Skocz do zawartości

Kilka pytań :)


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam kilka pytań dotyczących wielu spraw w RPGu.

 

Pytania

1.Mam ustawiony własny kursor w grze jak pozbyć sie "szczałki" (wygląda to tak jest kursor a na niej szczałka)

2.Jak zrobić żeby dana czcionka była tylko do jednego objektu (mam w jednym objekcie draw_ste_font(small_font) a cała gra jest w takiej czciące czyli wszystkie napisy np. nazwy gracze czat itp)

3.Jak zrobić że podczas ataku nad graczem i porworem pokazują się hity jakie dostają (zwykłe, kritikal, odronione) i po zabiciu potworka pokazał sie zdobyty exp(ala tibia) ale w tibi nie ma kritikalów

 

 

i to chyba wystarczy napisal bym więcej ale to by było zadużo pisania w odpowiedziach :D

 

prosze o jakies rady i przekłady skrypty :)

I Z GÓRY THX :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam kilka pytań dotyczących wielu spraw w RPGu.

 

Pytania

1.Mam ustawiony własny kursor w grze jak pozbyć sie "szczałki" (wygląda to tak jest kursor a na niej szczałka)

2.Jak zrobić żeby dana czcionka była tylko do jednego objektu (mam w jednym objekcie draw_ste_font(small_font) a cała gra jest w takiej czciące czyli wszystkie napisy np. nazwy gracze czat itp)

3.Jak zrobić że podczas ataku nad graczem i porworem pokazują się hity jakie dostają (zwykłe, kritikal, odronione) i po zabiciu potworka pokazał sie zdobyty exp(ala tibia) ale w tibi nie ma kritikalów

i to chyba wystarczy napisal bym więcej ale to by było zadużo pisania w odpowiedziach :D

 

prosze o jakies rady i przekłady skrypty :)

I Z GÓRY THX :]

 

1.

42164250bw5.png

 

3.

Rysuj tekst nad potworem, zależny od zadanych obrażeń, dodaj w step (np. obj_obrazenia):

GML
y-= 1 //zeby sie unosił do góry

image_alpha -= 0.1

 

if (image alpha <= 0) instance_destroy()

 

Potem postaram się napisać jakiś przykład. Teraz się śpieszę na trening :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. strzałki**

GML
window_set_cursor(-1)

 

2. nie ma innego wyjścia, w każdym obiekcie musisz wstawić:

draw_set_font(font_jakas) // albo

draw_set_font(font_normal)

 

3. najlepiej abyś nad bohaterem stworzył obiekt którego wartość zmiennej nadasz przy jego tworzeniu :P

potem w zależności od zmiennej drawujesz demage. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok kursor spoko ale pytanie 3 ;/

 

zrobiłem tak:

m_rat.rat_damage
y-= 1 
image_alpha -= 0.1
if (image alpha <= 0) instance_destroy()

gdzie m_rat to obj_potwora

 

a rat_damege to:

rat_damage = hp - global.player_atack -(defens * 0.2)

 

gdzie "hp" to życie rata "global.player_atack" to atak gracza i defens to obrona rata

no i własnie coś nie wyszło :(

jak to ma być dokładnie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak... można prościej

 

tworzysz obiekt obj_damage:

GML
[create]

alpha = 1

 

[draw]

alpha -= 0.05

draw_set_font(font)

draw_set_color(color)

draw_set_alpha(alpha)

draw_text(x,y,damage)

if (alpha <= 0) instance_destroy()

 

przy tworzeniu demage:

GML
i = instance_create(x,y-10,obj_damage) // tworzy obiekt i zwraca jego id

i.damage = 10 // damage do narysowania

i.color = c_red //kolor demedżu

/* *** */

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwórz nowy Obiekt pod nazwą "objHit" i w nim:

Create:

GML
image_alpha=10;

value=0;

font=-1;

vspeed=-1;

Draw:

GML
draw_set_font(font);

draw_text(x,y,string(value));

draw_set_font(-1);

image_alpha-=0.1;

if(image_alpha<0) { instance_destroy(); }

I gdy trafimy potwora...:

GML
var i;

i=instance_create(x,y,objHit);

i.value=hitdamage;

i.font=mojFont;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej chłopaki ja próbuje to zrobić ale nie idzie mi nie wiem kombinuje i nic ;/

 

mam obj_damage:

CREATE

image_alpha=10;
value=0;
font=-1;
vspeed=-1;

DRAW

draw_set_font(font);
draw_text(x,y,string(value));
draw_set_font(-1);
image_alpha-=0.1;

if(image_alpha<0)
{
    instance_destroy();
}

 

i w ataku gracza:

ALARM [0]

var i;
i=instance_create(x,y,obj_damage);
i.value=atak_npc.hp;
i.font=main_font

 

a w ataku gracza jeszcze jest:

var atak;

if distance_to_object(atak_npc) <= 32
{
    atak = round(random(1));
    if atak = 1
    {
        atak_npc.hp -=global.player_atack -(atak_npc.defens * 0.2);
        
    }
    else
    {
        
    }
}
alarm[0] = room_speed*1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;/ właśnie jakoś pokombinowałem i teraz wyskakują mi liczby ale nie damage tylko tyle ile mu hp zostało

jak zrobić to damage? bo ja nie mam zielonego pojęcia

 

muj atak:

 atak_npc.hp -=global.player_atack -(atak_npc.defens * 0.2);

 

atak_npc - potworek którego mam na ataku

hp - życie potworka

global.player_atak - atak gracza

no i defens to obrona potworka

 

ale jak mam zrobic damage?

wynik takiego działania

global.player_atack -(defens * 0.2)

 

nie wiem jak to zrobic ;/

 

a właśnie jak zrobic jak mam 1 ataku to żeby hity nie były ciągle po 0.80 tylko od 2 do 0

np. jak mam 100 ataku to żeby hity były od 0 do 150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wszystko dobrze ale jeszcze jedno :jezor:

jak zrobić żeby damage pojawiało sie na nim a nie na mnie ;p

 

draw_set_font(font_damage);
draw_set_color(c_red)
draw_text(x,y,string(value));
draw_set_font(-1);
image_alpha-=0.3;

if(image_alpha<0)
{
    instance_destroy();
}

 

to jest tu chyba draw_text(x,y,string(value)); ja przerobiłem to na

draw_text(atack_npc.x,atack_npc.y,string(value));

ale wyskakuje błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...