Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Witam ! Po zarzuceniu projektu w lipcu - wróciłem ! Pożyczyłem silnik od Dagnona (wymiata xD) i zrobiłem takie małe coś: http://www.gmclan.org/up2677_12_S_2.html / grafika tyle zajmuje ale chyba jest przyzwoita :P I teraz mam kilka pytań, bo jak widzicie nie jest to za dobre :P Jak zrobić: 1. większą bezwładność tego motocykla ? (na przykładzie Dagnona :)) 2. prosty system checkpointów / te które są jakoś nie podchodzą... chodzi mi o jakiś banalny... dwa punkty i między nimi linia... myślałem o systemie rozłożenia checków na 4 okrążenia... 3. ciągły ślad za motocyklem ale pod dymem. 4. kolizje z bandą :P 5. podliczanie czasu biegu 6. "znikająca" taśma po losowym czasie (od 2 do 5 sekund od załadowania rooma) 7. wykluczanie po wjechaniu na trawę dwoma kołami (sprawdzanie dwóch punktów), w taśmę (zanim wystartuje) Przy okazji mam pytanie do animacji sprite'a - jak zrobić żeby animacja składania się w łuk miała kilka klatek (docelowo 8-9) z góry dzięki za pomoc... dużo tych pytań ale jestem kompletnym n00bem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Ja odpowiem : 4. Żeby kolidować z bandą należy ustawić kolizję motora z bandą i w klocku odbicie (najprościej) 6.Alarmy 7. Tutaj jak masz kolizję z trawą a masz może dwa obiekty kół to ustaw kolizje w jednym i drugim kole. 2.Checkpointy ? kolizja z nią motora to np: dale punkt, dodaje czas albo poprostu znika. To idzie na klockach ustawić. Na więcej nie znam zbytnio odpowiedzi ale teraz ide do szkoły może pomyśle jak przyjdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 2. Zmienne? 3. Gdzieś był przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 4. Żeby kolidować z bandą należy ustawić kolizję motora z bandą i w klocku odbicie (najprościej) ale tam jest tylko "proste odbicie" (chyba, że coś przegapiłem :P) Jak zaznaczę "precision collision checking" to będzie sprawdzał dokładnie do granic grafiki kolizje ? i czy nie będzie się jakoś krzaczył ? na razie pytam czysto teoretycznie - siedzę na innym komputerze 6.Alarmy jakiś przykład ? jestem wzrokowcem a nie jasnowidzem :D pisałem, że jestem totalnym n00bem także nie odpowiadajcie zdawkowo... pleaseee... możecie dawać linki do anglojęzycznych instrukcji... ja po prostu nie mam daru szukania a wujek google ma ze mną na pieńku :P 3. Gdzieś był przykład. poszukasz Harvester ? będę wdzięczny :) ogólnie na razie chciałbym prosić o dość sporą pomoc bo dopiero zaczynam swoją przygodę z GM a chciałbym zrobić od razu coś dobrego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Hej :) od razu czegoś dobrego nie zrobisz :) ja zaczynałem od poprostu Kacz De Klown (Catch the clown) jest w examples GM. Aha masz zarejestrowanego GM?? a widzisz niektórzy nie wierzą ale to ja zrobiłem Crime Life 2 :) a mnie to ...... obchodzi ja to zrobiłem nie muszą wierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 @Ziomalek1996 A ja zrobiłem Crime Life 1 Topic: Ja już się zabieram na alarmy :) Sorki za mały offtop (albo duży :/) Edit: Tiaa http://www.yoyogames.com/games/show/14296 Created by: sakisa a ty masz nick Ziomalek1996 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 UP Po pierwsze to k.... nie ma crime life 1 !!!!!!!!!!!!! A po drugie to ja to zrobiłem a jak nie wierzysz to se nie wierz. ------------------------------------- sakisa To mój kolega który dodał grę bo wtedy nie miałem internetu i on także zdobywał sprity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 UP: Taaa nie ma http://www.yoyogames.com/games/show/15689 a to co ? Wybaczcie za następnego offtopa sakisa To mój kolega który dodał grę bo wtedy nie miałem internetu i on także zdobywał sprity. Bo ci wierze oto dane jego: Name: sakis link Age: 24 Location: Greece Description: Registered: 30 January 2007 Może jeszcze powiesz że mieszka w grecji albo się tam przeprowadził na chwilę i przyjechał do ciebie :] http://www.yoyogames.com/members/sakisa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 KHY KHY... :P Nie chcę od razu w dwa dni zrobić czegoś zasuperfajnego tylko po prostu metodą prób i błędów od builda do builda poprawiać finalny produkt :) co