bartoszwitek Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Czy mógłby ktoś mógłby mi pomóc zrobić taki ruch RPG, jaki jest w Heroes 4... :( Napewno ktoś wie, jak to wygląda. Jeżeli plansza jest odkryta w tym miejscu, i jak sie kliknie, to pojawia się taka strzałeczka złożona z powyginanych prostokątów, i są poomijane wszystkie przeszkody. Na końcu bohater rusza w tym kierunku i te powyginane prostokąty, jak on na nie nachodzi, to one znikają... Proszę o pomoc! Z góry dziękuję! Pozdro! :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Trzeba by było użyć Motion Planning. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 To jest jakiś DLL? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Zapraszam do uzycia w game makerze magicznego guzika F1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Wbudowana funkcja w GM6. Masz o tym cały, ładny rozdział w helpie :) EDIT: Gnysek mnie kurde wyprzedził, cholercia :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 A jak nie masz GM6 (6.0 lub 6.1) to miłego dnia z pisaniem algorytmu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Mam GM 6.1... :P Jak zadziała, to normalnie super wielkie dzięki! ;) Ekhem... Tu jest z 30 funkcji! Ludzie! Ja nie znam aż tak dobrze angielskiego! Mam pytanko. Czy ma ktoś przetłumaczoną tą stronkę Helpa o Motion Planning? :] A jak nie, to proszę mi te funkcje, które będą mi potrzebne - przetłumaczyć... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2005 Jak to nie zadziała, to mam na dysku parę przykładów dla GM 5 i 4 co do takiego poruszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Tłumaczenie plik 1.txt. Za pomocą IT3 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2005 Ekhem... Czy mógłbym poprosić o przykładzik na ten ruch? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Nie dość, że podają wszystko na tacy, to jeszcze muszą do buzi wsadzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Bartoszwitek: Proste przykłady to ja rozumiem, ale nikt Ci nie będzie robił znacznego kawałka gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Nie chodzi mi o mega przykład. Omijanie przeszkód to ja sobie sam potrafie zrobić. Tylko nie wiem, jak zrobić taką strzałeczke powyginaną, od bohatera do myszki pokazującą najkrótszą drogę... I tylko o to proszę! Z góry dziękuję... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 "Tylko"? Nie myliłem się, bez napisania własnego dll'a się nie obędzie, ponieważ wyliczanie najkrótszej drogi algorytmem A* jest w GM za wooooolne. A gotową siatką w gm tego nie zrobisz, bo ona zwraca ścieżkę, która nie jest jest tablicą z kolejnym polami a zwykłą krzywą o długości od 0 do 1. Można by sprawdzać ułamkami czy to kolejny grid, ale przy większych dystansach to nie da zadowalającego efektu, tak więc "tylko" nie ma nic do rzeczy. Wątpie by ci ktoś ten przykład zrobił. :) Musisz w jakimś języku programowania napisać dll, który zawierałby engine siatki. Do tego skrypty odznaczania i zaznaczani pól, kreacji siatki o danych rozmiarach, wyliczający trasę oraz zwracający zserializowaną tablicę kolejnych pozycji (tablicę skonwertowaną na string, którą w gm znowu przerobisz na tablicę, bo z dll'a da się importować tylko zwykłe zmienne i stringi). Dopiero wtedy możesz zacząc myśleć o strzałeczkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 :blink: Nie no, przecież zanim ja zaczne robić swoje DLL'e, to miną jeszcze z 2 lata... :crying: A ty byś tego Ranma_Man w jakiś sposób nie wykombinował? To nie musi być wcale długa strzałka... Chodzi mi o strzałeczke długości ekranu, ale jak jest powyginana, to napewno jeszcze mniej zajmie. Ranma_man postaraj się to zrobić... Please! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Jak by nie było to na jakiejś siatce to było by ci łatwiej to zrobić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Ale to wcale nie zależy od długości i stopnia wygięcia strzałek, bo to skrypt by sam generował. Tutaj chodzi o dane. Nie wiem, może w purebasicu spróbuję stworzyć taki ogólnodostępny dll w celu potrenowania pisanie w tym toolsie, ale nie obiecuję na 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Nie ważne, czy Ci wyjdzie, czy nie... W każdym razie dziękuję za pomoc... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Moim zdaniem troche zle podchodzicie do tematu... Mapa w herosach to jedna wielka tablica 2-wymiarowa. A przeciez mając tablice nie trzeba juz tak skomplikowanych algorytmow motion planning jak A*. Wystarczą zwykle operacje na tablicach , jedna flaga ( pole wolne / zajete ) i strzalka w 8 kierunkach. No ale jesli sie upieracie... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 No a jaką widzisz sprzeczność między moją a Twoją wypowiedzią. Jedna flaga, prosta tablica - wszystko w porządku. A jak znajdziesz drogę? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Wykonujac kolejno kroki : 1) zaznaczyc miejsce ( kratkę ) docelową jako nr 1 ( długosc drogi w grafie ) 2) oznaczyc wszystkie przylegle z nią i obdazone flagą "puste pole" pola flagą ostatni numer + 1 ( dlugosc drogi w grafie rosnie o jeden ) 3) krok drugi powtarzac dla wszystkich kratek z dlugoscią drogi n-1 az do momentu znalezienia kratki z ktorej obiekt ma sie poruszac 4) przesuwac obiekt do przyleglego pola w najmniejszym numerze ( dlugosc drogi ) jasne ? czy dac rysunek ? ;) uzyskanych w ten sposob drog bedzie kilka ale kazda bedzie najkrutsza. Co wiecej skrypt mozna bardzo latwo przerobic dodajac do kolejnych pol zmienną powiedzmy... " wspolczynnik trudnosci przemierzenia pola" i w ten sposob uzyskamy skrypt ktory znajdzie najkrutsza droge np w trudnym terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 No wiesz, to nie ma znaczenia jaki algorytm polecisz, czy ten wyzej czy A* czy algo Dijkstry. GM to GM, on takie rzeczy wolno wylicza, dlatego uwazam, ze bez dll'a sie nie obedzie. A w tym wypadku to juz nie bedzie znaczenia jakie algo - najlepiej te co najlepsza droge wynajduje, bo i tak szybko bedzie wyliczac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 To jeszcze zalezy jak dlugie drogi chcesz wyliczac i jak duzo czasu i energii na to poswiecic... czasem nie warto kupowac kury zeby zjesc jajko :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Oczywiscie, ale z moich testow, co kiedys robilem, ten dystans musialby byc tak krotki jak na twoim rysunku zeby gm go dosc szybko na moim wczesniejszym kompie go wyliczyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Czyli niewiele dłuższy jak na początku rozgrywki w Herosów :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Panie Choosen! Czy mógłby mi pan zrobić przykładzik? Wątpie, żeby sobie poradził, więc proszę o przykład... Pozdro! :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Ohoho, widać, że ludzie potrafią być mili ;] Wydaje mi się, że napisaie tego algorytmu to nie będzie taka prosta sprawa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Ta jasne, Choosen napisze przykład. :) On już dawno z GM'a nie korzystał robi, niepotrzebnie nadzieje. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się