Skocz do zawartości

Zmiana Sprite


Milky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Oto mój problem. Robie właśnie bijatykę i chciałem, aby po wciśnięciu CTRL, zmieniał sie Sprite na np. Ludzik_Attack. Wydaje się proste, ale próbowałem na klockach i w kodzie i nie idzie. Wykorzystałem chodzenie z przykładu Ruch Platformowy, Tymona. Wszystko dobrze, tylko nie wiem jak to zrobić. Tymon wykorzystał tam różne skrypty animacji, a ja sie jeszcze trochę w tym nie łapie. Bardzo proszę o pomoc, co zrobić, aby po wciśnięciu danego klawisza zmieniał się sprite?

 

Oto link do tego przykładu.

 

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam,

Milky!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech... przecież czytałem to parę razy... Myślę, że nie wiesz o co mi chodzi...

Przecież nie zrobię tej gry na klockach... Inne sugestie?

 

Edit//

Och wyprzedziłeś mnie! :D

Zaraz sprawdzę, lecz wydaje mi sie, że tak próbowałem :) Dzięki!

 

Edit2//

Niestety nie działa, a szkoda. Próbowałem tak, ściągnij przykład Tymona zobaczysz na czym to polega :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod animacjami dodaj jeszcze jedną animacje w ten sposób:

GML
// Animacje

animationInit();

animationStoi = animationAdd( sGraczStoi, 0.5 );

animationIdzie = animationAdd( sGraczIdzie, 0.4 );

animationSkacze = animationAdd( sGraczSkacze, 0.6 );

animationAtak = animationAdd( Ludzik_Attack, 0.5);

 

A w end step zamień na:

GML
// Kierunek animacji

if( speedH != 0 )

image_xscale = sign( speedH );

 

// Gracz jest w powietrzu

if( place_free( x, y + 1 ) )

animationPlay( animationSkacze );

else

// Gracz jest na platformie

{

// Gracz stoi

if( speedH = 0 ) && !keyboard_check(vk_control)

animationPlay( animationStoi );

if (keyboard_check(vk_control)) {animationPlay( animationAtak );}

else

// Gracz porusza się

animationPlay( animationIdzie );

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz mój błąd zrób tak:

GML
// Kierunek animacji

if( speedH != 0 ) image_xscale = sign( speedH );

 

// Gracz jest w powietrzu

if( place_free( x, y + 1 ) ) animationPlay( animationSkacze );

else

// Gracz jest na platformie

{

if (keyboard_check(vk_control)) {animationPlay( animationAtak );}

if ( speedH = 0 ) && !keyboard_check(vk_control){animationPlay( animationStoi ); }

// Gracz porusza się

if ( speedH != 0 ) && !keyboard_check(vk_control) animationPlay( animationIdzie );

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...