Skocz do zawartości

Speedway - jak zrobić kilka rzeczy ?


Hini

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Po zarzuceniu projektu w lipcu - wróciłem !

 

Pożyczyłem silnik od Dagnona (wymiata xD) i zrobiłem takie małe coś:

http://www.gmclan.org/up2677_12_S_2.html / grafika tyle zajmuje ale chyba jest przyzwoita :P

 

I teraz mam kilka pytań, bo jak widzicie nie jest to za dobre :P

Jak zrobić:

1. większą bezwładność tego motocykla ? (na przykładzie Dagnona :))

2. prosty system checkpointów / te które są jakoś nie podchodzą... chodzi mi o jakiś banalny... dwa punkty i między nimi linia... myślałem o systemie rozłożenia checków na 4 okrążenia...

3. ciągły ślad za motocyklem ale pod dymem.

4. kolizje z bandą :P

5. podliczanie czasu biegu

6. "znikająca" taśma po losowym czasie (od 2 do 5 sekund od załadowania rooma)

7. wykluczanie po wjechaniu na trawę dwoma kołami (sprawdzanie dwóch punktów), w taśmę (zanim wystartuje)

 

 

Przy okazji mam pytanie do animacji sprite'a - jak zrobić żeby animacja składania się w łuk miała kilka klatek (docelowo 8-9)

 

z góry dzięki za pomoc...

dużo tych pytań ale jestem kompletnym n00bem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowiem :

 

4. Żeby kolidować z bandą należy ustawić kolizję motora z bandą i w klocku odbicie (najprościej)

 

6.Alarmy

 

7. Tutaj jak masz kolizję z trawą a masz może dwa obiekty kół to ustaw kolizje w jednym i drugim kole.

 

2.Checkpointy ? kolizja z nią motora to np: dale punkt, dodaje czas albo poprostu znika. To idzie na klockach ustawić.

 

Na więcej nie znam zbytnio odpowiedzi ale teraz ide do szkoły może pomyśle jak przyjdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Żeby kolidować z bandą należy ustawić kolizję motora z bandą i w klocku odbicie (najprościej)

ale tam jest tylko "proste odbicie" (chyba, że coś przegapiłem :P)

 

Jak zaznaczę "precision collision checking" to będzie sprawdzał dokładnie do granic grafiki kolizje ? i czy nie będzie się jakoś krzaczył ? na razie pytam czysto teoretycznie - siedzę na innym komputerze

 

6.Alarmy

jakiś przykład ? jestem wzrokowcem a nie jasnowidzem :D pisałem, że jestem totalnym n00bem także nie odpowiadajcie zdawkowo... pleaseee... możecie dawać linki do anglojęzycznych instrukcji... ja po prostu nie mam daru szukania a wujek google ma ze mną na pieńku :P

 

3. Gdzieś był przykład.

poszukasz Harvester ? będę wdzięczny :)

 

ogólnie na razie chciałbym prosić o dość sporą pomoc bo dopiero zaczynam swoją przygodę z GM a chciałbym zrobić od razu coś dobrego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :) od razu czegoś dobrego nie zrobisz :) ja zaczynałem od poprostu Kacz De Klown (Catch the clown)

jest w examples GM. Aha masz zarejestrowanego GM?? a widzisz niektórzy nie wierzą ale to ja zrobiłem Crime Life 2 :) a mnie to ...... obchodzi ja to zrobiłem nie muszą wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP

 

Po pierwsze to k.... nie ma crime life 1 !!!!!!!!!!!!!

A po drugie to ja to zrobiłem a jak nie wierzysz to se nie wierz.

 

-------------------------------------

sakisa To mój kolega który dodał grę bo wtedy nie miałem internetu i on także zdobywał sprity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP:

 

Taaa nie ma http://www.yoyogames.com/games/show/15689 a to co ?

 

Wybaczcie za następnego offtopa

 

sakisa To mój kolega który dodał grę bo wtedy nie miałem internetu i on także zdobywał sprity.

