rower44 Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 mam mały kłopot. nie wiem jak zrobić w arkanoidzie bonus np. chce żeby przy określonej liczbie punktów(score) wyskakiwał inny room. możecie mi pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Uhuhu, bez podstawowej znajomości obsługi zmiennych się bierzesz za Game Makera? Polecam lekturę helpa, ale wyjątkowo ci pomogę, bo mimo iż mi się karta dźwiękowa zepsuła, to jestem w dobrym humorze :D . Więc wytłumaczę ci na kodzie. Kod dajesz do stepa jakiegoś objektu na planszy: if score=1000 { room_goto_next(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rower44 Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Dzięki już działa. A tak przy okazji nie znam angielskiego za dobrze więc z helpa nic nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rower44 Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Mam jeszcze jeden kłopot. po skończeniu bonusa np. wszystko już tam zbiłeś to żeby z miejca w którym nastąpił ten bonus po jego zakończeniu wrócić do tego roomu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Ten kod wpisujesz w Stepie tego czegoś, co ma całkowicie zniknąć z planszy... :P np. wszystko już tam zbiłeś if (instance_count=0) { room_goto_previous; } Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komandorbrudnegacie Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 robie arkanoida i chce zwiększyć grywalność żeby nie nudziło sie po paru minutach. prosze o jakieś pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Ale jakie pomysły. Jak chce się tworzyć gry to sam wymyślaj pomysły :P . Zrób bonusy ewentualnie i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Twój kod Bartoszwitek nie zadziała, bo zawsze paletka jeszcze będzie :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Pomysł jest najlepszy wtedy, gdy samemu się go wymyśli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Najgorsze jest to, że ten, kto ma genialny pomysł, zazwyczaj nie ma chęci do realizacji :P (vide ja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Ups. Żeczywiście... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Stary jak nie znasz angielskiego, to jak masz zamiar robić grę, skoro wszystkie komendy są po angielsku ?? Będzie polski help, ale narazie mam przetłumaczone 5 stron :P Zaczekaj do września. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rower44 Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 no takiego arkanoida to jeszcze potrafie zrobić. ale głównie siedze na tej stronie i próbuje co nie co załapać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komandorbrudnegacie Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 chce zrobić małą odmianę w arkanoidzie. mam zamiar zrobić żę teraz będziemy bronić cegłówki. ale jak zrobić tak żeby patyk podążał za piłką i ją odbijał. oczywiście ma chodzić prawo lewo. możecie mi pomóc? z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 W step paletki daj coś takiego: x=pilka.x Wystarczy proste logiczne myślenie matematyczne :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Ale wtedy paletka zawsze będzie w tej samej pozycji, co piłka... Nie lepiej to troszkę zmienić... :P Create paletki ai=1 //Wybierz sobie, jak dobre ma być AI tej paletki. Step paletki for(i=0;i<ai;i+=1) { if (pilka.direction>180) && (pilka.direction<360) { if (pilka.x<paletka.x) { x-=1; } else { x+=1; } } } Kurs programowania w GM, część 1... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Wpisz coś takiego: if (instance_number (klocek)=0) { room_goto_previous; } Pozdro! :P PS. Tylko zamiast klocek, daj oczywiście nazwę tego, co jak zniknie, to będzie poprzedni poziom... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 if (instance_count=0) { room_goto_previous; } To co dał Bartoszwitek. Więc ja zaproponuję coś innego, na tym kodzie. Nie wiem, czy zadziała, ale ja bym to tak zrobił :) Przypuśćmy, że na planszy jest piłka i paletka, poza klockami. Czyli, 2 obiekty. Więc, kod będzie wyglądał: if ((instance_count-2)=0) { room_goto_previous; } // od ilości obiektów odejmujemy 2 (paletka i piłka) (Jeżeli tek kod okaże się poprawny, to będzie mój pierwszy udany skrypt :D ) Pozdroo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Przepraszam za mały oftop -> 2QL4SQL z efactory? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 2QL4SQL twój skrypt będzie działał tylko poprawnie jeśli będzie w roomie tylko paletka, piłeczka i klocki. Jeśli coś innego się pojawi to nie będzie działać :] Proponuje tak : W create, w klocku : global.ilosc_klockow+=1; W destroy, w klocku : global.ilosc_klockow-=1; W step w jakimś obiekcie : if global.ilosc_klockow<=0 { room_goto_previous(); } Oczywiście musisz stworzyć zmienną global.ilosc_klockow :P EDIT Albo łatwiej : ilosc=0; for(a=0;a<instance_count;a+=1;) { var obiekt_id; obiekt_id=instance_id[a]; if instance_exists(obiekt_id) { if obiekt_id.object_index=obj //Tutaj słowo "obj" zmień na nazwe obiektu klocka { ilosc+=1; } } if ilosc<=0 { room_goto_previous; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 var dir,f,s; f=1; //Tu ustawiasz prędkość hamowania s=0.4; //A tu przyspieszenia dir=point_direction(x,y,pilka.x,pilka.y); if dir<90 || dir>270 { if distance_to_point(pilka.x,y)>10 { speed+=s; friction=0; } else { friction=f; } } else { if distance_to_point(pilka.x,y)>10 { speed-=s; friction=0; } else { friction=f; } } Pozdro :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Mój kod choć krótszy, jest zdecydowanie lepszy... Jak nie wierzysz, to niech Komandorbrudnegacie oceni... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 A nie łatwiej, tak jak już mówiłem? if (instance_number (klocek)=0) { room_goto_previous; } :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Heh, takie gadanie mnie denerwuje. Gra będzie praktycznie nie do przejścia jeśli się wykorzysta twój kod a zresztą można dobrze napisać w taki sposób : x=pilka.x Efekt jest ten sam :] EDIT Pamiętaj że liczy się też efekt a nie tylko długość kodu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Ale jak wykorzystałem twój kod, żeby go sprawdzić, to paletka ani razu nie odbiła piłki... :jezor: Jakbyś troszeczke go jeszcze poprawił, to by był dobry... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Ja bym wybrał kod BartoszaWitka ;P Czemu? Krótszy i efekt praktycznie ten sam :) A ktrótszy kod = szybsze działanie gry... :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 A napisałeś kod odbicia piłki od paletki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 No jasne! :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 To pewnie coś źle napisałeś, mi działa jak trzeba. Oj chyba przykład muszę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszwitek Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Mi przykład nie potrzebny, bo wole swój sposób... :P Ale Komandorbrudnegacie może go potrzebować. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się