Skocz do zawartości
SIDek

speedy w Physics room

Rekomendowane odpowiedzi

przy włączeniu physic room funkcje hspeed i vspeed nie działają, to sobie obszedłem za pomocą x+zmienna, y+zmienna.

A jak zapisać inaczej, tak żeby działało

speed=4
direction=360

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fizyka działa zupelnie inaczej, wtedy masz wiele czynników i tam tylko dodajesz przyspieszenia (na zasadzie pchnięcia). To nie jest tożsame, a i prędkośc nie może być stała, bo jest właśnie grawitacja. Można założyć, że zadajesz prędkosć, tak jak samochod gdy wciskasz pedał gazu, ale to jest funkcja physics_apply_force . Poczytaj dział Applying Forces w dokumentacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi mi o to aby nie korzystać z funkcji physics.

Może zapytam inaczej: znam direction i znam speed -> jak obliczyć hspeed i vspeed? Podejrzewam, że da sie to zrobić przy użyciu trygonometrii ale nie mam pojecia jak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przy pomocy lengthdirów :) lengthdir_x(dlugosc, kierunek); to jest właśnie hspeed. Mimo to, jeśli włączyłeś fizykę, to już musisz z niej korzystać (zresztą tam do poziomych i pionowych prędkości sa zmienne - poczytaj dokumentację).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×