 

Bo ci wierze oto dane jego:

 

Name: sakis link

Age: 24

Location: Greece

Description:

Registered: 30 January 2007

 

Może jeszcze powiesz że mieszka w grecji albo się tam przeprowadził na chwilę i przyjechał do ciebie :]

 

http://www.yoyogames.com/members/sakisa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KHY KHY... :P

 

Nie chcę od razu w dwa dni zrobić czegoś zasuperfajnego tylko po prostu metodą prób i błędów od builda do builda poprawiać finalny produkt :)

 

co do zarejestrowanego GM - powiedzmy, że mam... na razie nie do końca legalnie ale jak będę chciał wydać fulla i będzie mi szło to na pewno kupię... w końcu nie kosztuje aż takich kroci :) po prostu trial mi się skończył w lipcu :P

 

BTW: ktoś mógłby dać jakiś numer gg i służyć mi pomocą w razie potrzeby ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP

 

Po pierwsze to k.... nie ma crime life 1 !!!!!!!!!!!!!

A po drugie to ja to zrobiłem a jak nie wierzysz to se nie wierz.

 

-------------------------------------

sakisa To mój kolega który dodał grę bo wtedy nie miałem internetu i on także zdobywał sprity.

 

Nie błaźnij sie i nie pogrążaj jeszcze bardziej .

Nie musisz sie przed nowym uzytkownikiem tak popisywac , nic nie wskurasz . :)

Niedlugo naprawde sam uwierzysz , ze to zrobiles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to nie bardzo obchodzi mnie kto co zrobił itp. tylko kto może mi pomóc :P

 

mam pytanie bo w ogóle nie kumam tych alarmów :/

 

chcę, żeby w górnym, prawym rogu pojawił się sprite ze zgaszonym zielonym światłem... po chwili 3-5 sekund światło się zapala - wtedy też na starcie pojawia się biały pasek symbolizujący taśmę (pewnie Create :))(pytanie pomocnicze: da się to wygenerować bez sprite'a ?). Po 2 do 5 sekund ów pasek znika (domyślam się, że Destroy :P tylko jak ustawić parametry) i gracz może wystartować.

 

Natomiast, jeżeli gracz wjedzie w taśmę to pokazuje się czerwone światło i room jest restartowany... na razie bez wykluczenia...

 

kurdę... łatwo to wymyślić ale dużo gorzej z przeniesieniem pomysłów tak od razu do GMa jest :P

 

jeszcze z innej paki... potrzebny jest jakiś DLL do obsługi plików png ? bo coś się krzaczą :P jeśli tak to poprosiłbym linka + jak to okiełznać :D :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz coś, co chcesz w alarmie, a potem se ustawiasz w create:

GML
alarm[0]=random(15)
<_<

 

potem dajesz kolizje z paskem:

GML
if czarwone_swiatlo=true then{

draw_sprite(x,y,sprite) //rysowanie czerwonego swiatla

show_message('blabla') //mozesz ta linijke usunac...

room_restart() //resetowanie roomu

}

if czerwone_swiatlo=false then{

end

}

Tylko se dostosuj te zmienną czerwone_swiatło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: Hahaha, jeśli 15, to nawet nie będzie sekunda >.>

GML
if czerwone_swiatlo=false then{end}

A co to?

7. Stwórz osobno dwa koła, nie razem. Potem po wjechaniu jednego zmienna koło1=true; , po wjechaniu drugiego koło2=true;

Później dajesz kod

GML
if koło1=true && kolo2=true

{

//lkomendy powrotu na start.

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok... światła już mam (na razie tylko się zapalają :D)

 

a co z taśmą ?

 

chodzi o to, żeby obiekt (motocykl), który (pierwszy... drugi w tym samym podejściu już nie) wjedzie zanim taśma "zniknie" - był wykluczany z wyścigu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starcie ustawiasz

CREATE TAŚMY:

GML
alarm[11]= 5 * room_speed

Alarm 11 TAŚMY:

GML
instance_destroy()

Do każdego pojazdu:

CREATE:

GML
zmienna1=false; // do każdego pojazdu inna zmienna!

KOLIZJA Z TAŚMĄ:

GML
zmienna1=true; // do każdego pojazdu inna zmienna!

