Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: THETA CAEDIS

 

Gatunek: Przygodowa point&click

 

Opis: TC to oldskulowa gra przygodowa w klimatach S-F z żywym aktorem nagrywanym na greenboxie.

Projekt aktualnie jest na pauzie ponieważ reszta ekipy przepadła w odmętach życia ( praca, rodzina, brak czasu )

ale z materiałów jakie powstały udało mi się poskładać takie małe demo z działającą pierwszą lokacją.

Pozwoliło to na sprawdzenie pewnych założeń jak i zmierzenie się z samym procesem tworzenia takiej gry w GMS.

To całkowicie pasjonacki projekt tworzony "po godzinach".

 

W pierwotnych założeniach gra miała rozpocząć się na statku kosmicznym w momencie awaryjnego wybudzenia z hibernacji,

przedstawiają to ujęcia w drugiej części pierwszego filmu na których widać zamarznięte ambulatorium z komorami hibernacyjnymi.

Ostatnie ujęcie pokazuje tą samą lokację po rozmrożeniu.

 

Druga koncepcja w której sprawdziliśmy "w praniu" wycięte animacje i ruchy postaci przedstawia start gry w momencie gdy

bohater budzi się w kokpicie po awaryjnym lądowaniu w lesie i musi znaleźć sposób na wydostanie się ze statku. Akcję w kokpicie

pokazuje drugi film.

Film nagrywałem darmowym HyperCam2 a ten dobrze nagrywa przy 10kl/s więc płynność animacji sporo odstaje od tej rzeczywistej.

 

 

Autorzy:

Programowanie: Przemysław Kępa

Fabuła: Paweł Królak, Przemysław Kępa

Grafika: Przemysław Kępa, Ariel Owczarek, Jakub Dziembaj ( aktor )

Muzyka: Przemysław Kępa

Screeny:

film z dema:

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na początku obawiałem się że to wirus, bo tytuł gry i nazwa użytkownika :D (Boty lubią tu wpadać i takie rzeczy zostawiać)

 

Oldschool pełną parą, szkoda, że pewnie tego nie ukończycie.

Co Was skłodniło do robienia oldschool zamiast normalne PnC Adventure?

I dlaczego daliście niską rozdzielczość programu zamiast skalować(co pewnie ma lepszą kompatybilność niż lowres 1:1)?

Edit:

I jeszcze jedno pytanko: Od dawna robisz muzykę i grafikę? Zakładam, że to Ty jesteś Przemysław Kępa, zważając, że robił wszystkiego po trochu.

Edit 2:

Co do 10 kl/s:

Piractwo to grzech i do tego nielegalne i absolutnie nie wolno nam go popierać dlatego nie polecam pobrać pełnego frapsa żeby mieć płynne 30/60 fps w nagraniu, chyba że go zakupiłeś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Film nagrywałem darmowym HyperCam2 a ten dobrze nagrywa przy 10kl/s więc płynność animacji sporo odstaje od tej rzeczywistej.

OBS Studio

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ta muzyka z menu jest przepiękna, interface gry także wygląda bardzo schludnie i sprawia wrażenie że autor wiedział co robił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co nas skłoniło do starych klimatów? Pewnie sentyment do tamtych czasów a to z racji naszego wieku, tylko grafik który nam pomagał trochę przy projekcie jest poniżej 30 roku życia ;)

Obraz na filmach jest zdegradowany, zgrywany był w avi, potem zgrany na mp4, potem wrzucony na YT. Czysty zrzut z dema wygląda tak:

https://www.dropbox.com/s/xy7ofbpb1ugngoe/T...kran_5.jpg?dl=0

Pierwotnie planowaliśmy dużą pikselizację ale za bardzo uciekały detale na klatkach postaci.

 

No jakbym miał pełną wersję Frapsa to zapewne bym go użył ;)

 

Muzykę robię od dawna, licząc czasy Amigi i pierwsze kawałki z ProTrackera to ponad 20 lat. Później doszły też dźwięki, tworzenie efektów. Grafikę robię od kilku lat, na potrzeby swoich projektów.

 

Co do projektu: czysta pasja, robienie dla przyjemności, z ciekawości, realizacji pewnych pomysłów.

Tego typu projekt jest bardzo czasochłonny, myślę, że jakbym podjął współpracę z programistą to takie demo ( 10 do 12 lokacji ) można ukończyć w sensownym czasie,

inaczej jak człowiek sam większość robi począwszy od wycinania klatek przez tworzenie lokacji, muzyki i dźwięków po składanie tego i programowanie w GMS to idzie to w lata.

Sumując wykonaną robotę tego co widać to jakieś 8 miesięcy tworzenia "po godzinach", na całe demo trzeba by ze 3 lata samemu poświęcić przy ogromnym samozaparciu.

Na ten moment co mogłem to zrealizowałem, czas pokaże co będzie dalej.

 

Ale przyjemność i doświadczenie - bezcenne ;)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra robota.Animacja postaci wygląda naprawde dobrze,lepiej niż w produkcjach w tym stylu z dawnego okresu.Zapowiada się bardzo ciekawie

 

 

Powiedz nam tu lepiej jak zrobiłeś własny Klawesyn?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Animacje: im więcej klatek się wytnie tym płynniejszy ruch choć oczywiście wymaga to dużo roboty no i odbija się na wadze każdej sekwencji. Przy ograniczonych możliwościach przerobowych trzeba szukać kompromisu.

 

Klawesyn: mały warsztat w garażu, trochę wiedzy i zdjęć z internetu, potem kilka lat dłubania i modelarskiej roboty. A przed tym wszystkim zakup drewna, im dłużej poleży tym lepiej :)

Ale bez małej stolarni to szaleństwo podejmować się czegoś takiego, da się ale kosztem naprawdę mozolnej pracy, szczególnie przy klawiaturze.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O jakie uroczo retro :D Jeszcze jakby Knapik podkładał głos pod wszystkie monologi to czułbym pełnie szczęścia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×