TeeGee Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Po raz tysięczny - w GM ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 2MB - to bardzo dużo. Klient Almory ma 208KB, serwer 123KB i Edytor Map 105KB - to jest optymalizacja :P Słabo się starasz :) Chociaż całość w 40MB - to oznacza, że będzie ostro skompresowana muzyka do Oggów, albo grafiki są dobrze powycinane i zoptymalizowane do GIFów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 To dlatego, że póki co jest w .gmk wciśnięte sporo placeholderowych grafik i dźwięków. Są usuwane w miarę jak zastępuje je faktycznymi assetami, więc rozmiar samego pliku jeszcze pójdzie w dół. Muzyka jest w .ogg, ale bez przesadnie ostrej komprechy. Za to dynamiczny bitrate zawsze pozwala cośtam zaoszczędzić. Grafiki są kompresowane różnie - większość jest w .png, niektóre tła i particle są w .jpg, w .gif są tylko animacje pomocnicze. GM8 wprowadza tu pewne zmiany i dodaje możliwość przechowywania zasobów w specjalnym GMowym formacie, więc może się na to przerzucę. Nie wiem jak to wpłynie na rozmiar. Łącznie tego nie wychodzi tak dużo. Myślę, że okolocie 40MB są jak najbardziej realistyczne, choć oczywiście trochę zgaduję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Stworzenie własnego systemu przetrzymywania grafik w paczuszce nie jest takie trudne :) Polecam do tego część 39dlla odpowiedzialną za czytanie plików, za pomocą filesetpos można skakać sobie po pliku, trzeba tylko zapisywać na zasadzie [rozmiargrafiki][dane][rozmiar][dane], no i przed wczytaniem grafiki przez GM stworzyć tymczasowy plik, w który wrzucimy dane z pliku, tak, żeby uzyskać fizycznie obrazek na dysku (samo odczytanie pliku, utworzenie go i skasowanie, to naprawdę ułamki sekund, natomiast jak GM wczytuje grafiki wiemy nie od dziś ). Ogólnie czas potrzebny na wczytanie grafiki z takiej paczki nie różni się od normalnego czytania (ale z użyciem DLLa do odczytu i skakania po paczce), a grafiki są bezpieczne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Mało mi zależy na "bezpieczeństwie". Raczej na wygodzie modyfikowania assetów. Takie rozwiązanie miałoby dla mnie dwie wady: - Wymaga więcej kroków przy dodawaniu/zmienianiu grafiki, a lubię kiedy Lurk może sobie po prostu podmienić asset samemu i zobaczyć efekt w grze. - Używa dll. Wiem, że akurat 39dll jest świetne, ale po moich przygodach z supersound i ultracrypt nauczyłem się, że mimo wszystko dllki do GMa są pisane amatorsko. Mogą z nimi występować problemy, a na support nie ma co liczyć. W tej chwili staram się maksymalnie ograniczyć ilość dodatkowych bibliotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Z podmianą nie ma problemów - wrzucam nową grafikę, uruchamiam packer i po pół sekundy mam już nową paczkę grafik :) Po prostu w katalogu deweloperskim mam folder z grafikami niespakowanymi i program, który tworzy z niego paczkę spakowaną z której korzysta już sama gra - dzięki temu mogę podmieniać właśnie mając tylko EXEka, bez GMK, pod warunkiem, że mam oryginalne grafiki w folderze :) Więc punkt 1) z Twojej listy akurat nie stanowi problemu, ale punkt 2 - już może, chociaż ja problemów na razie nie miałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Hmm, racja. Zresztą kiedyś myślałem nad takim rozwiązaniem, a potem z niego zrezygnowaliśmy. Nie wiem - może przy okazji GM8 (kiedy i tak wszystko będzie trzeba przerobić) pokombinujemy. Ale i tak wolę raczej nie używać dodatkowych dll. Teoretycznie szansa na problem jest mała, ale kiedy grę pobierze 100k+ graczy, to każdy taki detal zwiększa prawdopodobieństwo, że na którymś kompie coś się posypie. Pół biedy jak w demo, ale kiedy problem występuje w pełnej wersji, to muszę go albo na szybko obchodzić, albo zwracać kasę (co mnie kosztuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Tak, czekanie na GM8 to też jest problem, chociaż akurat przy obecnym systemie wczytywania grafik wystarczyło zmienić cztery linijki kodu i wszystko było OK - niestety, zbyt wiele zmian w GM8 nie ma :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Hej, są ikonki do Visty i nowy edytor kodu! Więcej mi na razie nie trzeba :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 ArcMagi jest tematem numeru w GM Tech. To taki całkiem udany amatorski webmag z Game Maker Community. http://gamemakertech.info/ Są tam w sumie jakieś niepublikowane dotąd fotki i screeny, więc może Was to zainteresuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Września 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 E tam, prawdziwy exclusive tej produkcji w postaci grafika i tak pozostanie tajemnicą, a to by była bomba :P Wydaje mi się, że są to screeny które widzieliśmy (lub bardzo podobne). Btw. postać D'jinn skojarzyła mi się od razu z wiedźminem i edytorem do niego :P Przypadek, że wybraliście tą wersję pisowni, czy faktycznie mam dobre skojarzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Przypadek (albo podświadoma sugestia :D). Screeny są nowe, ale de facto nie ma na nich nic nowego. Tak naprawdę "exclusive" jest wywiad, to o muzyce i o ewolucji GUI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Ekran wyboru postaci, pierwsze podejście ( http://twitter.com/TomGrochowiak/status/4606590169 ): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 no grafika powala na łopatki, trzeba przyznać, profesjonalizm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Mnie powala opis dołączony do niej ; D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Ja tak naprawdę tego najbardziej ArcMagi zazdroszczę. Sama gra, od strony kodu to nie jest tam jakiś super skomplikowany twór, wymaga na pewno sporo przemyśleń no i trzeba wyważyć wiele rzeczy, ale myślę, że też jestem w stanie pisać kod na podobnym poziomie. Niestety, nie jestem absolutnie w stanie oddać takiego klimatu jak TeeGee z pomocą swoich grafików. Tak naprawdę 80% magii tej gry to odpowiednie sztuczki graficzne, które tworzą odpowiednie złudzenia i wszystko jest dzięki temu spójne i sprawia wrażenie, jakby całość była jedną tylko grafiką, a nie zbiorem kilkudziesięciu mniejszych. Układanie na siebie kolejnych warstw grafik w odpowiedniej kolejności potrafi stworzyć naprawdę ciekawy efekt końcowy, chociaż czasem trzeba się nieźle namęczyć, żeby je dobrze przygotować. Zauważcie np. brak krawędzi dookoła chociażby postaci wiedźmy. Ja akurat nie dam sobie ręki obciąć, że to jest sprite korzystający z kanałów alpha - bo wiem, że i bez nich da się stworzyć grafikę tak, żeby pasowała do tła (wystarczy tło podłożyć w fotoszopie i docinać postać już z tym tłem). Ale trzeba mieć po pierwsze pomysł, po drugie dobrego grafika i to jest naprawdę wielki klucz do sukcesu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Masz Almore, ciesz się : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Ale gry online to inna bajka :) Dla tego zazdroszczę, że TeeGee znalazł tak dobrych grafików, bo mi się marzy dobra gra singlowa i mam nadzieję, że taka się na moim koncie pojawi w niedalekiej przyszłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 a mi sie ta poprzednia wiedźma mimo wszystko bardziej podobała :D mówie o tej: http://www.getmagi.com/Lolz/characterpickmockup.jpg ladniejsza twarz i wlosy, w tej nowej tylko liść na głowie i brzuch mi sie bardziej podobają edit. miałem ją pochwalić jeszcze za pieprzyk na cycku ale jak sie okaząło to jakiś syf na monitorze :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 A ja was wszystkich i tak zagnę moją wypasioną gierą! Ha! A tak na serio to jak już wyjdzie ArcMagi to mimo, że za tego typu grami