kowal Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 Siemka chcem zrobic tak, aby gdy: { if distance_to_object(walka)<5 { with (walka)speed=0 with (walka)sprite_index=walka1 ------- aby co 1 sekunde zabieral - 1 z wartosci zycie ------- } } tam gdzie wstawilem ------ ... chcialbym aby bylo ze obiekt gracz traci 1 punkt zycia. czyli global.zycie odejmij 1 co jedna sekunde. Dzieki za pomoc. Kowal. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 w step: { if (distance_to_object(walka)<5) { walka.speed=0; walka.sprite_index=walka1; if alarm[0]>-1 then alarm[0]=30; } } a w alarm0: global.life-=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 8 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 o dzieki działa :thumbsup: A mam jeszcze jedno pytanko. gdy robie jakieś akcje z jednym kolesiem, to gdy mam ich na planszy więcej ( tego samego rodzaju obiekty ) to gdy coś sie wydazy to oni wszyscy to robia zamiast jeden NP: gdy podejdziemy do kolesia to powinien on iś za nami, no ale zamiast iś tylko on to ida wszystkie obiekty tego samego rodzaju - koleś. To chyba coś trzeba z id zrobi ale nie jestem pewien. Znacie na to rade?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 Najprościej to zrobić tak : var id_obiektu, obiekt; { obiekt=jakis_obiekt; // Tutaj ustawiasz nazwe obiektu; if distance_to_object(obiekt)<200 // Jeśli dystans do obiektu mniejszy od 200 { id_obiektu=instance_nearest(x,y,obiekt); with(id_obiektu) { // Tutaj co ten obiekt ma zrobić } } } Wybiera najbliższy obiekt i on ma podążać za jakimś innym. A jeśli chcesz żeby wszystkie które są wpobliżu podążały za obiektem to wstawiasz w obiekcie podążającym : if distance_to_object(obiekt)<200 // Jeśli dystans do obiektu mniejszy od 200 { // Tutaj co ten obiekt ma zrobić } I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się