Skocz do zawartości

[APP] Game Protector


Snake

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@UP , wystarczy nawet jakims translatorem , albo nawet na stronce yoyogames znalesc na forum odpowiednik angielski do "dekompilator".

 

Człowieku, to napisz mu na PW. =)

Tymon

 

Tak wlasnie chcialem zrobic , napisalem posta ale zaraz edytnalem ale najwidoczniej sie nie zapisalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie umie znaleźć dekompilatora, bo jego angielski jest gorszy niż mój (czytaj mniej niż zero), ale bez przesady, czy przez to ma Snake 1 dostać?

Spokojnie, mi akurat nie zależy na ocenie tego programu - tak jak to napisałem w pierwszym poście. To ma za zadanie chronić Wasze gry w (chyba) jedyny dobry sposób, i tylko po to go tu opublikowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
To ma za zadanie chronić Wasze gry w (chyba) jedyny dobry sposób, i tylko po to go tu opublikowałem.

Wczoraj w shoutboxie pisałeś żeby spróbować złamać te zabezpieczenia i teraz się zastanawiam czy pisanie Anti Game Protectora to dobry pomysł, bo raz że Game Protector straci sens, dwa że mi się nie chce. Jednak nie powiem, ciekawie to rozwiązałeś, ale to było zbyt łatwe. Krótko mówiąc możecie i mnie doliczyć do osób aktualnie znających sposób zabezpieczenia, mogących podejrzeć źródełka waszych gier. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w shoutboxie pisałeś żeby spróbować złamać te zabezpieczenia i teraz się zastanawiam czy pisanie Anti Game Protectora to dobry pomysł, bo raz że Game Protector straci sens, dwa że mi się nie chce. Jednak nie powiem, ciekawie to rozwiązałeś, ale to było zbyt łatwe. Krótko mówiąc możecie i mnie doliczyć do osób aktualnie znających sposób zabezpieczenia, mogących podejrzeć źródełka waszych gier. ;)

Heh, nie wiedziałem że bawisz się w takie rzeczy ;) Szkoda że w aplikacji GM-a nie było lepszego codecave'a :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Wiesz, ja po tej aferze związanej z dekompilatorem chciałem zrobić zabezpieczenie pokroju twojego sposobu, ale dopiero wczoraj po upublicznieniu Game Protectora zmobilizowałem się by rozkminić źródła dekompilatora, które zostały potraktowane obfuscatorem. Nawet zacząłem go przepisywać pod C#, ale w sumie nie wiem po co, więc olałem tą zabawę i czekam teraz na GM 7.1. Do twojego sposobu zabezpieczenia znajomość struktury zasobów gma akurat okazała się niepotrzebna, wystarczyło dokładnie przyjrzeć się co i jak... :)

 

Prawda jest taka, że najlepsze zabezpieczenia to takie, których zasad działania nie udostępniasz innym i trzymasz je w ścisłej tajemnicy. Prawdą jest także to, że twoje zabezpieczenie i tak powstrzyma 99% podglądaczy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że najlepsze zabezpieczenia to takie, których zasad działania nie udostępniasz innym i trzymasz je w ścisłej tajemnicy. Prawdą jest także to, że twoje zabezpieczenie i tak powstrzyma 99% podglądaczy. :P

Dokładnie. Wiedziałem, że prędzej czy później ktoś to rozkmini tym bardziej, że opublikowałem program automatyzujący ten proces :P No ale cóż... ja nie miałbym po co takie zabezpieczenie używać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Kurcze myślicie że ja używał bym tamtego programu do przerabiania gier z GM, raczej nie bo nie zniże się do takiego poziomu. A co do tego programu to ja daje 1/5 bo nie wiem jak on dziala.

 

Otwierasz program, wybierasz plik, klikasz zabezpiecz, zamykasz program.

