Kaara Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Witajcie , chciałbym sie dowiedzieć jak działa id w gm i jak ja stosować oraz czy jest jakiś sposób aby wybrany obiekt coś robił a nie wszystkie?? Jeśli możecie udzelcie mi małej lekcji. Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Witajcie , chciałbym sie dowiedzieć jak działa id w gm i jak ja stosować oraz czy jest jakiś sposób aby wybrany obiekt coś robił a nie wszystkie?? Jeśli możecie udzelcie mi małej lekcji. Z góry dziękuje "id" jest to wbudowana zmienna każdej instancji. Jest to identyfikator każdej instancji w programie. Używając id możemy odwoływać się do konkretnych obiektów. Funkcja instance_create(x,y,obj) zwraca id obiektu stworzonego, możemy to wykorzystać np. tak: GML pocisk=instance_create(x,y,obj_pocisk); pocisk.zolniez=id; pocisk.direction=direction; Dzięki temu kodowi tworzymy obj_pocisk i zapisujemy jego id do zmiennej pocisk, a następnie wykorzystujemy to, aby do zmiennej zolniez należącej do świerzo stworzonego obiektu wpisać id strzelającego oraz aby przypisać kierunek pocisku kierunkowi własnemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Dzięki bardzo a jeśli mam kilka obiektów takich samych to jest jakiś sposób aby po np. kliknięciu na niego myszka akcje wykonywał tylko ten obiekt ktory został naciśnięty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Dzięki bardzo a jeśli mam kilka obiektów takich samych to jest jakiś sposób aby po np. kliknięciu na niego myszka akcje wykonywał tylko ten obiekt ktory został naciśnięty? Tak, wystarczy ewent left/right button i nie trzeba żadnego id podawać. Gorzej, jak obiekty na siebie nachodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Ale jeśli mam takie coś: dajmy na to ze jest jabłko które chce zjeść jest ich 20 w roomie jak kliknę na jabłko to je jem ale wszystkie jabłka zamiast jednego zostają zjedzone i właśnie nie wiem co zrobić żeby jadł tylko wyznaczone jabłko, czy jest na to jakiś sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 W evencie Mouse Left Pressed jablka daj: GML // Tutaj moze byc jakas akcja, np dodawanie HP czy cos instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Dobra inaczej załórzmy że: mam o_jablko, które po naciśnięciu ppm idzie na miejsce koszyka koszyków jest 6 i sa zmienne które określają czy koszyk jest pełny lub czy jest pusty, i tak: w create koszyk1 = 0//oznacza ze nic nie ma w koszyku koszyk2 = 0 itp(tak do 6) teraz po nacisnieciu przycisku ppm w o_jablko if koszyk1 = 1 then x = view_xview+0, y=view_yview+0 if koszyk2 = 1 then x = view_xview+35,view_yview+50 itp. i teraz jak wezme klikne na 1 obj. jeblko wszystkie ida do 1 koszyka i nie wiem co zrobic aby tylko 1 obj z tych wszytskich jablek do niego szedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 W jakim to jest evencie? Jestes pewien ze nie Global Mouse Button? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Sry to w step: if koszyk1 = 1 then x = view_xview+0, y=view_yview+0 if koszyk2 = 1 then x = view_xview+35,view_yview+50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Ech... Powiedz jakie masz eventy w jablku (WSZYSTKIE) i kod w nich. Moze cos sie da poradzic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 o_jablko CREATE: w_koszyku = false STEP: if (pelny_koszyk1 = false and w_koszyku = true) { pelny_koszyk1 = true x=view_xview+0 y=view_yview+0 } if (pelny_koszyk2 = false and w_koszyku = true) { pelny_koszyk2 = true x=view_xview+35 y=view_yview+0 } if (pelny_koszyk3 = false and w_koszyku = true) { pelny_koszyk3 = true x=view_xview+0 y=view_yview+35 } if (pelny_koszyk4 = false and w_koszyku = true) = true { pelny_koszyk4 = true x=view_xview+35 y=view_yview+35 } PPM : w_koszyku = true o_controller_jablko CREATE pelny_koszyk1 = false pelny_koszyk2 = false pelny_koszyk3 = false pelny_koszyk4 = false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Nic nie mowi mi to PPM. Right Mouse Button czy Global Right Mouse Button? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaara Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Evenent mouse right pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 To nie powinno ci zabierac wszystkich jablek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się