Skocz do zawartości

Zablokowane Przykład ekwipunku


Rekomendowane odpowiedzi

Wykorzystaj przyklad Yody, na razie najlepszy z tych dawanych tutaj, ale nie najlepszy ogolem, bo sporo daloby sie zmienic/dodac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<dumny> :D

 

@up: Musisz przy tworzeniu itema zdefiniować jego sprite_index na swój sprite ;p - itemy są tworzone w obj_Control, przy pomocy skryptu item_create(...) :)

 

 

:bye1: Dobra a jak zrobić żeby ekwipunek pojawiał się jak naciśnie się np.Tab ?? Wiem że to głupie pytanie ale jestem początkujący więc proszę o pomoc :jezor:

I jeszcze jedno: jakma dodać więcej tych 'szarych kratek' (miejsc na ekwipunek)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przyklad Yody chce zrobic rooma w ktorym postac bedzie zbierac rozne przedmioty a ekwipunek bedzie sie pojawial gdz nacisnie sie np TAB . Jak zrobic aby gdy bochater zbierze jakis przedmiot byl on w ekwipunku ??

Probowalem robic pojawianie sie ekwipunku ale pojawia sie jakis blad :angry:

 

Sory ze nie pisze zmiekczen ale cos mi sie z klawiatura stalo <_< Mam nadzieje ze nie dostane warna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa.. juz wiem thanx :)

 

I jeszcze jeden problem zrobilem rooma z ekwipunkiem i z bohaterem chce zrobic jesli kliknie sie myszka na jakis przedmiot wskakuje on do ekwipunku wlaczam gre klikam i na jakis item wyskakuje error :

Unknow variable posY :crying: HELP !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat w nadziei że ktoś mi odpowie. Jeszcze raz opisze mój problem. zrobiłem 2 roomy w 1 postać która se chodzi w 2 ekwipunek. Dałem do roomu z postacią obj_control a reszte do ekwipunku. Dałem postaci kolizjon z inwentorami i cod ten co był w left pressed. Włączam gre. na początku jest dobrze ale jak postać dojdzie do itema pokazuje sie error :

 

Unknow variable posY

 

Yoda mówił żeby ją zadeklarować więc to zrobiłem włączam gre i na początku pokazuje sie :

 

y = objInventory.posY[j] ;

Variable name expected.

 

Pomocy co mam zrobić ??:(

Proszę o odpowiedź :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

David Dark możesz mi wyjaśnić lub dać jakiś przykład obiaśniający jak zrobić pojawianie sie ekwipunku tzn. chce żeby w jednym roomie chodziła se postać i jeśli ma kolizje z jakimś przedmiotem ten wskakuje do ekwipunku i jeśli naciśnie sie jakiś klawisz przeskakuje sie do roomu z ekwipunkiem i tam są te zebrane już przedmioty (to chyba oczywiste no nie?)

Próbowałem to zrobić ale nie mogę bo wyskakują mi jakieś błędy ...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dal mnei to najprostszy sposob :

 

po 1. musisz miec zaznaczone , tak jak w tibi gdzie masz miejsce na zbroje, lub strzaly.

 

a teraz: robisz w postaci e evencie -> collision, badz w kodzie jak wolisz, i wtedy zmeinia ci sie np. z tego miejsce na zbroje , robisz change instance , na ta zbroje... i wtedy np. zrob przy kliknieciu altem przejscie do roomu z ekwipunkiem,czyli np. key press -> alt ,go to nextr room, badz jak wolisz tam jest ze mozesz wybrac od jakiego roomu chcesz (taka strzalka do gory z kwadratem)...

 

Cala filozofia ...

 

Troche banalne , ale uda sie <raczej> :P :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu musisz wyciagnac kod ktory wsadza item do plecaka z eventu klikniecia muszka i wsadzic go do eventu kolizji.

 

A co do tego wskakiwania do ekwpipunku to pewnie ci chodzi zeby tak jak w tibii byl obraz gracza i menu z ekwipunkiem z boku? to wszystko jest w jednym roomie ale musisz ustawic views a to inna bajka. Poczytaj faq lub dokumentacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...