Shockah Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Tytuł: RPG Engine Opis: Jest to napisany przeze mnie silnik do tworzenia gier cRPG w Game Makerze. Spis rzeczy, które już są w silniku: -nasze HP, MP, stamina (o tym dalej), liczba doświadczenia, poziom -stamina, wpływa na prędkość ruchu bohatera, częstotliwość uderzeń bronią, gdy spada do 0 gracz mdleje -ekwipunek z miejscem na 20 przedmiotów i jego podział na 4 typy uzbrojenia: broń, tarcza, hełm, pancerz -zakładki z różnymi statystykami na panelu -jedzenie oprócz dodawania HP dodaje też staminę -efekt dnia i nocy, pokazywanie daty i godziny w grze -bohater może iść spać do łóżka (stań przy nim i naciśnij Enter), podczas snu stamina ładuje się na maksa, HP i MP o połowę maksymalnych ilości -umiejętności związane z różnymi czynnościami (ścinanie drzew, alchemia, itp.) -umiejętności związane z walką (miecze, topory, obuchowe, łuki, magia) -umiejętności podstawowe: żywotność, siła, zręczność, magia, witalność, inteligencja, szybkość -potwory i różne statystyki przedmiotów -rosnące w różnych miejscach zioła, które po zebraniu można będzie przerobić na stole alchemicznym w mikstury Spis rzeczy, które mają się pojawić w silniku: -będzie można mieć własny dom, a w nim będzie można wymieniać meble (np. lepsze łóżko będzie dawać więcej HP i MP) -umiejętności podstawowe: żywotność, siła, zręczność, magia, witalność, inteligencja, szybkość -możliwość jazdy na koniu lub lotu na smoku -łowienie ryb i pływanie -hodowanie własnych roślin -system rozmowy z NPCami jak w Gothicu 2 (lista z której się wybiera, co się chce powiedzieć) -walka z kolejnymi coraz trudniejszymi NPCami na arenie -system questów -minimapa Spis rzeczy, które są planowane na następne demko: -łowienie ryb i pływanie -system rozmowy z NPCami jak w Gothicu 2 (lista z której się wybiera, co się chce powiedzieć) -umiejętności podstawowe: żywotność, siła, zręczność, magia, witalność, inteligencja, szybkość - zrobione -łuki - zrobione -magia - zrobione Spis błędów i poprawek: Poprzednie demka (razem z obecnym): -po założeniu np. miecza próba założenia innego miecza kończy się zniknięciem przedmiotu - naprawione -poprawka - zmieniona ilość viewów z 3 do 1, co spowodowało przyspieszenie gry (po otwarciu zakładki z ekwipunkiem miałem 15/30 FPS) -godzina nie mogła być większa od 9:59 - naprawione Następne demko: -czasami gdy chcemy się poruszyć, to postać nie chce się zatrzymać i przechodzi przez wszystkie obiekty - naprawione -"klonowanie się" przedmiotów przy próbie ich wyrzucenia - naprawione Sterowanie: -chodzenie: WSAD lub strzałki -w ekwipunku: LPM - założenie, użycie; Shift+LPM - opis przedmiotu; PPM - ściągnięcie, wyrzucenie -Enter: ---przy łóżku: postać idzie spać ---przy drzewie: próba ścięcia drzewa - jeśli drzewo nie będzie ścięte, to próbuj jeszcze raz -na przedmiocie: LPM - wzięcie; Shift+LPM - opis przedmiotu -przy stole alchemicznym: LPM na ziołach w ekwipunku - próba sporządzenia z nich mikstury -LPM na drewnie w ekwipunku - próba rozpalenia ognia Czary: (jak masz pomysł na jakiś czar, to pisz w temacie) Ogień: Kula ognia - zakłada się ją jak normalną broń Inferno - tworzy ognistą tarczę wokół gracza, która rani pobliskich przeciwników Biała magia: Leczenie - wiadomka Natura: Tworzenie ziół - wokół gracza wyrastają zioła Czarna magia: Tarcza ciemności - tworzy tarczę ciemności wokół gracza, która rani pobliskich przeciwników Nekromancja - tworzy z kości zabitego przeciwnika potwora, który pomaga nam Inne aury: Spowolnienie - spowalnia okolicznych przeciwników Przewidywana data wydania kolejnego demka: nie ustalone Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane. Download: tutaj Rozmiar pliku: 1,04 MB Autorzy: Programowanie: ja i skrypt ruchu potworka - David Dark Fabuła: - Grafika: ja, kilka z Tibii, robal z mojego zbioru grafik, korona drzewa - copoconaco i grafika trawy z linku z tutoriala "FPS" Muzyka: - Screeny: Demo 1: http://www.gmclan.org/up2763_5_demo1_screen1.html http://www.gmclan.org/up2763_5_demo1_screen2.html Demo 2: http://www.gmclan.org/up2763_5_demo2_screen1.html http://www.gmclan.org/up2763_5_demo2_screen2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 fajne ale mało tego :D i mam buga : jak masz np. miecz w ekwipunku to wyrzucasz go na ziemię prawym a "zakładasz" lewym. z tym, że jak mam np. 3 takie same miecze to jak jeden jest już założony to drugi po kliknięciu lewym się usuwa ( całkowicie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Dobra, w następnym demku będzie to usunięte (a będzie ono pewnie najwcześniej za jakiś tydzień). Błąd naprawiony! