Skocz do zawartości

SIDek

Użytkownicy
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O SIDek

  • Tytuł
    Chicken
  1. tak mi się coś właśnie kojarzyło, że można użyć tablic do tego, ale nigdy z nich nie korzystałem. Można to zapisać jakoś inaczej bez funkcji enum ? Wracam do GM po dłuższej przerwie, mam GM8 i brakuje tu tej funkcji
  2. Chciałbym zrobić taki room przejściowy między levelami. Przechodzisz level 1 -> room przejściowy -> level 2. -> room przejściowy itd.... Room miałby nas wysyłać do konkretnego rooma levela i określać liczbę punktów którą możemy w nim zdobyć (global.punkty) Chciałem zrobić to na zasadzie. If global.level=1 and klikamy enter { goto_room 1 i global.punkty=200} itd. dla 50 leveli Można zapisać to jakoś inaczej?
  3. gry propy

    jest gdzieś do pobrania jakaś wersja BACKdown która pójdzie mi na windows 7
  4. Box2D - problem z fizyką w Game Maker: Studio

    jak odpalic tego debuga z fizyką?
  5. problem z "liną"

    sprawa jest taka: obiekt 1. w creacie ma ten kod co podałem wyżej. tworzy line z 12 segmentów, na jej końcu obiekt zombi. i jak zrobic zeby lina rozciagala sie do jakiejś tam granicy. bo jeszeli ob1 ma density dajmy na to 2, segmenty liny mają po 0,01, a zombi 0,5 i zombi podąża za myszką, to ob1 nie jest ciągnięty na linie, tylko ta lina się rozciąga...
  6. problem z "liną"

    a można jakoś ograniczyc rozciagliwosc liny? albo jest jakas inna funkcja, ktora trwale połączy elementy składające się na line?
  7. problem z "liną"

    obj_tworzyline GML Create: k=0 sonobje=id renk=0 repeat(12){ k+=16 renk+=1 ropeo=instance_create(x+k,y+k,o_rope) ropeo.renk=renk ropeo.whr=1 ropeo.sonobje=sonobje sonobje=ropeo.id with(ropeo) {joy=physics_joint_distance_create(id,sonobje,x,y,sonobje.x,sonobje.y,0) if renk=12 {seker=instance_create(x,y,obj_zombi) joy2=physics_joint_distance_create(id,seker,x,y,seker.x,seker.y,false) }}} o_rope w create dałem phy_bullet=true. wciąż przelatuje
  8. problem z "liną"

    chciałem połączyć dwa obiekty liną, stworzyłem w tym celu linę z innych obiektów połączony przy pomocy physics_joint_distance_create, problem w tym, że lina natrafiając z dużą prędkością na przeszkode rozrywa się, obchodzi jakby przeszkodę i spowrotem się łączy. Jak zapobiec rozrywaniu się liny, zachowując jednocześnie pewną jej rozciągliwość?
  9. w którym gm kontynuować projekt?

    Pathe akurat mi nie potrzebne, głownie kożystam ze speedów, directiona i collisionów wszelkich. A jeśli bym nie korzystał z fizyki to lepiej pisać na gm8 czy gms, w którym będzie szybciej gra śmigała? Mam straszny dylemat, miał to być projekt prosty i szybki (co nie znaczy byle jaki) aby można było go ukończyć, nie wiem czy dla paru bajerów warto zaczynać praktycznie wszystko od nowa :/ Z drugiej strony fizyka i te shadery są kuszące i wyglądają efektownie...
  10. zacząłem robić projekt w gm8. strzelanka platformowa z celowaniem 360stopni, duzo skakania i strzelania. parę dni temu ściągnąłem GM:S i zacząłem interesować się "physics worldem" bardzo fajna sprawa, zwykła kulka turlająca się po schodach daje tyle radości, a co dopiero gdyby nadać "fizyczność" rozczłonkowanym przeciwnikom. tylko z tego co zauważyłem (prosze mnie wyprowadzić z błędu jeśli się myle) jeśli room będzie fizyczny to przestają w nim działać wszelkie vspeedy, hspeedy, directiony itd. :( czy da sie cos z tym zrobic, czy jesli już decydujemy się na kożystanie z physiców to wszystko musimy robić na nich? w takim wypadku musiałbym uczyć sie wszystkiego od nowa. jakie opcje jeszcze przestaja dziłac w fizycznym roomie?
  11. Galeria Grafik

    https://gmclan.org/uploader/8322/enemy.png pierwotnie miało to tak wyglądać, ale stwierdziłem że ludzik jest wciąż za duży, chciałbym zeby miał ok 50 pikseli wysokości, ale jak się duży obrazek zmniejszy do tych rozmiarów wygląda już marnie :( więc pomyślałem żeby zmienić styl na taki pixelartowy bardziej. możecie mi udzielić jakiś praktycznych porad jak to zrobić? lepiej narysować większy obraz i potem go zmniejszyć i pracować na tym, czy od początku rysować malutki? i mam jeszcze problem z konturami, nie potrafie wyczuć czy dać w jakimś miejscu czarny kontur czy kolorowy, czy wcale.
  12. wklejanie grafiki do gm

    weźmy przykładowo tą graficzkę: https://gmclan.org/uploader/8322/enemy.png chce wkleić ją jako sprita, ale mam problem z tymi białymi pikselami na konturach, jak się ich pozbyć? mam i gm6 i gm8, wiem, że 8 obsługuje kanał alpha ale nie wiem jak z tego korzystać. da się jakoś zrobić żeby program rozpoznawał te białe piksele na krawędziach i nadawał im przezroczystość, czy trzeba je ręcznie zaczernić i najwyżej smooth edges dodać?
  13. Galeria Grafik

    Kolejna graficzka. Jeden z przeciwników. W wersji dużej myślę wygląda spoko, ale jak się go pomniejszy to już lipa i nie ma tego klimatu, a przecież go do gry takiego dużego nie wstawię. Co wy na to?
  14. Galeria Grafik

    A z wersji pokolorowanych która lepsza? Pierwsza czy druga? Bo zastanawiam się jak pokolorować animacje. Może ktoś ma jakieś sugestie?
  15. Galeria Grafik

    Witam. Chciałbym wam zaprezentować grafiki związane z moim najnowszym projektem. Sam kontur myślę, nie najgorszy. Rysowany ręcznie na papierze. Z wypełnieniem niestety już mi idzie gorzej. Zastosowałem gradient, szum i rozmycie gausa. Co o tym sądzicie?
×