STEP:

GML
if instance_number(taśma) = 0 && zmienna1=false

{

with self instance_destroy();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harvester, zrobiłem to trochę inaczej ale dzięki za nakierowanie :)

 

od razu przy kolizji z taśmą wklepałem "instance_destroy()" :)

 

tutaj rezultat:

http://www.voila.pl/064/yxm20/

 

Klikamy "enter" - zapala się zielone światło i czekamy chwilę na to aż taśma "pójdzie w górę" (czyli zniknie) po czym jeździmy :D

 

teraz mam jeszcze jedno z tym pytanie: da się jakoś ustawić, żeby po tym instance_destroy() sprite w obiekcie ze światłami zmienił się na inny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak potrzebujesz jeszcze pomocy, pisz.

czekpojnty, mierzenie czasu i zmiana takiego małego cudaka na murawie po przejechaniu jednego okrążenia na inny :D (graficzny licznik okrążeń w skrócie to ujmująć :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz coś, co chcesz w alarmie, a potem se ustawiasz w create:

GML
alarm[0]=random(15)
<_<

Po kiego random? on chce mieć po 2 lub 5 sekundach wybór zostawił tobie.. a jeśli już to powinno tam być np.

GML
alarm[0]= 2*room_speed
żeby było na sekundy..

 

Mniejsza o to, liczenie czasu też prosto zrobić na alarmach dajesz w creat alarm i każesz mu się włączyć np. kiedy rozpocznie okrążenie tudzież dotkni tej twojej taśmy.. i każesz dodawać co sekundę do jakiejś tam zmiennej + 1.. potem aby każesz że jeśli jest 60sekund w tej zmiennej to niech doda + 1 to zmiennej od minut i niech wyczyści zmienna od sekund.. i tak samo z godzinami..

 

Mmm.. nie czaje o co ci chodzi z tym "graficznym licznikiem okrążeń, jakiś szkic w paincie blix ? :P

 

A te checkpointy masz tu: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=109

 

coś jeszcze? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee

if okrazenie == 1

{

draw_sprite(tu wpisz atrybuty nie pamiętam jakie, zobacz w podpowiedzi gm-a);

}

else if okrazenie == 2

{

draw_sprite(tu wpisz atrybuty nie pamiętam jakie, zobacz w podpowiedzi gm-a);

}

else if okrazenie == 3

{

draw_sprite(tu wpisz atrybuty nie pamiętam jakie, zobacz w podpowiedzi gm-a);

}

itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat :P

 

Nie chce do każdego pytania zakładać osobnego tematu a się kilka nazbierało. W poprzednio przeze mnie założonym temacie Candy napisał mi jak zrobić sprawdzanie podwójnego wciśnięcia klawisza. O tu: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...st&p=303327

 

No i wszystko ładnie pięknie... ale coś nie działa. :P

 

Później jeszcze będę miał kilka pytań :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat :P

 

Nie chce do każdego pytania zakładać osobnego tematu a się kilka nazbierało. W poprzednio przeze mnie założonym temacie Candy napisał mi jak zrobić sprawdzanie podwójnego wciśnięcia klawisza. O tu: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...st&p=303327

 

No i wszystko ładnie pięknie... ale coś nie działa. :P

 

Później jeszcze będę miał kilka pytań :F

 

co nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już orajt - zapomniałem usunąć jeden event, który się kłócił :D

 

Kolejne pytanie: Czy da się w jakiś sposób ustawić sprawdzanie kolizji tylko na sam moment kontaktu ? Chodzi o to, żeby przy kolizji doliczał tylko 1 do zmiennej a nie dodawał je przez cały czas kolidowania obiektów.

 

Edit: jednak wcale nie orajt... coś musiałem popsuć :/

 

Na razie zadaniem jest tylko zmiana subimage'a sprite'a - po wklepaniu tego kodu Candy'ego nic się nie dzieje po podwójnym kliknięciu. w miejsce "bonusa" wpisałem tylko: image_index=1 a bez ma być image_index=0. A się nic nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć kod do obiektu z którym hero ma mieć kolizje.

GML (create)
licz=true;//sprawdza czy mieliśmy kolizje z hero</span>

GML (step)
if(place_meeting(x,y,hero))//jeżeli mamy kolizje z hero

{

if(licz)//i licz jest true (czyli po raz pierwszy)

{

hero.zmienna+=1;//dodaj zmienną w hero

licz=false;//zmien liczna false (kolejna kolizja z hero nie będzie sprawdzana)

}

}

else//jeżeli nie mamy kolizji z hero

licz=true;//pozwalamy na kolejne sprawdzanie kolizji.</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...