TakeThis Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Hehe, teraz mam problem z respawnem... Nie wiem jak zrobić, żeby jak ileś tam jest potworków na mapie to żeby już się nie tworzyły... Creditsy oczywiście będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisieK-GM Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 moze: GML if instance_exists(Obj_cos) <20 { //akcja } EDIT: Moze popruboj z instance_exists i object_exists, bo to wyzej raczej nie bedzie dzialac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 moze: GML if instance_exists(Obj_cos) <20 { //akcja } EDIT: Moze popruboj z instance_exists i object_exists, bo to wyzej raczej nie bedzie dzialac Ale... "Akcja" jaka akcja? xd co ma to robić? Ja chcę, żeby przestawało :D Edit: czyli żeby alarmy przestawały działać. Edit 2: poprawka :D nie if instance_exists(Obj_cos) <20, tylko if instance_exists(Obj_cos) >20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Akcja = respawnowanie Edit: alarm[0] = -1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Akcja = respawnowanie Edit: alarm[0] = -1? omfg, wiem, ale jak to przestać, żeby już nie respawnowało? lol edit: aha edit 2: zrobiłem 2 obiekt i wkleiłem to: GML if instance_exists(Obj_Enemy)>2 { with(troll_respawn)instance_destroy() } if instance_exists(Obj_Enemy)<2 { instance_create(x,y,troll_respawn) } Ale fpsy spadają do zera i wszystko sie sypie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Nie instance_exists tylko instance_number <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 @UP No właśnie :blink: GML if instance_number(obiekt) >=20 { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Aha xD qrde, jak zabije wszystkich, to mi się nie pokazują dalej ;p Uzjel, powiedz, jak mam to zrobić. edit: @up: KUR*A!! JAKA ZNOWU AKCJA CO TAM WPISAĆ, CZY WY NIE ROZUMIECIE, ŻE JA WŁAŚNIE TYLKO O TO PYTAM? Poproszę o cały kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 To jeszcze dopisz : GML if instance_number(obiekt) <20 { //akcja powrotna, np: alarm[0]=200 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Jeśli chcesz postawiać respawny w wybranych miejscach ( ala Almora ) w Create: GML Object = objMonster; ObjID = -1; alarm[0] = room_speed*2; w Alarm[0]: GML if( !instance_exists( ObjID ) ) ObjID = instance_create( x, y, Object ); alarm[0] = room_speed*2; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Jeśli chcesz postawiać respawny w wybranych miejscach ( ala Almora ) w Create: GML Object = objMonster; ObjID = -1; alarm[0] = room_speed*2; w Alarm[0]: GML if( instance_exists( ObjID ) ) ObjID = instance_create( x, y, Object ); alarm[0] = room_speed*2; Ale oni robią się bez końca :/ wezyr: nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Jeśli chcesz postawiać respawny w wybranych miejscach ( ala Almora ) w Create: GML Object = objMonster; alarm[0] = room_speed*2; w Alarm[0]: GML if( !instance_exists( Object ) ) Object = instance_create( x, y, Object ); alarm[0] = room_speed*2; najprostszy i najlatwiejscy system spawnu out there, pierwszy jaki uzywalem :) Potem juz jest tylko kombinowanie aby potworki sie respily gdy postac ich nie widzi (aby nie pojawialy sie 'z nikad' przy postaci). Malym minusem jest to ze resp tworzy potworka nawet gdy cos jest w tym samym miejscu (inny mob lub gracz) wiec lepiej wstawic aby potworek sie nie pojawial jesli te obiekty sa zbyt blisko respu. edit2 poprawiony kod: GML //create w obiekcie o_spawn monster = noone; alarm[0] = room_speed * 10 //alarm [0] if (!instance_exists(monster)) { monster = instance_create(x,y,potworek) } alarm[0] = room_speed * 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 @up: & @2x up: Dzięki, teraz działa ^^ Creditsy oczy wiście będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Faktycznie, zapomniałem o "!" :P Dzięki za poprawienie David ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się