Harv Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Jaki język polecacie? Znam Pascala, troszkę BlitzBasica, HTML, CSS (nie wszystkie do końca ;x) Głównie chodzi mi o tworzenie gier 2D i 3D. Powiem tak, Dark Basic Proffesional jest troszkę dziwny, bo ma tak inne komendy, że wszystko mi się miesza... Najlepiej coś, co by było wydajne i dobre. Najlepiej kompatybilne z WinXP. Do tego, opcjonalnie, żeby były dobre tutoriale (English/Polski) Jeśli nie znajdzie się jakiś dobry, zostanę przy BlitzBasicu ;p Dziękuje Btw, wiem że taki temat był, ale mi nie odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 C# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Jakieś argumenty? =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Jak już kodziłeś w BlitzBasic, to przerzuć się na Dark Basic Pro. A to że są inne komendy, to dziwić nie powinno, bo to przecież dwa różne silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Dark Basic Pro powinno ci wystarczyc. Z Blitzem bylo juz duzo razy mowione ze jest tylko z DX7. Jezeli chcesz sie jescze bardziej zaglebic w tajniki programowania to moim zdaniem C++ albo C#. Jest jescze Java, ale ta mnie jakos odrzuca... nie wiem dalczego... albo inny jezyk z platformy .NET Tutaj jest jescze jakis temat, moze pomoze Tobie w wyborze: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=10289 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Ja bym proponował assemblera, jak zrobisz hello world, to kozaczysz ;] A jeśli wolisz prostsze języki to polecam: C plas plas, Bash, C#,Shell (patrz bash) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Radzę zosta przy blitzbasicu. A tak propo tematu, niedawno założyłem podobny, to odrazu mi go zamkneli. :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Bash, C#,Shell (patrz bash) Najlepiej kompatybilne z WinXP Nie sądzisz, że te dwie rzeczy się wykluczają, Fervi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 C++. Ewentualnie C#. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 @Marmot Niech używa Cygwin ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 @Marmot Niech używa Cygwin ;] A po cholerę mu jakiś cygwin do robienia gier? To że Frozen Bubble w perlu napisali nie znaczy, że od razu trzeba się koniecznie babrać w językach interpretowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Ja oczywiście polecam Object Pascal (aka Delphi) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Teraz to już się nazywa Delphi Programming Language Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Teraz to już ten język jest dead. Nawet YoYoGames przerabia GM na C++. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Właśnie, precz z Delphi i innymi pascalowymi ;[ Kijowe języki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Jakieś argumenty? =DPrzyszłość to C# (i .NET) B) No i jeszcze prze######ste IDE i ######ste MSDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Jest do tego jakiś dobry darmowy kompilator? Może być płatny, ale taki który można 'znaleźć' w Google =D BlitzBasic jest IMO niewydajny, bo po ustawieniu planety (sphery) i skyboxu o małych wielkościach fps chodził już po 23-25... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Właśnie, precz z Delphi i innymi pascalowymi ;[ Kijowe języki. Ale proste przynajmniej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Zainteresuj się Assemblerem, to w nim robi się dobre rzeczy, takie jak bios ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 takie jak bios tworzenie gier 2D i 3D. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 D albo C#. D jak chcesz mieć natywnie kompilowane, C# jak interpretowane przez .NET Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Ale proste przynajmniej smile.gif Nie ma to jak zastąpić jeden znak całym wyrazem :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Delphi podobne faktycznie są prostsze od C# lub C++ @UP: To że jednym znakiem nie znaczy że łatwe, Delphi jednak jest czytelniejsze :P Zajrzałem do delphi/pascala ale jakoś wolę C++ ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 @Yoda: To zależy od tego, kto co woli. Ja na przykład lepiej widzę na pierwszy rzut oka, co oznacza: begin write('Witaj!'); end. niż { std::cout<<"Witaj!"; return 0; } Ale to kwestia gustu i przyzwyczajenia, co i tak nie zmienia faktu, że Delphi już zmarło. Jak się lubi taką składnię, to najlepiej się zainteresować językiem Ada. Bardzo podobna składnia, a język nadal rozwijany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 To zależy od tego, kto co woli. Ja na przykład lepiej widzę na pierwszy rzut oka, co oznacza: A ja z kolei mniej widzę w wersji Delphi ;P Musze się "wczytywać" i w ogóle, a w C++ od razu widzę co i jak (klamry,itp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Jak chcesz porównywać kod C++ z Delphi, to porównaj kod wypluwany przez C++Builder, bo to dwa wręcz identyczne środowiska, tylko inny język wykorzystują. Delphi jest dużo czytelniejsze jak dla mnie :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Jest do tego jakiś dobry darmowy kompilator? Może być płatny, ale taki który można 'znaleźć' w Google =DChodzi o C#? Jeśli tak, to na Windowsie, z tego co mi wiadomo, do wyboru masz aż jeden kompilator - ten z .NET Framework. A z IDE oczywiście polecam Visual C# 2008 Express, chyba że stać cię na inne wersje (Express = za darmo) :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Nie prawda, jest też kompilator MCS z Mono do C# pod Windows, ale teraz pytanie - kto będzie używał MCS z Mono na Windows, gdy ma do wyboru CS z .NET Framework :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Sprawdzam Dark Basica Professional, potem leci C#. Głównie chodzi mi o wydajność i możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 http://www.steve.org.uk/Software/bash/bash-203.zip Tu masz link do basha dla Windows xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się