Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

Tank2021.png
Gatunek: Tanki, Roguelite, Twin Stick Shooter


W życiu każdego gmclanowicza przychodzi taki dzień że pełen nostalgii stwierdza..
Kurła Tanki, ale to było, może sam powinienem zrobić klona, tylko lepszego?
Wiem.. u mnie pojawiło się to stosunkowo późno ale dojrzewanie działa inaczej u każdego plus sam klon zwykle jest znacznie gorszy od oryginału. Pomyślałem że jednak spróbuję.

Zrobiłem więc klona Battle city na nesa ale nie takiego zwykłego. Z jednej strony chciałem żeby w grze nie zabrakło niczego co oryginalna gra miała, ale z drugiej nie chciałem zrobić po prostu kolejnego klona. Zwróciłem uwagę na sequel czyli Tanks Force i postanowiłem iść bardziej w tym kierunku. Chodzi mi dokładnie o różnorodność przeciwników, otoczenia i bossów.
Z drugiej strony zastanawiałem się jak delikatnie unowocześnić koncept i więc naturalnie sterowanie zmieniło się na to bliższe z Binding of Isaac czyli gra stała się twin stick shooterem(wsad poruszanie strzałki strzelanie). Kolejna kwestia to misje, udało mi się w łatwy sposób opracować losowo generujące się mapy więc tu naturalnym podejściem było dodanie elementów roguelika. 

Każda rozgrywka jest inna, losowa mapa i pakiet przeciwników, co 5 misji losowy boss a samych misji będzie 20 na jedną rozgrywkę. Jeśli będę w stanie wpakować wrogów i elementy otoczenia do paczek tematycznych to co kilka misji to też będzie się zmieniać.
W pełnej wersji dostępna będzie gra dwuosobowa gdzie jeden gracz będzie grał na padzie lub klawiaturze a drugi na padzie. Raczej nie będzie miejsca dla dwóch graczy przy jednej klawiaturze.
Trwają pracę nad edytorem map. W obecnej wersji jest jeszcze szczątkowy ale chciałem zachować tą opcję bo w oryginalnej grze była moją ulubioną.
Bardzo chciałbym by gra trafiła na steam, nie wiem tylko czy jako gra darmowa czy za jakąś symboliczną opłatę. Niby to tylko małe Tanki ale w grze będzie dość dużo treści plus pare złotych trzeba będzie wydać na muzykę więc fajnie gdyby chociaż częściowo się te koszta zwróciły:) Ciekawe co o tym myślicie.

Jako że jest to częściowo roquelike to po osiągnięciu pewnego etapu zostanie tylko dodawanie treści. Obecnie jest jeszcze sporo pracy z grafiką, animacją, efektami, edytorem map czy przeciwnikami ale myślę że uda mi się to szybko zrobić:)

W tej wersji jest dostępne 5 misji i 1 boss więc jest to takie skromne demko.
Będę niesamowicie wdzięczny za opinię na temat gry, poziomu trudności czy również właśnie formy dystrybucji :)

ps: dźwięki i muzyka są obecnie oczywiście TYMCZASOWO kradzone z innych gier:)
ps2: jest to mały projekcik na boku i nie wpływa na powstającą platformówkę.

STEROWNIE:
WASD Poruszanie
STRZAŁKI Strzelanie

Klawisze do testów których nie usunąłem w tej wersji ze względu na brak menu opcji w trakcie rozgrywki:
R Reset gry
T reset i wylosowanie obecnej map 


Zaktualizowane DEMO:

https://drive.google.com/file/d/1z4LApKG_lGQ-MMuRCpWZU3lvF_pMv83o/view?usp=sharing

GAMEPLAY:

SCREENY:
Screenshoot01.png
Screenshoot02.png
Screenshoot03.png
Screenshoot04.png
Screenshoot05.png

  • Super (+1) 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Plus dwa szkice rzeczy które pojawią się w pełnej wersji: 
131348023_138952051111932_336379.jpg
131307103_384993699467210_421856.jpg

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"Ja Jadę a Ty bronisz orzełka" <3 

Bardzo fajne demo, ogólnie gameplay jak najbardziej na plus. Grafika poprawna, a cząsteczki rozpadającego się murku dają satysfakcję z jego rozwalania. Jeśli mogę się do czegoś przyczepić to tak:
- jeżdżenie po skosie jest trochę dziwne, znaczy, czołg po puszczeniu np. A + W czy D + W, mógłby od razu wracać do pionowego/poziomego sprite'a, a nie jechać krzywo jeszcze przez parę sekund 
- przeciwnicy mogliby być bardziej agresywni w stosunku do orzełka (pewnie i tak będziesz to poprawiał nie raz, tak tylko mówię ._.) 
- bardziej widoczne pociski, trochę szybko lecą i trudno je wychwycić 
- New Game wywala z gry xD 
- może bardziej statyczne menu, chociaż to pewnie przeszkadza mi dlatego, że łeb mnie dzisiaj boli :/ 

Gdyby dać więcej contentu i zaimplementować drugiego gracza (tak jak masz w planach) to myślę, że jak najbardziej nadaje się na Steam.


Edit: a no i super szkice. Bardzo lubię kiedy deweloper dzieli się szkicami, to mnie zwykle nakręca. 

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak się już przełączę na Windowsa, to na pewno spróbuję, bo Battle City to jest moja bodaj pierwsza gra w życiu, a przez edytor map dziś jestem programistą :P Trochę mam wrażenie, że na obecnym etapie grafiki są czasem z różnych gatunków, więc to mam nadzieję jeszcze się zmieni, no i same fonty to już w ogóle pachną Wordem lat '90 :) Ale poza tym, z trailera nie będę się do niczego przyczepiał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak.. w grafice jest jeszcze duży chaos. Obecnie np przerabiam zupełnie model czołgu gracza a później planuję przetestować modele krzaczków zamiast obecnych pixelartowych więc z pewnością będzie bardziej spójnie :P Jednocześnie gra pojawiła się tu na obecnym poziomie bo potrzebny feedback :)
image.png.d4b737f916d79d5f4305304f6f1e38f6.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się szybkość rozgrywki. Wydaję mi się, że wraz z rozwojem gry warto zwrócić uwagę na AI przeciwników (szybsze przejście w okolice orzełka lub/i poszukiwanie gracza). Pomysły ze szkiców na plus. Czekam na kolejne wieści z powstawania gry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.12.2020 o 12:47, gnysek napisał:

Battle City to jest moja bodaj pierwsza gra w życiu

moja też :D

chętnie sprawdzę w najbliższym czasie. fajnie, że w prawie 2021 wciąż powstają takie gry. na razie mogę powtórzyć, co już wspomniano - grafika jest z deka niespójna i nieczytelna, a przy dynamicznej rozgrywce może to być problemem. można by zmienić ciut paletę barw albo chociaż dać wyraźniejszy outline kluczowym obiektom

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Update
Ruszyłem trochę temat grafiki i efektów, wciąż jest sporo pracy ale już jestem bliżej planowanego efektu:)
Pojawił się screenshake, ogień z lufy, nowe modele powerupów, czołg gracza zmieniający wygląd zależnie od ilości gwiazdek, zapis ustawień i kilka innych.
https://drive.google.com/file/d/1z4LApKG_lGQ-MMuRCpWZU3lvF_pMv83o/view?usp=sharing

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×