Skocz do zawartości

DMG


Rekomendowane odpowiedzi

można by było zrobić coś takiego ?

GML
global.dmg=image_angle*speed

jeśli nie to jak zrobić żeby dmg był iloczynem kąta i speeda

jeśli się da to jak to zastosować że z kolizją z wrogiem obliczany jest jego speed i mnożony przez image angle

a potem odejmowane sa punkty z tego co wyjdzie?

 

Edit:

@Yoda nie wytykałbyś błędów :P wiem ale mi się przejęzyczyło :) i mógłbyś chociaż napisać jeżeli wiesz

To jak wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W create image_angle jest rowne 0. Twoja zmienna z atakiem w ogole nie bedzie sie zmieniac i bedzie wynosic 0 poniewaz:

1. image_angle zmienia wartosc dopiero po ustaleniu wartosci global.dmg

2. Wartosc global.dmg ustalasz w create. Daj to do stepa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów proooblem a mianowicie:

image_angle dane w stepie cały czas się powiększa w zależności od czasu, więc i global.dmg się zwiększa w zależności od czasu a ja tak nie chce :(

nie można by było zrobić coś w stylu image_angle ? tzn. że nie dodawało by się co stepa tylko cały czas to samo niezmienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić że jeżeli obrazek przekręci się o te 360 to image_angle zaczyna od zera i tak cały czas i do tego liczyło by czas w jakim obrazek pokona te 360 i to by się nadawało do DMG ( z tą zmienną łatwo powiedziec trudniej zrobić )

 

@downno i potem co ?

zmienna = direction albo image_angle ? czy jak bo ja nie czaje. Cienki jestem w te klocki nie umiem tyle co Ty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//STEP

image_angle += 30;

if image_angle >= 360 then image_angle = 0;

To może dać pewną małą niedokładność. Nie lepiej:

GML
image_angle += 30;

if image_angle >= 360 then image_angle -= 360;

(po prostu wychodzę na przód, ponieważ pewnie hudy planuje zmienną prędkość obracania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi -image_angle nie wypali bo jak będzie na minusie to cały global.dmg będzie na minusie co daje dodawanie Hp przeciwnikowi.

A gdyby tak zrobić :

w ile sekund zrobi 360 stopni lub ile stopni zrobi w 1 sek. Wtedy jakoś można by było zrobić coś w stylu licznika i do DMg można było by zastosować.

 

EDIT:

 

wykombinowałem cuś takiego:

dmg = (rot*speed)*heavy (waga)

rot = ilość stopni zrobionych przez sekunde

heavy = x

nie umiem tego przełożyć na kod poza tym heavy ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam :

Create:

GML
heavy = 5;

image_angle=1;

speed=2;

global.dmg = (image_angle*speed)/heavy+random(10);

Step:

GML
image_angle += 30;

if image_angle >= 90 then image_angle -= 90;

global.dmg = (image_angle*speed)/heavy+random(10);

no i gotowe jeśli ktoś by wiedział jak to lepiej zrobić tak jak wyżej pisałem na przykład to niech napisze bo to jest rozwiązanie tymczasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...