nie przepadam chyba nawet przeboleję te parę groszy by zobaczyć co za cudo można zrobić w GM :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 @Prop: Fakt, ta druga wygląda trochę jak z jakieś japońskiej giery czy cu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Ale nie ma takich obwisłych piersi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 4 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Jest w dużo dynamiczniejszej pozie i bardziej pasuje stylem do reszty grafiki. Jest też niedokończona. Zresztą cały ten ekran to dopiero pierwsza próba nowego layoutu wyboru postaci w Story Mode. Niewiele tu finalnych elementów. Gnysek, wiedźma jest spritem z alfą. W ArcMagi wszystko jest ruchome - ta wiedźma wyjeżdża dynamicznie z lewej strony, arena w tle animuje się i czasem płynnie przechodzi w inną itp. Dopasowywanie pod konkretne tło by nie przeszło. Żeby uzyskać efekt spójności, wszystko musi po prostu do siebie pasować stylistycznie i kolorystycznie. Oczywiście stosuję parę trików. Np. wszystkie menu mają to lekko granatowe zabarwienie niezależnie od areny w tle. Granatowy nie występuje na żadnej postaci, więc portrety zawsze się ładnie odcinają. Poza tym, mając jedno relatywnie zunifikowane tło, łatwiej dobrać do niego kolory uzupełniające się. Jest z tym trochę roboty, ale też znacznie się podciągnąłem w projektowaniu graficznym i powoli zaczyna to wychodzić naturalnie. No i mam przyjemność pracować z fantastycznymi grafikami, którzy bez problemu wpasowują się w ogólną stylistykę i kolorystykę. Natomiast nie czaję czemu gra sieciowa miałaby być w tej kwestii inna. Dobry i spójny design sprawdza się wszędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Nad grą sieciową trzeba spędzić dużo więcej czasu i poza ograniczeniem w postaci mocy obliczeniowej komputera masz też ograniczenie w postaci ilości przesyłanych danych - to znacznie utrudnia tworzenie gry :) Nie myślałem o designie, bo to zagadnienie faktycznie się nie różni :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 5 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Spoko. Ale zrozumiałem, że chodzi Ci o grafikę, a tu akurat nie ma wielkiej różnicy czy online czy nie. Zresztą kurde - Almora akurat bardzo dobrze i spójnie wygląda. Szczerze mówiąc, taki styl jaki macie podoba mi się bardziej niż większość komercyjnych MMO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Października 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Nawet nie wiesz ile sztuczek i oszustw wpakowałem już w Almorę :) Czasem nawet obawiam się, że zbyt bardzo dopieszczam kod, przez co cały developing mocno się opóźnił. Zapewne u Ciebie dopieszczanie wygląda tak samo, z jedną tylko różnicą - Ty już wydałeś grę, wiesz co było źle a co dobrze i teraz robisz coś nowego, a my ciągle dłubiemy nad tym samym :) Ale to właśnie ten online jest winny i brak online'a w ArcMagi wychodzi na plus. Na plus - bo gra i tak będzie dobra, a multi można wydać kiedyś jako dodatek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 5 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 To prawda. Grę single jest jednak łatwiej zamknąć w jakichś rozsądnych ramach. Choć u nas też jest dużo dopieszczania. Oczywiście mniej w kwestiach kodu, bo tu mamy raczej prosto, ale wszelkie kwestie wizualne i sam gameplay męczymy po 10 razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 i to widać ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ludzix Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 CYCKI Kratki na dole się zapętlają, czy przesuwa się tylko kursor od krawędzi do krawędzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 5 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Od krawędzi do krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się