Lordis Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Witam! Mam kilka pytań dotyczących wielu spraw w RPGu. Pytania 1.Mam ustawiony własny kursor w grze jak pozbyć sie "szczałki" (wygląda to tak jest kursor a na niej szczałka) 2.Jak zrobić żeby dana czcionka była tylko do jednego objektu (mam w jednym objekcie draw_ste_font(small_font) a cała gra jest w takiej czciące czyli wszystkie napisy np. nazwy gracze czat itp) 3.Jak zrobić że podczas ataku nad graczem i porworem pokazują się hity jakie dostają (zwykłe, kritikal, odronione) i po zabiciu potworka pokazał sie zdobyty exp(ala tibia) ale w tibi nie ma kritikalów i to chyba wystarczy napisal bym więcej ale to by było zadużo pisania w odpowiedziach :D prosze o jakies rady i przekłady skrypty :) I Z GÓRY THX :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Witam! Mam kilka pytań dotyczących wielu spraw w RPGu. Pytania 1.Mam ustawiony własny kursor w grze jak pozbyć sie "szczałki" (wygląda to tak jest kursor a na niej szczałka) 2.Jak zrobić żeby dana czcionka była tylko do jednego objektu (mam w jednym objekcie draw_ste_font(small_font) a cała gra jest w takiej czciące czyli wszystkie napisy np. nazwy gracze czat itp) 3.Jak zrobić że podczas ataku nad graczem i porworem pokazują się hity jakie dostają (zwykłe, kritikal, odronione) i po zabiciu potworka pokazał sie zdobyty exp(ala tibia) ale w tibi nie ma kritikalów i to chyba wystarczy napisal bym więcej ale to by było zadużo pisania w odpowiedziach :D prosze o jakies rady i przekłady skrypty :) I Z GÓRY THX :] 1. 3. Rysuj tekst nad potworem, zależny od zadanych obrażeń, dodaj w step (np. obj_obrazenia): GML y-= 1 //zeby sie unosił do góry image_alpha -= 0.1 if (image alpha <= 0) instance_destroy() Potem postaram się napisać jakiś przykład. Teraz się śpieszę na trening :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 1. strzałki** GML window_set_cursor(-1) 2. nie ma innego wyjścia, w każdym obiekcie musisz wstawić: draw_set_font(font_jakas) // albo draw_set_font(font_normal) 3. najlepiej abyś nad bohaterem stworzył obiekt którego wartość zmiennej nadasz przy jego tworzeniu :P potem w zależności od zmiennej drawujesz demage. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 ok kursor spoko ale pytanie 3 ;/ zrobiłem tak: m_rat.rat_damage y-= 1 image_alpha -= 0.1 if (image alpha <= 0) instance_destroy() gdzie m_rat to obj_potwora a rat_damege to: rat_damage = hp - global.player_atack -(defens * 0.2) gdzie "hp" to życie rata "global.player_atack" to atak gracza i defens to obrona rata no i własnie coś nie wyszło :( jak to ma być dokładnie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 raz jeszcze odprowadzam do kodu miniRPG, jest tam object o_hit, zobacz jak jest wykorzystany w skryptach player_atack i monster_atack jak zcegos nie rozumiesz to pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 nie tak... można prościej tworzysz obiekt obj_damage: GML [create] alpha = 1 [draw] alpha -= 0.05 draw_set_font(font) draw_set_color(color) draw_set_alpha(alpha) draw_text(x,y,damage) if (alpha <= 0) instance_destroy() przy tworzeniu demage: GML i = instance_create(x,y-10,obj_damage) // tworzy obiekt i zwraca jego id i.damage = 10 // damage do narysowania i.color = c_red //kolor demedżu /* *** */ ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Stwórz nowy Obiekt pod nazwą "objHit" i w nim: Create: GML image_alpha=10; value=0; font=-1; vspeed=-1; Draw: GML draw_set_font(font); draw_text(x,y,string(value)); draw_set_font(-1); image_alpha-=0.1; if(image_alpha<0) { instance_destroy(); } I gdy trafimy potwora...: GML var i; i=instance_create(x,y,objHit); i.value=hitdamage; i.font=mojFont; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 ej chłopaki ja próbuje to zrobić ale nie idzie mi nie wiem kombinuje i nic ;/ mam obj_damage: CREATE image_alpha=10; value=0; font=-1; vspeed=-1; DRAW draw_set_font(font); draw_text(x,y,string(value)); draw_set_font(-1); image_alpha-=0.1; if(image_alpha<0) { instance_destroy(); } i w ataku gracza: ALARM [0] var i; i=instance_create(x,y,obj_damage); i.value=atak_npc.hp; i.font=main_font a w ataku gracza jeszcze jest: var atak; if distance_to_object(atak_npc) <= 32 { atak = round(random(1)); if atak = 1 { atak_npc.hp -=global.player_atack -(atak_npc.defens * 0.2); } else { } } alarm[0] = room_speed*1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 i.value=atak_npc.hp; Tu ma być damage, nie hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 ;/ właśnie jakoś pokombinowałem i teraz wyskakują mi liczby ale nie damage tylko tyle ile mu hp zostało jak zrobić to damage? bo ja nie mam zielonego pojęcia muj atak: atak_npc.hp -=global.player_atack -(atak_npc.defens * 0.2); atak_npc - potworek którego mam na ataku hp - życie potworka global.player_atak - atak gracza no i defens to obrona potworka ale jak mam zrobic damage? wynik takiego działania global.player_atack -(defens * 0.2) nie wiem jak to zrobic ;/ a właśnie jak zrobic jak mam 1 ataku to żeby hity nie były ciągle po 0.80 tylko od 2 do 0 np. jak mam 100 ataku to żeby hity były od 0 do 150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 daj to zamiast tego kodu ataku: GML damage = global.player_atack -(atak_npc.defens * 0.2); if (damage > -1) atak_npc.hp -= damage; // ... // tworzenie tego napisu damage //... i.value = damage; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 OK wszystko dobrze ale jeszcze jedno :jezor: jak zrobić żeby damage pojawiało sie na nim a nie na mnie ;p draw_set_font(font_damage); draw_set_color(c_red) draw_text(x,y,string(value)); draw_set_font(-1); image_alpha-=0.3; if(image_alpha<0) { instance_destroy(); } to jest tu chyba draw_text(x,y,string(value)); ja przerobiłem to na draw_text(atack_npc.x,atack_npc.y,string(value)); ale wyskakuje błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2008 Jaki błąd? Bo dobrze zmieniłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się