hudy0070 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 można by było zrobić coś takiego ? GML global.dmg=image_angle*speed jeśli nie to jak zrobić żeby dmg był iloczynem kąta i speeda jeśli się da to jak to zastosować że z kolizją z wrogiem obliczany jest jego speed i mnożony przez image angle a potem odejmowane sa punkty z tego co wyjdzie? Edit: @Yoda nie wytykałbyś błędów :P wiem ale mi się przejęzyczyło :) i mógłbyś chociaż napisać jeżeli wiesz To jak wie ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 jeśli nie to jak zrobić żeby dmg był ilorazem kąta i speeda Wiesz co to jest iloraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Raczej: GML global.dmg = direction / speed;Nie? Chyba, że image_angle == direction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 no a jak zrobić żeby ten global.dmg był odejmowany od Hp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 hp -= global.dmg ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 no a jak zrobić żeby ten global.dmg był odejmowany od Hp? Jak już to Hp odejmowane od global.dmg. GML Hp-=global.dmg; @down: Mój błąd. Coś dzisiaj myśle za bardzo liniowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Jak już to Hp odejmowane od global.dmg. Że what? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Jak zrobie w kolizji że GML health-=global.dmg to nie działa a jeżeli GML health-=10; to działa :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Bo zrobiłes coś źle ze zmienną global.dmg. Zapewne równa się 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 mam tak create: GML global.dmg = spiner_on.image_angle*spiner_on.speed; image_angle=direction; kolizja: GML health-=global.dmg; w step: GML image_angle+=30;(żeby się cały czas kręciło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 albo spiner_on.speed albo spiner_on.image_angle wynosi 0 a mnożenie przez 0 daje 0!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 W create image_angle jest rowne 0. Twoja zmienna z atakiem w ogole nie bedzie sie zmieniac i bedzie wynosic 0 poniewaz: 1. image_angle zmienia wartosc dopiero po ustaleniu wartosci global.dmg 2. Wartosc global.dmg ustalasz w create. Daj to do stepa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 I znów proooblem a mianowicie: image_angle dane w stepie cały czas się powiększa w zależności od czasu, więc i global.dmg się zwiększa w zależności od czasu a ja tak nie chce :( nie można by było zrobić coś w stylu image_angle ? tzn. że nie dodawało by się co stepa tylko cały czas to samo niezmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 No zrób se zmienną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Jak zrobić że jeżeli obrazek przekręci się o te 360 to image_angle zaczyna od zera i tak cały czas i do tego liczyło by czas w jakim obrazek pokona te 360 i to by się nadawało do DMG ( z tą zmienną łatwo powiedziec trudniej zrobić ) @downno i potem co ? zmienna = direction albo image_angle ? czy jak bo ja nie czaje. Cienki jestem w te klocki nie umiem tyle co Ty :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 ( z tą zmienną łatwo powiedziec trudniej zrobić ) zmienna = 0; ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 GML //STEP image_angle += 30; if image_angle >= 360 then image_angle = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 GML //STEP image_angle += 30; if image_angle >= 360 then image_angle = 0; To może dać pewną małą niedokładność. Nie lepiej: GML image_angle += 30; if image_angle >= 360 then image_angle -= 360; (po prostu wychodzę na przód, ponieważ pewnie hudy planuje zmienną prędkość obracania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 No lepiej. A może od razu blokada w drugą stronę? Żeby nie było na minusie: GML //STEP image_angle += 30; if image_angle >= 360 then image_angle -= 360; if image_angle < 0 then image_angle += 360; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 z tymi -image_angle nie wypali bo jak będzie na minusie to cały global.dmg będzie na minusie co daje dodawanie Hp przeciwnikowi. A gdyby tak zrobić : w ile sekund zrobi 360 stopni lub ile stopni zrobi w 1 sek. Wtedy jakoś można by było zrobić coś w stylu licznika i do DMg można było by zastosować. EDIT: wykombinowałem cuś takiego: dmg = (rot*speed)*heavy (waga) rot = ilość stopni zrobionych przez sekunde heavy = x nie umiem tego przełożyć na kod poza tym heavy ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 No lepiej. A może od razu blokada w drugą stronę? Żeby nie było na minusie: GML //STEP image_angle += 30; if image_angle >= 360 then image_angle -= 360; if image_angle < 0 then image_angle += 360; <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Mam : Create: GML heavy = 5; image_angle=1; speed=2; global.dmg = (image_angle*speed)/heavy+random(10); Step: GML image_angle += 30; if image_angle >= 90 then image_angle -= 90; global.dmg = (image_angle*speed)/heavy+random(10); no i gotowe jeśli ktoś by wiedział jak to lepiej zrobić tak jak wyżej pisałem na przykład to niech napisze bo to jest rozwiązanie tymczasowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się