Kaara Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Mam wielki problem, głowie sie nad tym jak zrobić rozrzut pocisków(naboi) w strzelance z widokiem TOP DOWN, problem w tym ze kompletnie nie wiem jak sie za to zabrac, prosze o jakies porady lub przykład i wskazówki jak sie do tego zabrac. Z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 jesli pocisk tworzysz tak: GML _bid=instance_create(x,y,obj_bullet) _bid.direction=direction to wystarczy ze zrobisz tak: GML _bid=instance_create(x,y,obj_bullet) _bid.direction=direction+5-random(10) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 No fajny sposób a co jesli mam koło i chce aby rozrzut był o średnicy tego koła? Da rade tak zrobić? @EDIT moze pokaze to kolo to rozrzut maxymalny i chce aby losowało pozycje miedzie zielonymi kreskami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 A z jakiego punktu mają być rozrzucane te pociski ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 rociski mają byc rozrzucany miedzy tymi zielonymi kreskami czyli w srodku tego okregu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Jak podasz wymiary tego koła, to może się coś zrobi, to nikt nie będzie liczył pikseli na tym obrazie. Ale jak np. koło ma średnicę np. 30 px to to co podał Psychix: GML _bid.direction=direction+5-random(10) zmieniasz sobie na około: GML _bid.direction=direction+15-random(30) a jak będzie nie dokładnie to zwiększ/zmniejsz sobie troszkę te liczby ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Hmm jakbym miał 1 kolo to by dobrze było ;] a ja mam dla kazdej broni wieksze lub mniejsze ;/, mógłby kjtos przykład wykonac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 To sprawdzaj czy dana broń istnieje, jeżeli tak to ustawiasz rozrzut pocisku. i tak z każdą bronią. np. GML _bid=instance_create(x,y,obj_bullet) if instance_exists(obj_broń1) { _bid.direction=direction+5-random(10) } if instance_exists(obj_broń2) { _bid.direction=direction+10-random(20) } itd. Wiem że to nie jest optymalne, ale tak to można zrobić najprościej. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 GML var i, dir; dir=100-random(200); i.instance_create(x+lengthdir_x(10/*Promień kola*/,direction+(dir)), y+lengthdir_y(10/*Promień kola*/,direction+(dir)), objBullet); i.direction=10-random(20); i.speed=10; ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisieK-GM Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 GML if bron1=true { //akcja strzalu i rozrzutu(nie chce mi sie pisac bo ci juz podali;p) } if bron2=true { ... } No i jak tak masz to tylko zmieniasz rozrzut zmiennymi, kapujesz? EDIT: tam mozesz sobie dac akcje te co ci da lenin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się