Skocz do zawartości

Chowający się za oknami wrogowie


Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zrobić, żeby wrogowie chowali się za oknami, a potem z nich wyskakiwali, żeby strzelić do bohatera. Próbowałem wykonać coś takiego 3 razy i nadal jestem w lesie.

 

A jakim sensie chowali się i wyskakiwali? Możesz to trochę przybliżyć? Jak Ty to widzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj jako transparent sprite z budynkiem, (w oknach musi być tło uznawane za przeźroczyste) daj w obiekcie tegoż przykładowego bloku żeby znajdował się wyżej niż wysuwany wróg, daj wroga pod oknem i wyznacz mu path, jeśli teraz ma się w określonym czasie wróg pokazać to zrób alarm i żeby ruszył się po pathu po określonym czasie. Efektem będzie że po określonym czasie w oknie wysunie się wróg

 

ED:

to jest do gry takiej jakby w kurce wodnej gdzie z okien w widzianym budynku wysuwali(wyskakiwali) wrogowie, przynajmniej tak zrozumiałem twoją koncepcję, nie wiem jak ty ale ja nie potrafię czytać w myślach ;F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Create:

GML
{

typ=1;

time=90

}

w Step:

GML
{

if (typ=1){

mp_linear_step(obj_okno.x + lengthdir_x(30,90),obj_okno.y + lengthdir_y(30,90),4,1);

time-=1;}

else

if (typ=2){

mp_linear_step(xstart,ystart,6,1);

time=90;

time-=1;}

if (time<=0){

alarm[0]=1;}

Alarm 0:

GML
if (typ=1){

typ=2;}

else{

typ=1;}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...