do zarejestrowanego GM - powiedzmy, że mam... na razie nie do końca legalnie ale jak będę chciał wydać fulla i będzie mi szło to na pewno kupię... w końcu nie kosztuje aż takich kroci :) po prostu trial mi się skończył w lipcu :P BTW: ktoś mógłby dać jakiś numer gg i służyć mi pomocą w razie potrzeby ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 UP Po pierwsze to k.... nie ma crime life 1 !!!!!!!!!!!!! A po drugie to ja to zrobiłem a jak nie wierzysz to se nie wierz. ------------------------------------- sakisa To mój kolega który dodał grę bo wtedy nie miałem internetu i on także zdobywał sprity. Nie błaźnij sie i nie pogrążaj jeszcze bardziej . Nie musisz sie przed nowym uzytkownikiem tak popisywac , nic nie wskurasz . :) Niedlugo naprawde sam uwierzysz , ze to zrobiles. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 szczerze mówiąc to nie bardzo obchodzi mnie kto co zrobił itp. tylko kto może mi pomóc :P mam pytanie bo w ogóle nie kumam tych alarmów :/ chcę, żeby w górnym, prawym rogu pojawił się sprite ze zgaszonym zielonym światłem... po chwili 3-5 sekund światło się zapala - wtedy też na starcie pojawia się biały pasek symbolizujący taśmę (pewnie Create :))(pytanie pomocnicze: da się to wygenerować bez sprite'a ?). Po 2 do 5 sekund ów pasek znika (domyślam się, że Destroy :P tylko jak ustawić parametry) i gracz może wystartować. Natomiast, jeżeli gracz wjedzie w taśmę to pokazuje się czerwone światło i room jest restartowany... na razie bez wykluczenia... kurdę... łatwo to wymyślić ale dużo gorzej z przeniesieniem pomysłów tak od razu do GMa jest :P jeszcze z innej paki... potrzebny jest jakiś DLL do obsługi plików png ? bo coś się krzaczą :P jeśli tak to poprosiłbym linka + jak to okiełznać :D :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 ustawiasz coś, co chcesz w alarmie, a potem se ustawiasz w create: GML alarm[0]=random(15) <_< potem dajesz kolizje z paskem: GML if czarwone_swiatlo=true then{ draw_sprite(x,y,sprite) //rysowanie czerwonego swiatla show_message('blabla') //mozesz ta linijke usunac... room_restart() //resetowanie roomu } if czerwone_swiatlo=false then{ end } Tylko se dostosuj te zmienną czerwone_swiatło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 @UP: Hahaha, jeśli 15, to nawet nie będzie sekunda >.> GML if czerwone_swiatlo=false then{end} A co to? 7. Stwórz osobno dwa koła, nie razem. Potem po wjechaniu jednego zmienna koło1=true; , po wjechaniu drugiego koło2=true; Później dajesz kod GML if koło1=true && kolo2=true { //lkomendy powrotu na start. } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 ok... światła już mam (na razie tylko się zapalają :D) a co z taśmą ? chodzi o to, żeby obiekt (motocykl), który (pierwszy... drugi w tym samym podejściu już nie) wjedzie zanim taśma "zniknie" - był wykluczany z wyścigu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Na starcie ustawiasz CREATE TAŚMY: GML alarm[11]= 5 * room_speed Alarm 11 TAŚMY: GML instance_destroy() Do każdego pojazdu: CREATE: GML zmienna1=false; // do każdego pojazdu inna zmienna! KOLIZJA Z TAŚMĄ: GML zmienna1=true; // do każdego pojazdu inna zmienna! STEP: GML if instance_number(taśma) = 0 && zmienna1=false { with self instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Harvester, zrobiłem to trochę inaczej ale dzięki za nakierowanie :) od razu przy kolizji z taśmą wklepałem "instance_destroy()" :) tutaj rezultat: http://www.voila.pl/064/yxm20/ Klikamy "enter" - zapala się zielone światło i czekamy chwilę na to aż taśma "pójdzie w górę" (czyli zniknie) po czym jeździmy :D teraz mam jeszcze jedno z tym pytanie: da się jakoś ustawić, żeby po tym instance_destroy() sprite w obiekcie ze światłami zmienił się na inny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Jak potrzebujesz jeszcze pomocy, pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Jak potrzebujesz jeszcze pomocy, pisz. czekpojnty, mierzenie czasu i zmiana takiego małego cudaka na murawie po przejechaniu jednego okrążenia na inny :D (graficzny licznik okrążeń w skrócie to ujmująć :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 ustawiasz coś, co chcesz w alarmie, a