Yoda Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ale jest potrzebny. Nie no... zaraz wyjdę z siebie i stanę obok - przecież ci mówię: po warunkach nie stawia się średników!!! Wywal ten średnik - tylko jego, tego średnika, o ';'!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 GML //odczyt folder="saves" roz=".sav" name=get_string("Podaj nazwę:","save"); if (file_exists(folder + "\" + name + roz)) { game_load(folder + "\" + name + roz); show_message("Gra zapisana!"); } else { show_message("Brak pliku!") } LOL, Wywaj tamtem i wklej ten xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ale jest potrzebny. Nie, nie jest potrzebny. Jest niepotrzebny. On nie może tam być. Jeśli tam zostanie, nie zadziała. Wywal go, bo to nie będzie działać. Ten średnik wszystko psuje. Sprawdziłem. Wywal go. Rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Przepraszam patrzyłem na inny zank. Działa thx Ale jeszcze coś bo chce zmienić wygląd message i mam kod: GML //zapis folder="saves" roz=".sav" name=get_string("Podaj nazwę:","save") message_alpha(0.6) message_background(bac_messtage) message_button(spr_button) message_size(250,100); game_save(folder + "\" + name + roz); show_message("Gra zapisana!") message_alpha(0.6) message_background(bac_messtage) message_button(spr_button) message_size(250,100); I pierwsze okno nie chce się zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 lol no skoro zmieniasz to wszystko po pobraniu stringa to sie nie dziw... wewal to na sam początek :g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Pierwsze znaczy get_string("Podaj nazwę:","save"), czy show_message("Gra zapisana!")? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 message_alpha(0.6) message_background(bac_messtage) message_button(spr_button) message_size(250,100); Btw po co wstawiasz to 2 razy? Oo Daj to raz na sam początek kodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Wielkie dzięki wszystkim !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Hej ludzie jak mam zapisać tą gre ?? Nic nie rozumiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Już wiem do czego to - To żeby pokierować do pliku Jakie pokierować do pliku? file_exists sprawdza, czy plik o podanej nazwie istnieje -_-...... Ale jest potrzebny. Pozwólcie, ze tego nie skomentuję.... nie można klnąć na forum xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Hej ludzie jak mam zapisać tą gre ?? Nic nie rozumiem . Jesli po przeczytaniu calego tego tematu i obejzeniu obrazkow nadal NIC nie rozumiesz, to korzystaj z standardowego F5(save)/F8(load) to bylo na pierwszej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Wstawiasz w Evencie jakiegos klawisza który ma zapisywać klocek z dyskietką, A w Evencie jakiegoś klawisza który ma odczytywać klocek z folderem i zrobione! xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 A można zrobić se rooma a w nim kilka miejsc na zapis, no i że sie wchodzi i można nazwać i zapisac stan gry a potem wejść do tego rooma i sobie wczytać gre?? :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sarutobi Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 A można zrobić se rooma a w nim kilka miejsc na zapis, no i że sie wchodzi i można nazwać i zapisac stan gry a potem wejść do tego rooma i sobie wczytać gre?? O tym non-stop tu jest mowa :/ GML nazwa=get_string("Podaj nazwę pliku zapisu;","") game_save("\" + nazwa + ".sejw"); Ot, prosty kodzik dla początkującego, bez fanfarów. Dajesz do eventów Collision dla bohatera z objektami kolizji. później: GML nazwa=get_string("Podaj nazwę pliku zapisu;","") game_load("\" + nazwa + ".sejw"); I np. do eventu Key press <L>, dla obiektu np. controller Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Dobra a wczytywanie?? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Dobra a wczytywanie?? <_< No przecież ci napisał. GML nazwa=get_string("Podaj nazwę pliku zapisu;","") game_load("\" + nazwa + ".sejw"); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 A po co mam dodawać ten cod w obiektach kolizji ?? Bez sensu <_< A nie można zrobić rooma i kilka miejsc na zapis i w którymś miejscu se zapisujesz i podajesz nazwę a potem wchodzisz w rooma i tam są te wszystkie zapisy no i sobie wczytujesz jak klikniesz na któryś ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 A czy ktos mowil, ze masz robic idealnie jak ci powiedza? Tu jest tylko napisane jak zrobic save i load. To jak to zrobisz juz nikogo nie obchodzi... A TeoTN powiedzial jak zrobic cos w stylu checkpointa save'ujacego gre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 <_< Dobra zrobiłem działa a chcę zrobić coś na zasadzie zapisywania i wczytywania jak w gothicu czy się da cuś takiego zrobić ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Nie każdy miał w życiu ochotę grać w Gothic'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Wyjaśnij, jakie jest to wczytywanie w Gothicu.... nie każdy w niego grał. Czy tam jest może 5 slotów, czy może np. lista save'ów....... skąd mamy wiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 raczej lista save'ów ;) mniej więcej wygląda to tak : --- --- --- --- --- --- --- --- --- i włazisz w któreś to i piszesz jak ma sie nazywać zapis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Połacz przykład menu z forum z przykładem zapisu ;-) slot 1 będzie zapisywał jako np. s1.sav itp. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Ehhh... Tylko jak on to połączy jak pewnie nie wie gdzie co i jak??? Takim to trzeba łopatologicznie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Co w tym ciężkiedo? Po prostu zamiast game_end() (tak chyba było w tym przykładzie..... zresztą nie pamiętam dokładnie xD ) dać kod, który mu podawano pomyżej z 10razy....... no to tak w sporym skrócie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 jak mam zrobić żeby przy wczytywaniu nie pisać drugi raz nazwy sava którego się pisało przy zapisywaniu ?? Chcę żeby w roomie została nazwa zapisu gry aby mniej więcej wyglądało to tak: ---------- Rozdział I --------- --------- Rozdział II --------- a gdy sie kliknie na np. Rozdział I gra się wczytuje nie wiem czy mnie rozumiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeoTN Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 użyć ini??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 użyć ini??? <_< Co to jest "ini" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 https://gmclan.org/index.php?wiki&wart=29 To. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się