Skocz do zawartości

Show_menu


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę aby po kliknięciu na bohatera lewym klawiszem myszy pojawiało się menu z komendy:

GML
show_menu();

Oraz aby sprawdzano, czy obiekt znajduje się w ekwipunku bohatera. Jesli tak to opcja w menu wyswietli nazwe tego obiektu. Jesli nie menu bedzie puste. Da się zrobić?

GML
var text,menu;

if o_runa_leczenia.inEq = 1; //jesli jest w eq

{

text = 'Runa Uzdrowienia';

}

menu = show_menu(text+'|-|Anuluj',-1);

 

if menu = 0

{

if o_runa_leczenia.inEq = 1; //jesli jest w eq

{

global.hlt+=random(50);

}

}

else

{

}

 

Po kliknięciu na ten obiekt w menu bohaterowi doda się hp:

GML
global.hlt+=random(50);

Podaje kod.. Coś tu na pewno jest źle.. Mam problem czasami z wpisaniem tego co chcę.. :huh:

 

Kto pomoże pierwszy dostanie 10 albo 11 na fotce.pl !!! :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( Zamiast [ code ] używaj [ gml ] dla poprawienia przejrzystości ;) )

1. Poszukaj w FAQ

2. Poszukaj na forum na 100% jest bo sam napisałem o tym menu.

3. Poszukaj na stronie

 

Jak któraś z tych metod nie zadziała... to zacznij jeszcze raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.. Chciałbym skomentować to tak:

Mój problem dotyczy konkretnego zjawiska, a one nie są opisywane w helpie. Pisze tam tylko ogólnie jak robi się menu windowsowe..

 

W szukanych tematach też tego nie znalazłem. Dlatego napisałem ten.. I liczę na pomoc.. Jeśli podałem mało informacji - zapytaj.

 

Dziękuję za uwagę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz w show_menu('menu1|menu2... to zakoścz znakiem ' i daj po tym zmienną przechowującą czy jest item. I zmienną tekstowo z napisem nazwy tego itema.

Create:

GML
jest=false

napis=' '

w step:

GML
if (global.item=item1)

jest=true

else

jest=false

if jest=false

{

napis=''

}

else

{

napis=item1.object_name

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie działa..

 

Oto kod itema:

CREATE

GML
/* Główne */

 

ID = id; // ID itema

inEq = 0; // czy jest w eq

inInv = 0; // czy jest w inv

name = 'Runa leczenia'; // nazwa itema

napis=' ';

 

Kod postaci, na ktora klikamy zeby sie pojawilo menu na niej:

Left Pressed

GML
show_menu(o_runa_leczenia.napis,inEq );

if o_runa_leczenia.inEq=1

{

o_runa_leczenia.napis='Uzdrowienie';

}

else if o_runa_leczenia.inEq=0

{

o_runa_leczenia.napis='';

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tutaj jest jakaś różnica??

 

GML
if o_runa.InEq==1

a

GML
if o_runa.InEq=1

 

 

Czy mam zrobić dwa warunki if?

Gdy jest i gdy nie ma?

 

W ten sposób:

GML
if o_runa.InEq==1show_menu('runa leczenia', cośtamcośtam);

Ale to wydaje się być bez sensu.. xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to co wyżej umiem. Ale jak zrobić żeby po zdobyciu danego przedmiotu dodawało się coś do menu? A jak go nie będzie w eq to żeby się odejmowało? Bo jakoś nie potrafie sobie tego wyobrazić.. Pomożecie?:P

Przykładowo:

GML
var menu_string, menu;

menu_string='';

if o_runa_ognia.InEq=1

{menu_string+='rzuc ogien'

if o_benzyna.InEq=1 then menu_string+='||rzuc kotail molotowa'

if o_podwojna_rozdzka.InEq=1 then menu_string+='||rzuc podwojny ogien'};

menu_string+='||Anuluj';

menu=show_menu(menu_string,-1);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...