Skocz do zawartości

Zablokowane Cienie


Rekomendowane odpowiedzi

Siema od razu powiem że szukałem ale nie znalazłem nic co by mnie zadowoliło szukam metody na zrobienie cieni w grze żeby obiekt_drzewo miał swój cień ale jest jedna sprawa bo drzewo ma losowego sprita jak zrobić aby cień odnosił sie do wszystkich spritów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz pokazane jak sie robi cienie (na dodatek smukłe) z losowym spritem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a normalnie przez drawowanie lekko przeźroczystego, czarnego sprita próbowałeś? Z tym że zamiast nazwy sprita dajesz sprite_index i powinno chodzić o coś takiego:

GML
draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x-8,y+8,image_xscale, image_yscale,image_angle,c_black,0.5)

draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha);

i wrzuć to wszystko do draw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a normalnie przez drawowanie lekko przeźroczystego, czarnego sprita próbowałeś? Z tym że zamiast nazwy sprita dajesz sprite_index i powinno chodzić o coś takiego:

(...)

i wrzuć to wszystko do draw

Noooooo! Tym sposobem wszystko co rzuca cienie będzie lewitować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Noooooo! Tym sposobem wszystko co rzuca cienie będzie lewitować!

 

Jak źle podstawisz parametry - to i owszem. Ale to co chłopaki wyżej przytoczyli, to malowanie tego samego sprita, tylko kilka pikseli dalej - taki jakby duplikat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...