Skocz do zawartości

Obliczanie odległości


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dzisiejszy mój problem jest dla mnie dużym problemem(jak zresztą każdy XD). Chodzi mi o obliczenie odległości obiektu od obiektu, ale obiektów jest aż 4 (z czego 3 jako cel)."Pierwiastek z X do kwadratu i Y do kwadratu", ale wątpię żeby GM to obsługiwał. Proszę o szybką radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Create pocisku mam:

GML
S1 = 0;

S2 = 0;

S3 = 0;

S4 = 0;

S5 = 0;

S6 = 0;

distA = 999999999999999999;

distGK = 999999999999999999;

distN = 999999999999999999;

if(instance_number(Norton) == 1)

{

distN = point_distance(x,y,Norton.x,Norton.y);

}

if(instance_number(GKaspersky) == 1)

{

distA = point_distance(x,y,GKaspersky.x,GKaspersky.y);

}

if(instance_number(GKaspersky) == 1)

{

distGK = point_distance(x,y,GKaspersky.x,GKaspersky.y);

}

 

//SEKCJA PIERWSZA - N VS A

if(distN > distA)

{

S1 = distA;

}

else

{

S1 = distN;

}

//SEKCJA DRUGA - GK VS A

if(distGK > distA)

{

S2 = distA;

}

else

{

S2 = distGK;

}

//SEKCJA TRZECIA - GK VS N

if(distGK > distN)

{

S3 = distN;

}

else

{

S3 = distGK;

}

//SEKCJA PIERWSZA - S1 VS S2

if(S1 > S2)

{

S4 = S2;

}

else

{

S4 = S1;

}

//SEKCJA DRUGA - S1 VS S3

if(S1 > S3)

{

S5 = S3;

}

else

{

S5 = S1;

}

//SEKCJA TRZECIA - S2 VS S3

if(S1 > S3)

{

S6 = S3;

}

else

{

S6 = S1;

}

//SEKCJA KONCOWA - SPRAWDZANIE POWTORKI

if(S4 == S5)

{

dist = S4;

}

if(S5 == S6)

{

dist = S5;

}

if(S4 == S6)

{

dist = S4;

}

 

a w Stepie:

GML
if(instance_number(Norton)!=0)

{

if(dist == point_distance(x,y,Norton.x,Norton.y))

{

mp_potential_step(Norton.x,Norton.y,5,0);

}

}

else

{

instance_destroy()

}

 

przed tym jeszcze mam obracanie pocisku o 360 stopni a potem kasacja... ale mam tutaj problem gdyż pocisk tylko się kręci te 360 stopni i się kasuje ale się nie porusza. Co mam tu poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...