Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 No więc męcze już te modele trzy dni i jakoś nie moge dojść jak sie je wstawia. Stworzyłem sobie model w 3DS MAX 7 i zapisałem go do pliku "model.3DS" (exportowałem). Potem w giemie zrobiłem tak : W create file=get_open_filename('*.*|*.*',''); mod_1=d3d_model_create(); d3d_model_load(mod_1,file); W draw d3d_model_draw(mod_1,0,0,0,background_get_texture(b_czerwony)); No i nic z tego, żadnego obiektu na planszy nie widać. Nie wiem, może GM nie obsługuje modelów zapisanych w *.3ds ? Może wiecie co jest nie tak ? P.S. Czytałem w helpie o wstawianiu modelów <_< i nic mi to nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Najgorsze jest to, że Mark nie napisał, jakie formaty GM obsługuje i można tylko przypuszczać. Najprawdopodobniej jest obsługa formatu X, bo w końcu GM jest oparty na DX a nie na OpenGL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Eh, gdzieś na forums.gamemaker.nl czytałem że koleś używa modeli z 3dsmax ale wersji 4. Najlepiej sie z tym nie męczyć i zrobić model w GM-ie i zapisać go puźniej do pliku, no tak ale strace swoje autko <_< A wiecie może czy łapie modele z Milkshape (jakoś tak to sie nazywało :P ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 A nie możesz zamienić modeli do formatu .X? W internecie jest pełno konwerterów do tego formatu, chociażby tu masz wyśmienity artykuł o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Próbowałem i dalej nie działa. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 to sa modele w formacie Game Maker :P stwórz model i go zapisz spod game makera, to się dowiesz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LordOfTheString Opublikowano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 kurde mam ten sam problem... :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Gnysek@ Przecież moge go zapisać pod wybraną nazwą i rozszeżeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Ale i tak ci wczyta jako ten a nie inny model ;p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyhu1111 Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 wiesz co tymon . bo to co tam napisałeś nie twoży żadnego objektu 1,0,0,0,0,0 to jest bez sensu .Coś takiego nawet kreski nie twoży.ten twuj model nie ma szerokości i grubości i też wysokości . Czy ty wogule umiesz robić w 3d ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Krzyhu, jak nie wiesz to sie nie udzielaj :angry: Cytuje z helpa : d3d_model_draw(ind,x,y,z,texid) Draws the model at position (x,y,z). texid is the texture that must be used. Use -1 if you do not want to use a texture. If you want to rotate or scale the model you can use the transformation routines described before.I weź mi nie wal takich tekstów jak sam nie wiesz co tam trzeba wpisać :devil: Tłumacząc na polski : d3d_model_draw(model_o_wartosci_index,pozycja_x,pozycja_y,pozycja_z,tekstura) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyhu1111 Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Heh ty myślisz że ja nie wiem . :D to ty piszeż głupoty . :angry: twożysz kropke w 3d i myślisz że ci ją game maker pokarze. źle !! dostajesz Pałe!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Co ? Udowodnij. Ja tworze model zapisuje i ładuje do GM-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Prosze mi powiedzieć w jakim profesjonalnym programie moge zrobic model i wrzucić go do GM6.1 . I prosze tutaj o konkretną odpowiedz, a nie jakieś głupie spory z krzychem tysiąc sto jedenascie <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Czerwca 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Gnysek@ Przecież moge go zapisać pod wybraną nazwą i rozszeżeniem. <{POST_SNAPBACK}> no to spróbuj zapisac jako mp3, albo wczytać mp-trójkę. Ciekwe co ci wyjdzie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2005 Ok, Bigshark coś znalazł ale chyba nie da linka na forum <_< Więc ja dodaje : Konwerter modeli dla GMa [LINK] Mały problem bo nie wiem jak narzucić tekstury, pewnie trzeba to zrobić w programie graficznym (3D). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 No właśnie ,mam z tym problem , zrobiłem sobie własmny model i chce dać go do gma , no to przekonwertowałem na format i3d no i proboje go wstawic do gma w tym przykladzie loader. Daje więc w create createmesh = loadMesh("mojmodel.i3d") włączam i...... NIC . Modelu nie ma !! co jest nie tak?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 25 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2005 hmmm,może tak: createmesh = loadMesh("./mojmodel.i3d") ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się