Skocz do zawartości

Przykład gry typu Arkanoid


Rekomendowane odpowiedzi

GML
if direction = 0 || direction = 180 then direction = random(360)

Trochę dziwne rozwiązanie ale skuteczne.

Dlaczego dziwne? bo może się zdarzyć że ktoś ujrzy taką zmianę lotu piłki. Mogłeś dodać poprostu direction o 1 więcej lub mniej wtedy na 100% nikt by nie zauważył zmiany toru lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i to:

GML
if catch = true //jezeli zlapana pilka

{

x = obj_paletka.x // siedzi na pozycji x

y = obj_paletka.y - obj_paletka.sprite_height + 2 // i y

speed = 0 // nie rusza sie

direction = 0 // zeruje kierunek

}

 

powinno być w 'end stepie' a nie w 'stepie' bo piłka nie nadąża za paletką.

Ale ogólnie nieźle ci to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...