Ra3l Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Witam ! Wiem że tematów o skręcaniu było dużo i ciut ciut. Ale nie znalazłem tego co by mnie interesowało więc pytam Narazie mam jazde i skręcanie na podstawie: GML speed = min( 10, max( speed, -2 ) ); image_angle = direction; if( keyboard_check( vk_right ) ) direction -= 5; else if( keyboard_check( vk_left ) ) direction += 5; if( keyboard_check( vk_up ) ) { speed += .1; friction = 0; } else if( keyboard_check( vk_down ) ) { speed -= .1; friction = 0; } else friction = .2; Wszystko było by dobrze gdyby nie to że obiekt obraca się tak jak by wokół własnej osi, i skręca w miejscu. A chciałbym zrobić żeby działało to na tej zasadzie ze musi być w ruchu żeby skręcić. I żeby realistycznie skręcać, to znaczy, ustawić np. dwie osie, jedna skręca a druga podąża za nią albo coś w tym stylu. Chodzi po porstu oto żeby skręcał realistycznie z widoku od góry. Proszę o pomoc:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Może być to: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=4748 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 w evencie nacisniecie klawisze odpowiedzialnego za skrecanie: if speed=0 then {direction+=0} else {direction+=4.0} Lub co tam innego chcesz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Co dso skręania w miejscu tak jak mówili poprzednicy, a co do osi obrotu - ustaw w innym miejscu origina ;-) Co dso skręania w miejscu tak jak mówili poprzednicy, a co do osi obrotu - ustaw w innym miejscu origina ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Ogólnie przykład OK :] Tylko poślizg mi nie potrzebny:P;] I cofanie by się przyadało :] a nie można tam dodać, aha i jeszcze jak się nie naciska gazu to stoi w miejscu a nie ze sie turla:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Msz nową wersję: GML speed = min( 10, max( speed, -2 ) ); image_angle = direction; if( keyboard_check( vk_right ) && speed > 0) direction -= 5; else if( keyboard_check( vk_left ) && speed > 0) direction += 5; if( keyboard_check( vk_up ) ) { speed += .1; friction = 0; } else if( keyboard_check( vk_down ) ) { speed -= .1; friction = 0; } else friction = .2; Musi działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Działa ;] Tylko że nie jest realistycznie :P;] HEhe ale już znalazłem przykład i jest OK :P działa jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Witam... Pobrałem ten skrypt i chciałbym się dowiedzieć gdzie można zmienić roztaw osi jest tak na odległość pomiędzy samymi osiami i roztawie kół. P.S. SOrry za duble post ale nie zauważyłem swojego wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Takie rzeczy się zgłasza moderatorom, poprzez opcję zgłoś. Teoretycznie należy się warn, ale chociaż edytowałeś post, żeby przeprosić za double posta, więc ja warna nie dam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi