Skocz do zawartości

Zablokowane Odwołanie się do danego obiektu w funkcji


Rekomendowane odpowiedzi

Natknąłem się na mały problem podczas tworzenia gry, z którym nie mogę się uporać. Może jednak najpierw kod...:

if distance_to_object (id_ataku) <= 32
{
id_ataku.hlt-=3;
instance_destroy();
}

 

Chciałbym, żeby wyglądał tak, tyle że tutaj pojawia się błąd języka GML:

if player.distance_to_object (id_ataku) <= 32
{
id_ataku.hlt-=3;
instance_destroy();
}

Mam obiekt nazwny atack_action1, który to obsługuje akcję ataku. Nie wiem jednak jak zrobić, by obiekt ten sprawdzał podczas eventu 'Alarm 6' dystans pomiędzy obiektem player oraz id_ataku. Czyli przy powyższym przykładzie nie wiem jak zrobić odniesienie do funkcji. Spróbowałem wykorzystać opcję 'Applies to:', ale wtedy kod stawał się nie jasny i trzeba było robić kilka dodatkowych zmiennych w obiekcie player.

Podsumowując: jak zrobić funkcję sprawdzającą dystans pomiędzy obiektem 1 oraz obiektem 2, gdy funkcja uruchomiona zostaje z obiektu 3? Jeśli nie ma takiej możliwości, jakie są inne sposoby na wykonanie tej akcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
ok, dzięki wielkie, ale jeszcze jedno pytanie dotyczące 'with':

czy jeśli na początku skryptu zadeklaruję jakąś zmienną (dowolną), to czy w strukturze with ta zmienna będzie dostępna??

 

Nie. With wykonuje kod tak jakby w obiekcie do którego się odwołuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...