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Widać że zainspirowałeś sie grą david draka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly158 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Ja dopiero pobieram - jak pogram dam ocene... EDIT: Pobrałem, zobaczyłem... ogólnie nie jest źle, ale zrób coś z tym wychodzeniem poza plansze i ja osobiście to jestem przyzwyczajony do sterowania myszką w grach typu RPG i tego trochę mi tu brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Stycznia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Jak wyjdziesz poza arenę, to już nie wrócisz... poza tym, takie sobie, na razie mało pokazałeś. Widzę, że ostatnio moda na RPG, pobawiłbym się z wami, ale muszę najpierw zrobić stronę internetową - ale potem, jRPGM na pewno doczeka się jakichś udoskonaleń i nowych wersji :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Widać że zainspirowałeś sie grą david draka Raczej też silnikiem, tylko, że on robi też z tego grę. I myślę, że ten silnik będzie trochę inny od jego. Jak wyjdziesz poza arenę, to już nie wrócisz... poza tym, takie sobie, na razie mało pokazałeś. Widzę, że ostatnio moda na RPG, pobawiłbym się z wami, ale muszę najpierw zrobić stronę internetową - ale potem, jRPGM na pewno doczeka się jakichś udoskonaleń i nowych wersji :P No w sumie to nie ma znaczenia czy się da wrócić czy nie, to w końcu silnik, będzie można obwarować sobie planszę, albo zrobić przechodzenie do innego rooma (tzn. pewnie ja to zrobię :P ). Ja dopiero pobieram - jak pogram dam ocene... EDIT: Pobrałem, zobaczyłem... ogólnie nie jest źle, ale zrób coś z tym wychodzeniem poza plansze i ja osobiście to jestem przyzwyczajony do sterowania myszką w grach typu RPG i tego trochę mi tu brakuje. Dobra, będzie sterowanie myszką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 oo i jak zapowiadales tak zrobiles :] Pierwsze demko mi sie podoba, lepsze niz pierwsze demko jakie ja wydalem z miniRPG ;) Nastepne demka beda ciekawe dzieki temu co zapowiedziales, tylko zlapac dobrego grafika i mamy nastepny dobry RPG na koncie GMclanu ;) Aha nie widze nigdzie zapowiedzi potworkow? kiedy bedzie mozna walczyc? :P Czekam na wiecej informacji, a temat bede sledzil ;) Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Kurde xd pracuje nad czymś identycznym xD od paru dni xd Ale ja chyba dam open source :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Aha nie widze nigdzie zapowiedzi potworkow? kiedy bedzie mozna walczyc? :P Narazie robię inne rzeczy, ale staram się, żeby w tym demku były już potworki :) Coś mi się znowu spiepszyło i gdy już się mają ruszyć to gra się wyłącza... Ale raczej się uda to naprawić :) Kurde xd pracuje nad czymś identycznym xD od paru dni xd Ale ja chyba dam open source :P Ja też dam Open Source, ale na tej zasadzie, co David Dark. Skończę, to dam. Chyba że zmienię plany i np. przy dawaniu demka będę dawał kod źródłowy z demka poprzedniego :] Pierwsze demko mi sie podoba, lepsze niz pierwsze demko jakie ja wydalem z miniRPG ;) A miałbyś może jeszcze to demko? Bo go nigdy w życiu nie widziałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 ta mam wszystkie wersje jakiekolwiek zrobilem od 0.1(ktorej nie wydalem ofc) gdzie grafika jeszcze jest z TibiaME :jezor: Pierwsze demko jakie wydalem wygladalo tak: check it Pierwsza wersja ktora sie do czegokolwiek nadawala :jezor: Tylko pare przedmiotow, potworki, staty, inventory + skrzynka, a battle system jest pewnie zbugowany bo w pozniejszych wersjach go poprawialem :) Najgorzej jest zrobic poruszanie potorkow, atak i battle system jakby co to daj znac, dam ci troche mojego prymitywnego kodu :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Battle system jakiś napisałem. A z chodzeniem jeszcze spróbuję, narazie zająłem się grą w RuneScape :] Gram 3 dni i mnie strasznie wciągnęło :) A grę znam od bodajże 2 lat. EDIT: musiałem resetować kompa ze względu na to demko, tak mi cholernie muliło kompa, że się klawiatura i myszka zacięły :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 to moje demko? :huh: u mnie chodzi normalnie, ale i tak duzo nie straciles :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Nowe demko! Czytać pierwszy post. PS: Szybki jestem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsukuru Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Nom, daje 4/5 bo sie starasz ...