OriPL Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 witam potrzebuje zrobic cos takiego ze kulka gdy dotknie sciany... wtedy wciskam spacje i kulka dostaje jakies -5 vspeed jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 W kolizji piłki ze ścianą: GML if keyboard_check(vk_space) { vspeed=(-5) } Pisze z pamięci, mogłem pomieszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 GML if distance_to_object(obj_sciana) < 5 { if keyboard_check(vk_space) { vspeed=(-5); } } Ja bym to tak zrobił, ponieważ trudno by było wcisnąć spację w momęcie, w którym piłka dotyka ściany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Tak, ale wtedy wystarczy że dystans będzie mniejszy niż 5, a mu pewnie chodzi o odbijanke ;] @UP: A jak piłka bedzie leciec w góre, i bedzie mniej pixeli niż 5 od ściany? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 mnie biega o coś takiego: to samo musi być zrobione od lewej strony tzn... ze jeśli wlecę piłką na lewa lub prawa stronę ściany i nacisnę spacje to ona właśnie odbije w ten sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Kamciog, co ty odwalasz? Łatwo będzie z tą funkcją, wystarczy cały czas mieć spację wciśniętą :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 nikt mi nei pomoze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 W kolizji ze ścianą dajesz kod: GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) vspeed*=-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 GML if keyboard_check(vk_space) { vspeed=(-5) } ok uzywam tego kody ale jak teraz zrobic zeby pilka wylceciala pod kontem 45 stopni od sciany?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Kątem. Mój kod jest lepszy i się odbija w obie strony a nie tylko w lewo... Co do kątów to pobaw się direction... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 a to nie będzie: hspeed =-hspeed vspeed = -5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 GML if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { if (!place_free(x+1,y)) or (!place_free(x-1,y)) { vspeed=-5; } } Zadziała pod warunkiem, że ściany to solidy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się