Penguin
-
Postów
211 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
6
Aktywność reputacji
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Wojzax w Nad czym aktualnie pracujesz?
Mnóstwo ogarniania rozmaitych przykładów ale w końcu coś zaczyna mi wychodzić. Łódką można na razie sterować i sprawić żeby zaczęła tonąć/przewróciła się na bok.
Napisałem też w końcu własnoręcznie vertex shader, czyli to co widać na wodzie. Blenduję dwie tekstury w zależności od wysokości vertexa i jednej z nich dodatkowo zmieniam pozycję mapy uv żeby się poruszała lekko w kierunku fali. Teksturki na razie trochę robocze, chyba dodam też jaśniejsze szczyty fali.
-
Penguin przyznał(a) reputację dla ANtY w Warlocks: God Slayers
ostatni post ze stycznia widzę, welp
spoczko się gra na switchu, fajny oldschoolowy klimacik jest
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Nirvan w Nad czym aktualnie pracujesz?
Ostatnie dwa tygodnie były masakryczne pod kątek ilości pracy, ale w końcu skończyłem swój algorytm do którego podchodziłem już z 4 razy
-
Penguin przyznał(a) reputację dla SimianVirus7 w Nad czym aktualnie pracujesz?
Cóż, to nie bomba graficzna, ale mój zamiar jest taki, żeby w końcu zrobić fajnie grywalną, prościutką grę z dodatkiem tabeli wyników na www, gdzie również ma byś osadzona gra.
Miałem zamiar ją zrobić w weekend sobota-niedziela, ale jednak nawet na taką prostą grę potrzeba czasu... a przynajmniej ja go potrzebuje
https://media.giphy.com/media/4EFt4z4qlzzslDU8ua/giphy.gif
-
Penguin przyznał(a) reputację dla PatrykPlayingPOLSKA w Reagowanie obiektu na dźwięk
Jest taki asset na yoyo, LINK ,spróbuj z niego zaczerpnąć.
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Wojzax w ai Wroga
https://www.yoyogames.com/blog/64/using-motion-planning
http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/movement and collisions/motion planning/index.html
Najprościej użyć do ruchu wroga wbudowanej funkcji
mp_potential_step(xgoal, ygoal, stepsize, checkall)
gdzie:
xgoal, ygoal - współrzędne gracza
stepsize - szybkość ruchu w pixelach na klatkę
checkall - tutaj true (jeśli wróg ma omijać wszystkie obiekty po drodze) lub false (jeśli wróg ma omijać obiekty solid po drodze)
Oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie, funkcja polega na tym że program sprawdza przeszkody w najbliższym otoczeniu i zmienia kąt wroga tak aby je omijał, ale nie ma tutaj ogólnego planu więc wróg będzie się często zacinał lub chodził w kółko. Plusem jest mało obliczeń na klatkę.
użycie mp_potential_step daje niezłe wyniki przy prostych przeszkodach
Lepsze jest użycie funkcji z serii mp_grid, za pomocą funkcji takich jak mp grid_add_cell, add_rectangle, czy add_instance tworzysz mapę kwadracików i dodajesz informację które kwadraciki omijać. Potem dzięki mp_grid_path ustalasz dla obiektu optymalną trasę omijającą przeszkody (oczywiście wróg będzie się poruszał wzdłuż kratek czyli w ośmiu kierunkach).
To podejście jest trudne do zoptymalizowania, jak masz dużą mapę, dużo przeciwników i każdy z nich na poczekaniu aktualizuje sobie pozycję gracza i ciągle oblicza nową trasę może być to mocno niewydajne, ale z drugiej strony będziesz miał pewność że przeciwnik się nie zatnie (ew. uzna że np. nie ma możliwości dojścia do gracza)
-
-
Penguin przyznał(a) reputację dla I am Lord w Nad czym aktualnie pracujesz?
Możesz to zrobić przecież, po prostu narysuj tą mapę na surface zamiast czyścić ją jednym kolorem (czarnym pewnie)
-
Penguin przyznał(a) reputację dla dxdiag w Darmowe-Płatne Gry
Udostępniają gry bo nikt nie chce w to grać
-
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Wojzax w Nad czym aktualnie pracujesz?
Zrobiłem takie śmiszne pseudo 3d, nawet fajne można animować i w ogóle
największy problem przy czymś takim to oczywiście kolejność rysowania, trzeba podzielić kierunki na 6 stref i rysować konkretne części ciała w kolejności eh
-
Penguin przyznał(a) reputację dla exp w [ZLECENIE] Prosta gra tekstowa MMO
no np. ja nie umiałbym zrobić fpsa, ale jakbym dostał gotowy silnik, to raczej potrafiłbym zrobić grę na nim opartą i pewnie o to chodzi rubinowi. ale są złośliwe skrzaty z was
-
Penguin przyznał(a) reputację dla ANtY w Mam świetny pomysł na grę! Tylko co teraz?
Elo, w sumie nie wiedziałem w jakim dziale to umieścić ale popełniłem bloga i chciałem wam zaprezentować pierwszy wpis
http://jakrobicgry.pl/mam-zajbisty-pomysl-na-gre/
Chciałem, zeby był trochę bardziej kompleksowy niż typowe 2 strony A4 no i mam nadzieję, że znajdzie się w nim trochę przydatnych informacji. Przy czym starałem się trafić w jakiś sposób również w osoby, które za dużo styczności z robieniem gierek jeszcze nie miały.
Co myślicie?
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Wojo w Nad czym aktualnie pracujesz?
Wybacz wojzax ale mi się to nie podoba. Chyba, że ci ludzie pochodzą z jakiejś gry o symulatorze bezdomnych. Serio, pod moim blokiem są podobnie wyglądający ludzie.
-
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Wojzax w Nad czym aktualnie pracujesz?
prawdziwa poezja. masz jakieś pomysły na rozgrywkę, fabułę? szkoda żeby takie piękno się zmarnowało
tymczasem zwiększam nadal liczbę dodatków do postaci, prawdziwy zlot pasztetów
@EDIT:
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Chell w Galeria Grafik
propsuje, a jak ktos lubi sobie popatrzec na filmowe pixelki to polecam gustavo
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Czołg Krymski w Galeria Grafik
Próbuję bawić się w odtwarzanie filmowych scen w pixelach
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Wojzax w Nad czym aktualnie pracujesz?
Lol, nie mam na to pomysłów zbyt pewnych. Zrobiłem ładniejsze okrąglejsze brzegi, next time jak będę chciał zrobić hexagonalną strategię (a ten motyw ciągle do mnie wraca) to będę miał od czego zacząć.
Tymczasem kolejne podejście do losowania twarzy
@EDIT:
pula genów się powiększa
-
Penguin przyznał(a) reputację dla Czołg Krymski w Nad czym aktualnie pracujesz?
@Wojzax @Ignatus dziękuję bardzo panowie.Tutaj jeszcze mały wgląd w to jak to wszystko w ruchu wygląda
-
-
-
Penguin przyznał(a) reputację dla I am vader w Nad czym aktualnie pracujesz?
Niby kształty uchwyciłeś, ale te cienie sa takie -1/10, może zobacz sobie jak się powinno cieniować.
-
-