 

Równie proste co obługa telewizora (włączamy tv, wybieramy program, wyłączamy tv).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mu o sprawdzenie, czy działa, czy uda mu się zdekompilować grę po zabezpieczeniu :P Daje 1/5, bo nie ma dekompilatora do sprawdzenia xD

 

Snake - ten program to w Multimedia Fusion 2(Developer)? O_O

Tak, już pisałem w shoutboxie że przy takim programie z MMF będzie bezpieczniej (jeśli chodzi o analizowanie działania programu) niż w delphi czy cpp :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aktualizacja ( od wersji 0.3 ):

 

- Nowy interface

- Poprawka: Ikona pozostaje bez zmian po zabezpieczeniu ( btw. GM jakoś głupio modyfikuje te ikony - wsadza w nie śmieci żeby miały zawsze ten sam rozmiar ;O )

- Inne nie zauważalne zmiany...

 

Download here:

http://www.gamebase.ovh.org/?page_id=7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: zabawny sposob proby uzyskania informacji o dekompilatorze. a duzo osob to robi bo ma taki kaprys czy chce wiedziec 'jak to robia inni'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
- Poprawka: Ikona pozostaje bez zmian pos zabezpieczeniu ( btw. GM jakoś głupio modyfikuje te ikony - wsadza w nie śmieci żeby miały zawsze ten sam rozmiar )

A myślisz, że dlaczego można dawać tylko ikony 32x32 ? :P Właśnie ze względu na tą dziwną strukturę zapisu ikony. Mam nadzieję, że gdy przepiszą GM pod C++ i wyjdzie wersja 7.1 zmieniająca podejście do zapisu i odczytu zasobów, to będzie można też dawać ikonki pozostałych rozmiarów. Zresztą pod Windowsem Vista było by to nawet wskazane bo tam przeca mamy duże ikony domyślnie (zakładamy, że w grę grają ludzie równie 'domyślni' co sama Vista :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślisz, że dlaczego można dawać tylko ikony 32x32 ? :P Właśnie ze względu na tą dziwną strukturę zapisu ikony.

Yup, bo wystarczy byle gdzie dodać chociażby jeden bajt w pliku i już zasoby nie mogą zostać odczytane, bo nie znajdują się w tym miejscu w pliku, co powinny :P

 

Też mam nadzieję że zmienią sposób odczytywania zasobów, bo wtedy można będzie całą aplikację modyfikować bez większych zmian w binarce ;D No i będzie można packować/szyfrować aplikacje packerami, dzięki czemu jak już nawet powstanie dekompilator do GM 7.1, będzie można się przed nim zabezpieczyć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a nie zauważyliście że twórca gma chcial po prostu miec dostep do zrodla plikow jakie stworza jego uzytkownicy, dla tego uproscil sobie sprawe z gotowymi instrukcjami kodu wykonywalnego i dodawaniem tylko zasobow? Tyle ze normalna koleja rzeczy ktos musial stworzyc program do odczytywania zrodla. gdyby po prostu zrobili na directcie i podlaczyli pod jakis kompilator, to:

* dostep do zrodla bylby o wiele trudniejszy

* z gmla mozna by sie na c++ przerzucic (co by bylo praktyczne i uczylo uzytkownikow prawdziwego programowania)

* aplikacje byly by w koncu o wiele szybsze, tak jak normalna produkcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W sumie to jest bez sensu, bo przecież sam GM jakoś odczytuje gdzie zaczynają się pliki a gdzie kończą, więc ma ustawione jakieś offsety, a tu nagle okazuje się, że ikona musi dokładnie zajmować tyle i tyle, a jak jest za mało to trzeba dodać nieco śmieci... bez sensu totalnie. Wygląda mi na to, że Mark O. coś tam sobie wymyślił i potem okazywało się to bagnem, ale ponieważ działało a wprowadzenie zmian tylko przedłużało i utrudniało sam rozwój game makera, zostawiał to jak jest i tylko brnął dalej w to bagno, zamiast poprawiać, zostawiając jakieś głupkowate rozwiązania. Ot chociażby limit 1024 polygonów, a potem gra zaczyna zwalniać, czy brak minimappingu dla 3d. No i brak wielowątkowości, która by się nieraz przydała (np. wyznaczanie drogi z punktu a do punktu b w labiryncie dla 50 przeciwników zawiesi grę, a gdyby tak dało się ciągnąć to jako jakiś osobny wątek i kontynować akcje dla tego obiektu dopiero jak wykona obliczenia? fakt, ze przeciwnycy mogli by sie czasem zatrzymywać np. na 2-3 sekundy nie reagując, ale przynajmniej nie zwalniała by sama gra, a jakby tak jeszcze dodać możliwość przerwania takiego wątku, w przypadku gdy ginie... to dużo lepsze AI dało by radę pisać).

Najgorsze jest to, że raz smakując GM już wiesz jak prosto jest cokolwiek zrobić, a próba napisania czegoś takiego w chociażby C skończy się dość szybko niepowodzeniem (jedyne w sumie co uważam za proste, to odległość między punktami, bo wystarczy zwykły pitagoras :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co Mark Overmars miałby grzebać nam w grach :P Ale pewnie zrobił sobie swój dekompilator, żeby sobie zajrzeć xD

 

Ja myślę, że uprościli to dlatego, że bardziej zaawansowane odczytywanie zasobów przedłużyło by czas produkcji ( czas to pieniądz dla YYG ;D ) a i tak nikt by nie zauważył różnicy ( ale napisano decompilator no i wyszło na jaw, że mają marne zabezpieczenia ).

Jeśli chodzi o kompilację... nie sądzę żeby oni takie coś kiedykolwiek zrobili, w końcu to język skryptowy i raczej ciężko by to było kompilować. To nie takie proste, jak się wydaje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ale przeciez odpowiedniki funkcji gmla maja zapisane jako instrukcje w delphi wiec czy nie byloby lepsze? A YYG ma powody by dekompilowac nasze gry, na przyklad w celach sprawdzenia w konkursach yoyogames gdzie o plagiat i nieuczciwisc bylo by latwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się po prostu wydaje, że Markowi nie chciało się kombinować z zabezpieczaniem i tyle. Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, ale jakaś stara wersja GMa (bodajże 4.0 lub 3.3) tworzyła plik gmr i do odpalenia był potrzebny specjalny runner. Zaraz wyszedł program zamieniający pliki gmr na gmd, dzięki czemu można było zobaczyć kod gry. Tak więc, zabezpieczenia plików GMa nigdy nie były mocną stroną programu i trzeba się do tego przyzwyczaić, bo to zwykły, prosty, tani programik, nie można od niego wymagać zabezpieczeń na miarę potężnych produkcji podobnego typu jak FPS Creator czy nawet Multimedia Fusion. Zresztą, mi to obojętne, niech sobie dekompilują moje produkcje, nic ciekawego tam nie znajdą :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Nie wiem po co Mark Overmars miałby grzebać nam w grach :P Ale pewnie zrobił sobie swój dekompilator, żeby sobie zajrzeć xD

 

Instant play tak naprawdę dekompiluje gry, inaczej ta wtyczka pozwalała by odpalać każdy możliwy plik EXE spod Firefoxa i IE co stwarzało by niesamowite zagrożenie. Dlatego gra zabezpieczona protectorem nie będzie działać jako Instant Play :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gnysek: Nie przyglądałem się instant play'owi ale podejrzewam, że wyciągane są zasoby z pliku .exe gry a wtyczka pełni rolę launchera. Dekompilowanie to raczej przywrócenie gry do pliku projektu :P

Hmm... nie testowałem, ale myśle że gry zabezpieczone Game Protectorem na 100% nie działają w instant plaju :P

 

@Luksor: Nie musisz testować, możesz być pewien że gry są zabezpieczone. Bo po co bym publikował coś, co niedziała :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Czytam wczoraj PSX Extreme z Maja i na pierwszej stronie informacja, że prezes YoYO Games Sandy Duncan powiedział, że przemysł gier konsolowych umrze w przeciągu 5,10 lat... a jak na blogu pytam, kiedy będzie nowa wersja GM to siedzi cicho - przecież ten ich Game Maker wymrze jeszcze szybciej jak tak dalej będą postępować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...