Skocz do zawartości

Leaf Forest


Ignatus

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie zaznaczę że jestem totalnym amatorem , uczę się GM od zaledwie kilku miesięcy i ten projekt miał być moim egzaminem z tego czego się nauczyłem i oczywiście źródłem nowej wiedzy- domyślnie to nawet nie jest gra tylko elementy które chciałem testować, ale postanowiłem w końcu zrobić z tego grę- i przejść przez cały proces twórczy (stąd też fabuła której przy tak miałkiej pracy nie było sensu wymyślać-ale to kolejny element do zaliczenia;p). To mój absolutnie pierwszy projekt (wcześniej tylko były samouczki- nic samodzielnie nigdy nie zrobiłem- i nie mam żadnego doświadczenia z programowaniem, grafiką itp.)- stąd całość jest biedna i peeeełna błędów i niedorzeczności programistycznych. Wstawiam temat żeby zyskać motywację do ukończenia i przy okazji usłyszeć trochę uwag na temat tego co warto zmienić(a tego będzie na pewno sporo-bo to nędza, ja generalnie nawet nie lubie platformówek ale ten gatunek idealnie nadaje się do nauki)

 

tQ1qDko.png

 

 

 

 

 

Tytuł: LEAF FOREST

 

Gatunek: Platformówka

 

Opis: Tytułowy Leaf Forest- wielki las chroniony przez leśne duszki został zaatakowany przez gang kaktusów których celem jest osuszenie go i zamienienie w pustynię.Na czele kaktusów stoi Retarded Sunflower- którego kaktusy uważają za swoje bóstwo-słońce- w rzeczywistości jest on upośledzony i nie bardzo wie co się dzieje, za jego rozkazami stoi ktoś inny..

 

W samym sercu lasu znajdował się kryształ który umożliwiał duszkom kontrolowanie pogody- kaktusy go rozbiły i uruchomiły maszyny wysysające wodę z lasu.

 

Naszym zadaniem jest uratowanie lasu wcielając się w duszki.Gra domyślnie będzie platformówką z elementami logicznymi- każdy duszek dysponuje innymi umiejętnościami i możemy wcielić się w jednej chwili tylko w 1 z nich.Na każdej mapie zadaniem jest zdobycie wszystkich fragmentów kryształu i zniszczenie napotkanych maszyn osuszających.

 

 

Postaci:

 

 

Leaf- przywódca duszków. Arogancki,wredny i mało sympatyczny- jednak jego obsesja dotycząca ochrony lasu sprawia że jest w pełni oddany sprawie.Zwinny i szybki, potrafi czepiać się ścian i odbijać od nich.

 

leaf.gif

 

Grundy- niezbyt bystry (to delikatne określenie) ,powolny i mało ruchliwy ale bardzo silny- potrafi przenosić kamienie, niszczyć i przesuwać przeszkody uderzeniem głową

 

GRUNDY.gif

 

 

Spark-nadpobudliwy i nieodpowiedzialny, ogarnięty manią niszczenia i palenia wszystkiego wokół .Potrafi tworzyć kule ognia i strzelać.Jedyny który może nawiązać bezpośrednią walkę z kaktusami

 

fire.gif

 

 

Ayir- strachliwy i niepewny siebie,najchętniej od wszystkiego by uciekał jak najdalej. Bardzo szybki, potrafi bardzo wysoko skakać oraz szybować

 

AYIR.gif

 

 

 

Autorzy:

 

Programowanie: ja

Fabuła: ja

Grafika: ja

Muzyka:ja

 

SCREENY:

 

gameplay.gif

 

 

CACTUS.gif

 

 

 

 

AYIRDEAD.gif

 

GRUNDYWORK.gif

 

LEAFDEAD.gif

 

Silnik i grafiki ukończony w 95% teraz zabieram się za level design i audio.Robię to tylko dla siebie i w celach szkoleniowych więc szału nie bedzie ale chciałbym żeby to przypominało prawdziwą grę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W teorii ruszało się dużo,dużo więcej (prawie każda widoczna roślinka) i miały być jeszcze 2 warstwy przed tłem ale na początku popełniłem tragiczny błąd -grafiki po przeskalowaniu mocno pikselowały więc użyłem oryginalnych gigantycznych rozmiarów i później pojawiło się dużo problemów- wstawienie ruchomego tła w takim rozmiarze samo zajełoby z 5 texture page.Próbowałem zmniejszyć wszystko (grafiki pikselowały bo skalowałem je już w GM- w programach graficznych jakość była ok- ale zorientowałem się za późno)- poświęciłem cały dzień na to i udało się może z 5% bo po zmianie rozmiaru nic już nie działało (kolizje itd) - wizja robienia tego na nowo zamordowała mój zapał więc zostałem już przy tym co jest, tylko teraz muszę okrajać żeby nie było 10fps.Tak jak pisałem- totalna amatorka;p

 

Finalnie chciałbym też na tym przykładzie ogarnąć używanie shaderów (na chwilę obecną nic nie rozumiem)-wtedy może trochę nabierze to jakość

Oraz surface(głównie jeżeli chodzi o światło i cienie- też nie wiem jak się do tego zabrać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za Wasze opinie

 

Planuje dorzucić sterowanie padem, próbowałem kilku tutrioali ale póki co zero skutku.I tutaj pytanie: czy fakt że mam pada za 15zł z marketu może mieć wpływ(bo często w tutrioalach pojawia się wątek z padem do x360).Kombinować nadal z kodem czy raczej szukać innego pada? (oczywiście poza GM działa mi normalnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksperyment z użyciem

GML
if (gamepad_is_connected(0)){show_message("PAD ON")}

else show_message("PAD OFF")

 

Wskazuje że GM mojego budżetowego pada jednak nie widzi (co potwierdza X prób uruchomienia różnymi sposobami).

 

Poleci ktoś jak najtańszego pada który na 100% działa (nawet nie musi być konkretny egzemplarz, przynajmniej firma)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowego pada ale test cały czas pokazuje OFF - zapewne coś pomyliłem.Jaki jest najprostszy sposób na sprawdzenie czy pad działa w GM?

 

edit.jednak działa bo sprawdziłem w przykładowych projektach- po prostu nie umiem go uaktywnić w mojej grze;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie działa w żadnej sytuacji- ale w innych projektach działa więc coś robię źle.Nie za bardzo ogarniam jak to ma działać.Z jednej strony są tutoriale (

) które pozwalają używać pada dzięki kilku linijkom kodu z drugiej strony oficjalny poradnik

https://www.yoyogames.com/tech_blog/89 - z którego rozumiem może 1% i łącznie kodu więcej niż mam w tej chwili w całej grze ;p

 

Pytanie więc zasadnicze, czy poza obłożeniem klawiszy na padzie muszę go jakoś wcześniej uruchomić/inicjalizować ?

 

W tej chwili mam tylko (tak jak w tutorialu z filmiku-jemu działa;p)

 

GML
left=keyboard_check(ord('A')) || gamepad_button_check(0,gp_padl)

 

right=keyboard_check(ord('D')) || gamepad_button_check(0,gp_padr)

 

 

jump=keyboard_check_pressed(ord('W')) || gamepad_button_check_pressed(0,gp_face1)

 

I zero znaków życia ze strony pada.Próbowałem też skryptem z MarketPlace ale oczywiście nie mam pojęcia jak go wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...