Paqoo Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Chcę aby po kliknięciu na bohatera lewym klawiszem myszy pojawiało się menu z komendy: GML show_menu(); Oraz aby sprawdzano, czy obiekt znajduje się w ekwipunku bohatera. Jesli tak to opcja w menu wyswietli nazwe tego obiektu. Jesli nie menu bedzie puste. Da się zrobić? GML var text,menu; if o_runa_leczenia.inEq = 1; //jesli jest w eq { text = 'Runa Uzdrowienia'; } menu = show_menu(text+'|-|Anuluj',-1); if menu = 0 { if o_runa_leczenia.inEq = 1; //jesli jest w eq { global.hlt+=random(50); } } else { } Po kliknięciu na ten obiekt w menu bohaterowi doda się hp: GML global.hlt+=random(50); Podaje kod.. Coś tu na pewno jest źle.. Mam problem czasami z wpisaniem tego co chcę.. :huh: Kto pomoże pierwszy dostanie 10 albo 11 na fotce.pl !!! :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 ( Zamiast [ code ] używaj [ gml ] dla poprawienia przejrzystości ;) ) 1. Poszukaj w FAQ 2. Poszukaj na forum na 100% jest bo sam napisałem o tym menu. 3. Poszukaj na stronie Jak któraś z tych metod nie zadziała... to zacznij jeszcze raz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 No cóż.. Chciałbym skomentować to tak: Mój problem dotyczy konkretnego zjawiska, a one nie są opisywane w helpie. Pisze tam tylko ogólnie jak robi się menu windowsowe.. W szukanych tematach też tego nie znalazłem. Dlatego napisałem ten.. I liczę na pomoc.. Jeśli podałem mało informacji - zapytaj. Dziękuję za uwagę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Jak masz w show_menu('menu1|menu2... to zakoścz znakiem ' i daj po tym zmienną przechowującą czy jest item. I zmienną tekstowo z napisem nazwy tego itema. Create: GML jest=false napis=' ' w step: GML if (global.item=item1) jest=true else jest=false if jest=false { napis='' } else { napis=item1.object_name } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Jednak nie działa.. Oto kod itema: CREATE GML /* Główne */ ID = id; // ID itema inEq = 0; // czy jest w eq inInv = 0; // czy jest w inv name = 'Runa leczenia'; // nazwa itema napis=' '; Kod postaci, na ktora klikamy zeby sie pojawilo menu na niej: Left Pressed GML show_menu(o_runa_leczenia.napis,inEq ); if o_runa_leczenia.inEq=1 { o_runa_leczenia.napis='Uzdrowienie'; } else if o_runa_leczenia.inEq=0 { o_runa_leczenia.napis=''; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Niestety musze zrobić double posta, bo chcę odświeżyć temat. Kombinowałem sporo i po prostu nie wiem. Wydaje się to proste, a takie nie jest.. :( Proszę pomóżcie mi! Kumple czekają na runy w grze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 GML if o_runa.InEq==1 show_menu('runa leczenia', cośtamcośtam); Nie działa? :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Czy tutaj jest jakaś różnica?? GML if o_runa.InEq==1 a GML if o_runa.InEq=1 Czy mam zrobić dwa warunki if? Gdy jest i gdy nie ma? W ten sposób: GML if o_runa.InEq==1show_menu('runa leczenia', cośtamcośtam); Ale to wydaje się być bez sensu.. xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 między inEq==1 a inEq=1 w GMie nie ma różnicy - ale tak jest dla mnie czytelniej ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Czy problem przerasta GM Clan?? Dostanę odpowiedź?? Proszę... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Już to co wyżej umiem. Ale jak zrobić żeby po zdobyciu danego przedmiotu dodawało się coś do menu? A jak go nie będzie w eq to żeby się odejmowało? Bo jakoś nie potrafie sobie tego wyobrazić.. Pomożecie?:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Już to co wyżej umiem. Ale jak zrobić żeby po zdobyciu danego przedmiotu dodawało się coś do menu? A jak go nie będzie w eq to żeby się odejmowało? Bo jakoś nie potrafie sobie tego wyobrazić.. Pomożecie?:P Przykładowo: GML var menu_string, menu; menu_string=''; if o_runa_ognia.InEq=1 {menu_string+='rzuc ogien' if o_benzyna.InEq=1 then menu_string+='||rzuc kotail molotowa' if o_podwojna_rozdzka.InEq=1 then menu_string+='||rzuc podwojny ogien'}; menu_string+='||Anuluj'; menu=show_menu(menu_string,-1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Proponuję użyć slotów na interface zamiast takiego menu :) PS 2 double posty w jednym temacie??? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 31 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Musiałem.. Nie chciałem zakładać nowego tematu. RaistlinBlackRobe podał fajny sposób. Rozumiem kod i chyba wykorzystam. TeoTN co to za sloty..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 np. 10 obiektów/slotów na itemy :D (prostokąciki takie, nie mów, że nie wiesz o czym mowa...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się