^^ Ale musisz dopracować (chyba sam o tym wiesz) :P :bye1: Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Fajne nawet , tylko jest blad :P Jak wezmiesz przedmiot , i klikasz na nim prawym , to zamiast sie usuwac z inventory to on sie tworzy tyle razy ile klikniesz pod bohaterem I drugie , nie wiem ocb :D , jak za bardzo pojde w prawo to moja postacie nagle bez zatrzymania idzie i idzie w to prawo :P Ale ogolem nawet fajne :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 no ja jestem zaskoczony ze udalo Ci sie zrobic tak duzo :thumbsup: 5/5 uwage mam tylko jedna: - obiektowi ktory tworzy potworki najlepiej dac zmienna ktora przechowuje id potworka i sprawdza czy on dalej zyje. Zapobiega to wyleganiu sie potworkow w nieskonczonosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 uwage mam tylko jedna: - obiektowi ktory tworzy potworki najlepiej dac zmienna ktora przechowuje id potworka i sprawdza czy on dalej zyje. Zapobiega to wyleganiu sie potworkow w nieskonczonosc. Ale one się nie wylęgają w nieskończoność. Gdy potworek stoi w miejscu spawnu, to wtedy kolejne się nie tworzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Ale one się nie wylęgają w nieskończoność. Gdy potworek stoi w miejscu spawnu, to wtedy kolejne się nie tworzą. No to ja wiem, myslalem poprostu ze miales w zamysle zrobic spawn ktory tworzy tylko jednego potworka naraz. Przynajmniej ja tak mam :P Takie tworzenie potworkow nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem poniewaz gracz moze sobie latwo 'produkowac' exp. Wystarczy, ze bedzie stal blisko spawnu albo biegal w jego okolicy, w ten sposob bede sciagal na siebie potworki z kratki gdzie jest spawn i szybko narobi sie ich dosc duzo. Mozna stac w jednym miejscu i szybko expic. Ja mam ustawione, ze spawn tworzy potworka i trzeba tego potworka zabic aby pokazal sie nastepny no i jeszcze jest odpowiedni alarm aby potworki nie tworzyly sie zbyt szybko. Radzilbym Ci przynajmniej zrobic tak ze spawn nie stworzy potworka jesli jest jakis inny potwor w odleglosci 3-5 kratek, powinno to zapobiec takiemu szybkiemu nagromadzaniu sie potworkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Dobra, zablokuje do 1 potworka z 1 spawna :) Tylko nie wiem jak do cholery rozwiązać ten problem z zacinaniem się postaci (nie chce się zatrzymać i do tego przechodzi nawet przez Solidy)... Przeglądałem cały kod i nie powinno być błędu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 przechodzi przez solidy? ja odznaczam we wszystkich spritach precise collision checking i zaznaczam bounding box - full image. Potem tylko dajesz obiektom solid i wszystko gra :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 przechodzi przez solidy? ja odznaczam we wszystkich spritach precise collision checking i zaznaczam bounding box - full image. Potem tylko dajesz obiektom solid i wszystko gra :) Ale on się całkiem zacina, tzn. nagle nie chce zahamować gdy jest równo na kratce 32x32 i idzie dalej jakieś 10 kratek (po drodze przechodzi przez solidy), a potem staje. EDIT: Chyba że to wina mojego nieprecyzyjnego policzenia prędkości według staminy (tzn. im mniej staminy tym wolniej chodzi), może coś popiepszyłem z którąś liczbą... EDIT 2: Nie, to nie to, 32 dzieli mi się przez każdą z tych liczb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Mozesz wykorzystac przyklad chodzenia Pitera6 z przykladu 'chodzenie ala tibia'. Sam z niego korzystam i nie ma zadnych problemow :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Też o tym myślałem, ale na razie zostawię ten błąd w spokoju :] EDIT: A jednak użyłem teraz chodzenia z tego przykładu, ale przerobiłem, żeby z różnymi prędkościami chodził gracz :P EDIT 2: Jeśli ktoś chce wiedzieć jak idą prace nad kolejnym demkiem, to niech regularnie zagląda do 1 posta w tym temacie :P EDIT 3: Jeśli ktoś chce pomóc w tworzeniu tego silnika, to niech pisze do mnie na PW lub GG. Przydadzą się szczególnie testerzy i graficy (niekoniecznie po kilku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się