HyperFrosty Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Natknąłem się na mały problem podczas tworzenia gry, z którym nie mogę się uporać. Może jednak najpierw kod...: if distance_to_object (id_ataku) <= 32 { id_ataku.hlt-=3; instance_destroy(); } Chciałbym, żeby wyglądał tak, tyle że tutaj pojawia się błąd języka GML: if player.distance_to_object (id_ataku) <= 32 { id_ataku.hlt-=3; instance_destroy(); } Mam obiekt nazwny atack_action1, który to obsługuje akcję ataku. Nie wiem jednak jak zrobić, by obiekt ten sprawdzał podczas eventu 'Alarm 6' dystans pomiędzy obiektem player oraz id_ataku. Czyli przy powyższym przykładzie nie wiem jak zrobić odniesienie do funkcji. Spróbowałem wykorzystać opcję 'Applies to:', ale wtedy kod stawał się nie jasny i trzeba było robić kilka dodatkowych zmiennych w obiekcie player. Podsumowując: jak zrobić funkcję sprawdzającą dystans pomiędzy obiektem 1 oraz obiektem 2, gdy funkcja uruchomiona zostaje z obiektu 3? Jeśli nie ma takiej możliwości, jakie są inne sposoby na wykonanie tej akcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 GML if (point_distance(player.x,player.y,id_ataku.x,id_ataku.y) <=32) { //kill him } moze byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 użyj dyrektywy with Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperFrosty Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 jaśniej?? xD Harrrry chyba wpadł na to, o co mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 struktura dyrektywy with: GML with (wartosc) { dyrektywy } wartością może być id pojedynczej instancji, index jakiegos obiektu, lub keyword all albo other. no i jak łatwo zgadnąć dyrektywy zostaną wywołane przez podane instancje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperFrosty Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 ok, dzięki wielkie, ale jeszcze jedno pytanie dotyczące 'with': czy jeśli na początku skryptu zadeklaruję jakąś zmienną (dowolną), to czy w strukturze with ta zmienna będzie dostępna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Lutego 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 ok, dzięki wielkie, ale jeszcze jedno pytanie dotyczące 'with': czy jeśli na początku skryptu zadeklaruję jakąś zmienną (dowolną), to czy w strukturze with ta zmienna będzie dostępna?? Nie. With wykonuje kod tak jakby w obiekcie do którego się odwołuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HyperFrosty Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Harrrry, jesteś BOSKI!! W końcu udało mi się. Masz miejsce w creditsach na 100%!! xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 jak zadeklarujesz ją za pomocą keyworda var to będzie dostępna w całym skrypcie. Możesz też użyć keyworda other w strukturze with (nie jako argument) żeby uzyskać dostęp do zmiennych instancji która wywołuje with. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi