lenin Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Witam. Czy jest możliwe zmienianie orginu obiektu w trakcie gry? Chodzi mi o to, że gdy wcześniej mamy wycentrowany orgin, to podczas grania, np. po naciśnięciu jakiegoś klawisza zmieniał się na inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Tak, sprite_set_offset(sprite,x,y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Thx działa dobrze, tylko że teraz gdy zmienia się orgin, to obiekt "przeskakuje" na tą pozycję gdzie ma orgin (nie wiem jak to dokładniej napisać). Można to jakoś zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 do tego służy lengthdir_x lengthdir_y albo po prostu zwyczajna trygonometria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jeśli zmienisz origin z (16,16) na (24,10), to zaraz po zmianie musisz odjąć (jeśli origin się zmniejszył) lub dodać (jeśli origin się zwiększył) do x i y odpowiednie wartości. W tym przypadku będzie: GML x += 8; y -= 6; Piszę z głowy, więc jeśli nie wyjdzie, zamień + z -. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 do tego służy lengthdir_x lengthdir_y albo po prostu zwyczajna trygonometria Właśnie wiem, ale nie chciałem ich używać, bo mi jakoś dziwnie to wychodzi, no ale trudno się mówi, będę musiał pomęczyć się z nimi trochę :P E: @Matthew O dzięki, to powinno pomóc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się