Skocz do zawartości

Id - problem


Kaara

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , chciałbym sie dowiedzieć jak działa id w gm i jak ja stosować oraz czy jest jakiś sposób aby wybrany obiekt coś robił a nie wszystkie??

Jeśli możecie udzelcie mi małej lekcji.

Z góry dziękuje

"id" jest to wbudowana zmienna każdej instancji. Jest to identyfikator każdej instancji w programie. Używając id możemy odwoływać się do konkretnych obiektów. Funkcja instance_create(x,y,obj) zwraca id obiektu stworzonego, możemy to wykorzystać np. tak:

GML
pocisk=instance_create(x,y,obj_pocisk);

pocisk.zolniez=id;

pocisk.direction=direction;

Dzięki temu kodowi tworzymy obj_pocisk i zapisujemy jego id do zmiennej pocisk, a następnie wykorzystujemy to, aby do zmiennej zolniez należącej do świerzo stworzonego obiektu wpisać id strzelającego oraz aby przypisać kierunek pocisku kierunkowi własnemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Dzięki bardzo a jeśli mam kilka obiektów takich samych to jest jakiś sposób aby po np. kliknięciu na niego myszka akcje wykonywał tylko ten obiekt ktory został naciśnięty?

Tak, wystarczy ewent left/right button i nie trzeba żadnego id podawać. Gorzej, jak obiekty na siebie nachodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli mam takie coś: dajmy na to ze jest jabłko które chce zjeść jest ich 20 w roomie jak kliknę na jabłko to je jem ale wszystkie jabłka zamiast jednego zostają zjedzone i właśnie nie wiem co zrobić żeby jadł tylko wyznaczone jabłko, czy jest na to jakiś sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra inaczej

załórzmy że:

mam o_jablko, które po naciśnięciu ppm idzie na miejsce koszyka

koszyków jest 6 i sa zmienne które określają czy koszyk jest pełny lub czy jest pusty,

i tak:

 

w create

koszyk1 = 0//oznacza ze nic nie ma w koszyku

koszyk2 = 0

itp(tak do 6)

teraz po nacisnieciu przycisku ppm w o_jablko

if koszyk1 = 1 then x = view_xview+0, y=view_yview+0

if koszyk2 = 1 then x = view_xview+35,view_yview+50

itp.

i teraz jak wezme klikne na 1 obj. jeblko wszystkie ida do 1 koszyka i nie wiem co zrobic aby tylko 1 obj z tych wszytskich jablek do niego szedł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o_jablko CREATE:

w_koszyku = false

 

STEP:

 

if (pelny_koszyk1 = false and w_koszyku = true)

{

pelny_koszyk1 = true

x=view_xview+0

y=view_yview+0

}

if (pelny_koszyk2 = false and w_koszyku = true)

{

pelny_koszyk2 = true

x=view_xview+35

y=view_yview+0

}

if (pelny_koszyk3 = false and w_koszyku = true)

{

pelny_koszyk3 = true

x=view_xview+0

y=view_yview+35

}

if (pelny_koszyk4 = false and w_koszyku = true) = true

{

pelny_koszyk4 = true

x=view_xview+35

y=view_yview+35

}

 

PPM :

w_koszyku = true

 

o_controller_jablko CREATE

pelny_koszyk1 = false

pelny_koszyk2 = false

pelny_koszyk3 = false

pelny_koszyk4 = false

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...