Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 No tak , ale co teraz zrobić aby odtwarzało dźwięk , bo ja zrobiłem w alarmie żeby otworzył dźwięk "map.mp3" to wyskauje error że nie istnieje ten dźwięk . Jezus przecież ci pisałem! Odwołujesz się do zmiennej do której przypisałeś wczytany dźwięk :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 albo tworzysz fikcyjny dźwięk w indexie,którego nie ma a potem sobie go wczytujesz i robisz by grał i się wyłączał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Nie , nie optymalizuje , wszytko mnie denerwuje , jak robie zeby byl inny sprite , to zamiast niego i innych dodawanych z zewnątrz nie jest tym co ma być tylko jest pierszym spritem w całym pliku żródłowym . Lepiej by było gdyby ktoś dał przykład z 3 spritami i z 1 midi i byłby spokuj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Nie , nie optymalizuje , wszytko mnie denerwuje , jak robie zeby byl inny sprite , to zamiast niego i innych dodawanych z zewnątrz nie jest tym co ma być tylko jest pierszym spritem w całym pliku żródłowym . Nie umiesz tego używać. Czekaj. http://www.gmclan.org/up2576_4_wczyter.html - łap przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Nie ważne jak duże zasoby, to nie one spowalniają grę, tylko nadmiar operacji dla komputera. Z reguły kod, lub wielka ilość obiektów, które mimo, że są puste, mają jakieś standardowe skrypty dodawane przez GM dla poprawnego ich działania. To, że my nic nie damy obiektowi, nie znaczy, że on nic nie robi. Dodawanie zasobów z zewnątrz pozwoli ci tylko na szybsze ładowanie na starcie, ładowanie zasobów tylko wtedy gdy są potrzebne, a co za tym idzie - zwolnienie pamięci, raczej bardzo rzadko, przyspieszenie działania gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Nie ważne jak duże zasoby, to nie one spowalniają grę, tylko nadmiar operacji dla komputera. Z reguły kod, lub wielka ilość obiektów, które mimo, że są puste, mają jakieś standardowe skrypty dodawane przez GM dla poprawnego ich działania. To, że my nic nie damy obiektowi, nie znaczy, że on nic nie robi. Dodawanie zasobów z zewnątrz pozwoli ci tylko na szybsze ładowanie na starcie, ładowanie zasobów tylko wtedy gdy są potrzebne, a co za tym idzie - zwolnienie pamięci, raczej bardzo rzadko, przyspieszenie działania gry. Ale w jego grze jest ten problem że ładuje się dłużej niż back xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Ale w jego grze jest ten problem że ładuje się dłużej niż back xD A istnieje może taki loadbar który będzie pokazywał stan załadowanych plików z zewnątrz , bo jak już trochę żeczy zoptymalizowałem i włączam grę to na początku prez ok 1 minute cos sie ladowalo , a bylo widac tylko bialy obraz a potem przez 6 sekund gra się tnie a potem już działa płynnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Jak w skryptach dać żeby animacja zaczynała się od pierwszej klatki animacji bo mi nerwy puszczają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 w skryptach chodzi Ci o kod? image_single=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 A istnieje może taki loadbar który będzie pokazywał stan załadowanych plików z zewnątrz , bo jak już trochę żeczy zoptymalizowałem i włączam grę to na początku prez ok 1 minute cos sie ladowalo , a bylo widac tylko bialy obraz a potem przez 6 sekund gra się tnie a potem już działa płynnie . Napisz sobie. Sprawdzaj ile plików już wczytał i rysuj pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Napisz sobie. Sprawdzaj ile plików już wczytał i rysuj pasek. Jak zrobic to ile plików wczytał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 !file_exists("plik.bmp") { file = +0 } else { file = +1 sprite_add("plik.bmp" itp.) } I ma rysować ... (w draw) później dodać mu rysowanie linii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 !file_exists("plik.bmp") { file = +0 } else { file = +1 sprite_add("plik.bmp" itp.) } I ma rysować ... (w draw) później dodać mu rysowanie linii Prędzej by było jakby był jakiś przykład , ale jak nie ma to sobie spróbuje poradzić . Aha , i nie wiem czy to dobrze ale w grze jest ok. 512 fps . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 ha , i nie wiem czy to dobrze ale w grze jest ok. 512 fps . ZOMFG lol! !file_exists("plik.bmp") { file = +0 } else { file = +1 sprite_add("plik.bmp" itp.) } Weź mnie nawet nie denerwuj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Prędzej by było jakby był jakiś przykład , ale jak nie ma to sobie spróbuje poradzić . Aha , i nie wiem czy to dobrze ale w grze jest ok. 512 fps . czemu tyle? fatalnie a nie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Optymalnie to 30-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Stwórz, skrypt sprite_load: GML if( file_exists( argument0 ) ) { sprite_Count += 1; global.sprites[sprite_Count] = sprite_add( argument0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0 ); return 1; } else { //możesz dać jakąś wiadomość np show_message( "Brak pliku: " + string( argument0 ) + "." ); return 0; } skrypt sprite_free: GML if( sprite_exists( global.sprites[argument0] ) ) { sprite_delete( global.sprites[argument0] ); global.sprites[argument0] = 0; sprite_Count -= 1; } skrypt sprite_free_all: GML for( a = 0; a <= sprite_Count; a += 1 ) { if( sprite_exists( global.sprites[a] ) ) { sprite_delete( global.sprites[a] ); global.sprites[a] = 0; } } sprite_Count = -1; I teraz, ładowanie: ( najlepiej użyj timeline ) GML if( sprite_load( "sprite.gif" ) ) loading_Bar += 1; if( sprite_load( "sprite1.gif" ) ) loading_Bar += 1; if( sprite_load( "sprite2.gif" ) ) loading_Bar += 1; //... potem gdy chcesz usunąć jakiegoś sprita z pamięci: GML sprite_free( id_sprita ); //np. sprite_free( global.sprites[2] ); albo jak chcesz wszystkie te, które załadowałeś: GML sprite_free_all(); przykładowe rysowanie bara: GML draw_rectangle_color( 100, 100, 100 + loading_Bar * 2, 110, c_white, c_white, c_white, c_white, 0 ); Pokombinuj coś z tym. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Zmiejsz room_speed do 30, bo animacje będą ci zap*****c tak, że ci się odechce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Watpie, ze chodzilo mu o FPS... 512?! o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Watpie, ze chodzilo mu o FPS... 512?! o.O Room speed jest na 30 i fps jest na 558 , i to ciągle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Marca 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Ale kod nie zpowalnia chyba tak bardzo gry jak duże grafiki ? A w mojej grze nie jest on zbyt skomplikowany . napisz GML while (1<10) { sleep(1); } I sprawdź jak szybko działa gra... :P źle napisana pętla jak for while itp. może zwalniać grę i to dużo bardziej niż jakaś tam grafika. Niestety w GM brakuje wielowątkowości. Przydało by się to zwłaszcza do AI i wysyłania danych w grach online, bo cała gra wykonywała by się normalnie, a w przypadku mulenia np. AI po prostu żadziej by się aktualizowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 góra 60 fps`ów przebolałbym, gra którą robie chodzi na 60 ale to się zmienia w czasie efektów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się