 

GML
if ( zmienna1 == 76 || zmienna1 == -3.4 )

{

rzut_sledziem( 53 );

xd += 2;

}

else

if ( zmienna1 == 75 && zmienna2 < 33 )

{

if ( zmienna3 == 5 )

zmienna3 += 24;

else

if ( zmienna3 == 5.5 )

zmienna3 += 1;

}

else

if ( zmienna1 == 'lolxd' && zmienna2 == 5 )

{

x += random(5);

}

 

czy też

 

GML
switch ( zmienna1 )

{

case 76:

case -3.4:

{

rzut_sledziem( 53 );

xd += 2;

}

break;

 

case 75:

{

if ( zmienna2 < 33 )

{

switch ( zmienna3 )

{

case 5:

zmienna3 += 24;

break;

 

case 5.5:

zmienna3 +=1;

break;

}

}

}

break;

 

case 'lolxd':

{

if ( zmienna2 == 5 )

{

x += random(5);

}

}

break;

}

 

hm. Trudna decyzja. 017.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykładowo Marek w swoim skrypcie użył string_char_at gdzie ja pierwszy raz widzę na oczy coś takiego ;F

W skrypcie Pentala też jest ta funkcja :P

 

Co da przykładu to jest przydatny na forach dla "pokemonowców", nie trzeba się męczyć. :P

Tylko można go napisać krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że tak, szczególnie dla początkujących. występują łatwiejsze w zrozumieniu funkcje, bo przykładowo Marek w swoim skrypcie użył string_char_at gdzie ja pierwszy raz widzę na oczy coś takiego ;F

A przykładowo z kodu Pentala zrozumiałem wszystko bez problemu ;)

Choć mimo wszystko jego kod jest nie czytelny.

zapraszam do artu o stringach :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...