Misiek999 Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 pytanie do użytkowników gm7 : co daje zmiana seed ( random_set_seed() ) w funkcji random ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Tłumaczenie z ang. na polski: Przypadkowe ziarno kompletu (orientacja) A więc, nie jestem użytkownikiem gm7, ale wydaję mi się że to jest przypadkowa orientacja objektu... Mógłbyś podać argumenty, jakie są możliwe do wypełnienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Huh, nie znam odpowiedzi na pytanie :huh: Zagiąłeś mnie -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Sets the seed (an integer) that is used for the random number generation. Can be used to repeat the same random sequence. (Note though that also some actions and the system itself uses random numbers.;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Maja 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Oj do helpa każdy głupi umie zajrzeć, powiedzieć co to znaczy też, ale tu trzeba wytłumaczyć do czego to służy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 18 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2008 Przecież pisze w helpie o_O random_set_seed() ustawia ziarno które będzie używane do wygenerowania liczb losowych ( pseudolosowych ). Dzięki temu można powtórzyć tą samą sekwencje losowych liczb. Do czego to może się przydać ? Hmm... spotkaliście się z czymś takim w grach, że można wygenerować planszę/świat z podanego stringa ? Coś takiego było między innymi w Hydlide na Sega Saturn, Hogs of War na PSX i Worms na Amige. Przykładowo, jak można z tego skorzystać: https://gmclan.org/up541_12_seed.html Zauważcie, że gdy drugi raz poda się to samo imię, wygeneruje się ta sama plansza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 @Snake: Jak się programuje w innym języku to się wie B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Maja 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Inne języki nie mają nic do tego, ponieważ wywodzi się to ze specyfikacji komputera, który po prostu tak naprawdę nie jest w stanie wygenerować prawdziwej liczby losowej. Dlatego też stosuje się technikę wyliczania tejże liczby z jakiejś podstawy, np. czasu (mikrosekund). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Maja 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 A to tak jak na układach cyfrowych, robiliśmy licznik 1 do 6 który liczył z częstotliwością 100Hz i jak naciskałeś guzik to sie zatrzymywał :) To była kostka do gry i pseudo losowość :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Ranmus, wiem, ale mi chodziło o to że np. C++ nie ma takiego czegoś jak jest w GM prosta funkcja random, tylko trzeba najpierw pobrać ziarno :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się