potem se ustawiasz w create: GML alarm[0]=random(15) <_< Po kiego random? on chce mieć po 2 lub 5 sekundach wybór zostawił tobie.. a jeśli już to powinno tam być np. GML alarm[0]= 2*room_speed żeby było na sekundy.. Mniejsza o to, liczenie czasu też prosto zrobić na alarmach dajesz w creat alarm i każesz mu się włączyć np. kiedy rozpocznie okrążenie tudzież dotkni tej twojej taśmy.. i każesz dodawać co sekundę do jakiejś tam zmiennej + 1.. potem aby każesz że jeśli jest 60sekund w tej zmiennej to niech doda + 1 to zmiennej od minut i niech wyczyści zmienna od sekund.. i tak samo z godzinami.. Mmm.. nie czaje o co ci chodzi z tym "graficznym licznikiem okrążeń, jakiś szkic w paincie blix ? :P A te checkpointy masz tu: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=109 coś jeszcze? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Mmm.. nie czaje o co ci chodzi z tym "graficznym licznikiem okrążeń, jakiś szkic w paincie blix ? :P zamiast wyświetlania tekstu: np. Okrążenie: 2 ma po prostu wyświetlać grafikę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 ee if okrazenie == 1 { draw_sprite(tu wpisz atrybuty nie pamiętam jakie, zobacz w podpowiedzi gm-a); } else if okrazenie == 2 { draw_sprite(tu wpisz atrybuty nie pamiętam jakie, zobacz w podpowiedzi gm-a); } else if okrazenie == 3 { draw_sprite(tu wpisz atrybuty nie pamiętam jakie, zobacz w podpowiedzi gm-a); } itd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Niewydajne. Lepiej: draw_sprite(spr_okrazenia,zmienna z okrazeniami,iks,igrek); Zrób sobie sprite'a spr_okrazenia i narysuj w nim parę klatek z ilością okrążeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 bah.. palnąłem tu głupotę.. proszę o usunięcie XD (nie przespane noce robią swoje ; [ ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Tą taśmę to zrób healthbarem :P: GML draw_healthbar(nie pamietam argumentow;d) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Matko... Ty jesteś naprawdę okropnie głupi... I jeszcze spamujesz... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Odświeżam temat :P Nie chce do każdego pytania zakładać osobnego tematu a się kilka nazbierało. W poprzednio przeze mnie założonym temacie Candy napisał mi jak zrobić sprawdzanie podwójnego wciśnięcia klawisza. O tu: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...st&p=303327 No i wszystko ładnie pięknie... ale coś nie działa. :P Później jeszcze będę miał kilka pytań :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Odświeżam temat :P Nie chce do każdego pytania zakładać osobnego tematu a się kilka nazbierało. W poprzednio przeze mnie założonym temacie Candy napisał mi jak zrobić sprawdzanie podwójnego wciśnięcia klawisza. O tu: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...st&p=303327 No i wszystko ładnie pięknie... ale coś nie działa. :P Później jeszcze będę miał kilka pytań :F co nie działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 już orajt - zapomniałem usunąć jeden event, który się kłócił :D Kolejne pytanie: Czy da się w jakiś sposób ustawić sprawdzanie kolizji tylko na sam moment kontaktu ? Chodzi o to, żeby przy kolizji doliczał tylko 1 do zmiennej a nie dodawał je przez cały czas kolidowania obiektów. Edit: jednak wcale nie orajt... coś musiałem popsuć :/ Na razie zadaniem jest tylko zmiana subimage'a sprite'a - po wklepaniu tego kodu Candy'ego nic się nie dzieje po podwójnym kliknięciu. w miejsce "bonusa" wpisałem tylko: image_index=1 a bez ma być image_index=0. A się nic nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Wrzuć kod do obiektu z którym hero ma mieć kolizje. GML (create) licz=true;//sprawdza czy mieliśmy kolizje z hero</span> GML (step) if(place_meeting(x,y,hero))//jeżeli mamy kolizje z hero { if(licz)//i licz jest true (czyli po raz pierwszy) { hero.zmienna+=1;//dodaj zmienną w hero licz=false;//zmien liczna false (kolejna kolizja z hero nie będzie sprawdzana) } } else//jeżeli nie mamy kolizji z hero licz=true;//pozwalamy na kolejne sprawdzanie kolizji.</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Dzięki Candy ! Twoja pomoc jest nieoceniona ! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się