zbysheck Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Otóż mam takie pytanko. Pamiętając moją gimnazjalną przygodę z żółwikiem, pomyślałem o przydatnej funkcji skracania sobie pracy właśnie w logomocji. Np była taka sprawa że powiedzmy: robimy "program" który rysuje kwadraty o dowolnych bokach, więc wzór na kwadrat o boku 100 to: powtórz 4[np 100 pw 90] cztery razy [idź do przodu o sto i skręć w prawo o 90 stopni] no więc żeby zrobić z dowolnym bokiem robimy sami funkcję KWADRAT X [przy czym X to długośc boku] i w tą funkcję wpisujemy takie cuś: powtórz 4[np X pw 90] No i nie wiem czy w GMLu istnieje takie coś, jak tworzenie własnych funkcji do których można wprowadzać różne zmienne. PS: Może to banalne pytanie, no ale jakoś nie mogłem nigdzie niczego znaleźć. Noi sory za dziwne tłumaczenie, ale inaczej nie umiem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Chodzi o powtarzanie kodu? repeat(liczba do powtórzenia); Z rysowaniem nie wiem jak ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 nom działanie nie będzie takie samo, ale dla przykładu tworzysz skrypt scr_test GML direction+=argument0; speed=argument1; i wywołujesz to potem tak: GML src_test(90,5); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Istnieje. Ale trzeba wiedzieć jak wygląda składnia wywołania funkcji: GML funkcja( argument0, argument1, argument2 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 istnieje a właśnie podsunąłeś mi pomysł,zrobie przykład programu ala paint,może ktoś skorzysta z różnych funkcji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 To jeśli powiedzmy mam takie cuś: GML if u=1 && d=1 && l=0 && r=1 then i chcę żeby to się wprowadzało np tak: GML skrypt(1, 1, 0, 1) to jak dokładnie ma to wyglądać w okienku tworzenia skryptu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 GML if (argument0==1) && (argument1==1) && (argument2==0) && (argument3==1) { //kod } O to ci chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Nie rozumiem czemu w okienku w którym mam zrobić 'wzór' podane są już wartości. 1 1 0 1 to przykładowe dane, które mają być właśnie wprowadzane i modyfikowane do tego skryptu. Więc chyba ten kodzik by Nobody jest nie za bardzo dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Eee... O co ci chodzi? Masz zakładkę scripts, tworzysz nowy i tytuujesz go "kwadrat", a potem otwierasz ten skrypt i wpisujesz w nim: GML dlugosc_boku = argument0; obrot = argument1; // tu kod na rysowanie kwadratu Tak to wytłumaczyłeś, że pomyślałem o bananach Pabla... E: Aha, już chyba wiem o co ci chodzi... skrypt(u,d,l,r,1,1,0,1); GML if (argument0=argument4) && (argument1=argument5) && (argument2=argument6) && (argument3=argument7) return 1 else return 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Jejkuś. Tworzysz skrypt wypisz i piszesz w nim: GML show_message( argument[0] ); Potem tylko: GML wypisz( 'Echo!' ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się