MiChAl200 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Podaje wam problem : mam objekt ludzik i objekt ratownik i objekt blok. Blok stoi przed morzem (ale objekt nie jest widzialny). Ratownik stoi na plaży. Co zrobić żęby było tak: Ludzik podchodzi do ratownika i pojawia się pytanie (z show_messages) i jest pytanie "Czy chcesz nauczyć się pływać?" są odpowiedzi TAK i NIE wybieram tak i blok znika i ludzik możę wejść na morze, ale nie umiem zrobić, żeby blok na zawsze zniknął nawet jak wyjde z roomu i wrócę, a gdy podejdę do ratownika to już nie będzie pisało "CZy chcerz nauczyć się pływać?". Trochę tego dużo, ale mi chodzi dokładnie o zniknięcie bloku na zawsze (nawet gdy wyjdę i wrócę do roomu) i gdy nauczy się pływać to ratownik nie będzie pytał go o pływanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 if ( show_message_ext( 'chcesz nauczyć się pływać?','TAK,'','NIE' )) = true { witch( blok ) instnce_destroy() potrafie_plywac = true// czy cos w tym stylu ;P } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 ale czy blok zniknie na zawsze i wpisać to w kolizji ludzika z ratownikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 jeżeli zrobisz restart rooma to wszystkie obiekty wrócą na swoje pozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Zrób może, że zmienna globalna np. global.bloczek ustawia się na false, a w tym objekcie w create if (global.bloczek==false) instance_destroy(); Prawdopodobnie robisz kilka roomów, więc będzie ci potrzebna zmienna globalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 no właśnie ale nie da się coś zrobić by blok wtedy zniknął nawet gdy wyjdziesz i wejdziesz do rooma spowrotem EDIT to było do wcześniejszego komentarza do Nobody: Nierzoumiem trochę z tą globalną. Można bardziej jaśniej..? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 Możesz zrobić listę akcji w tablicach np: GML global.Act[0]=false; // Czy potrafimy pływać lub const'ami się bawić GML global.Act[A_PLYWANIE]=false; // Czy potrafimy pływać Stwórz obiekt 'objLoader' i daj go tylko do 1 roomu, np w menu gry Aby sprawdzić: GML if(!global.Act[0]) // lub !global.Act[A_PLYWANIE] { // Jakaś akcja jeśli nie potrafimy pływać } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 :boxed: :boxed: a.... mógłbyś dać mi jaki przykład. Przy tych tablicach, skryptach i globalnych jestem kompletnie zielony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 To jak zmienne lokalne, tylko że mają zakres na całą grę i trzeba dodać 'global.' :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się