zbysheck Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Chodzi mi o to żeby w każdym roomie wczytywało mi sprite'y z innego pliku [dajmy na to *.png]. Ale nie wiem nawet jak zrobić żeby wczytywało mi sprite'y a jednego pliku bez żadnych zmian. Help? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Ekhm że co? Chcesz na starcie każdego rooma wczytać innego sprita? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 no chodzi o to że chcę np zrobic tileset i żeby te same obiekty w różnych roomach miały inne sprite'y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Że jak? użyj sprite_index normalnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 ale jak zrobić żeby sprite wczytywał sie z pliku? żebym mógł podmienić plik nie mieszając w grze i sprite by sie zmienił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 GML if !(sprite_exists(sprite)) sprite = sprite_add (blablabla) sprite_index = sprite ? :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Yoda, powtarzam ci to setny raz, sprite_exists nie do tego służy :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 A do czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Nie wiem już czy nie jasnoio się wyrażam czy co. Spróbuję maksymalnie wytłumaczyć o co mi chodzi. Więęęęęc... Jest sobie platformówka. I jest obrazek *.png. Na obrazku widać trawę, chmurkę, krzaczek. W platformówce są dwa roomy: lato i zima. Krzaczki nie pasują do zimy więc robimy drugi obrazek na którymmamy odpowiednio: zmarzniętą trawę chmurkę i bałwanka narysowane w tych samych miejscach. Jak zrobić żeby program nie wczytywał obrazka chmurki z pliku exe, tylko z obrazka i przy zmianie rooma wczytywał sprite'y obiektów z innego obrazka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 @Misztrzunio: Przecież to sprawdza czy taki sprite istnieje A co do tematu wystarczy drawować wyznaczoną część ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 GML var plik; switch(room) { case runda1: plik='lato'; break; case runda2: plik='zima'; break; } krzak=sprite_add(plik+'.gif'); /* i w zmiennej krzak mamy swojego sprite'a jest to gif gdyż z tego co wiem nie idzie wczytywać PNG z kodu :/ pliki dla spritem z lata nazywac sie powinny lato.gif a dla zimy zima.gif , lub tak jak chcesz ale wtedy musisz tam zmienic te nazwy w kodzie, tyle */ A sprite_exists sprawdza czy istnieje sprite o podanym indexie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 LoL..... znajomość przykładów się kłania......... Masz na forum przykład wczytywania zasobów z dysku..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Ok umiem wczytać zasoby, sprawić że się pojawią w określonym miejscu, ale jak zrobić by zrobić z danego pliku sprite? Chodzi mi mniej więcej o taki efekt jak w Icy Towerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 GML nazwa_sprite=sprite_add('plik.gif'); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 A jesli w pliku jest kilka klatek? Np. całą animację biegu? Chcę po prostu mieć całą postać w jednym pliku, żeby było łatwiej edytować, a nie otwierać 20 okienek i w każdym poprawiac po pixelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 A może lepiej tak: GML //create, albo draw tego objectu do ktorego wczytujemy wybrany plik sprite_replace(nazwa_sprita,nazwa_pliku,gif,liczba klatek(chyba;p); sprite_get_precise(nazwa_sprita); sprite_get_transparent(nazwa_sprita); sprite_get_smooth(nazwa_sprita); sprite_get_preload(nazwa_sprita); sprite_get_xoffset(nazwa_sprita); sprite_get_yoffset(nazwasprita)); Niewiem czy dobry, ale sprawdź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 //create, albo draw Po co ma cały czas replacować sprite,raz wystarczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 W sumie myślałem żeby dać raczej *.png i tam wszystkie klatki rozrysowane, a nie animowane w gifie, no ale i tak chciałem zrobić grę w 256 kolorach więc chyba starczy. =] Spróbuję tak, ale jeśli ktoś ma inny pomysł na wczytywanie a pliku inaczej to czekam =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Jeśli chodzi o animacje to GIF - o co wam chdzi z tą stratą kolorów w GIF? Jeśli zapiszesz GIF obrazek jakimś porządnym programem typu GIMP - to kolory będą niemal bezstratne :P Ewentualnie bawić się w podzielenie sprita na kilka części w jednym obrazku - coś jak tilesety :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Jeśli chodzi o animacje to GIF - o co wam chdzi z tą stratą kolorów w GIF? Jeśli zapiszesz GIF obrazek jakimś porządnym programem typu GIMP - to kolory będą niemal bezstratne Poczytałbyś zanim coś napiszesz: Jednak format GIF potrafi zapisać jedynie piksel z dostępnej palety 256 kolorów. Źródło:http://pl.wikipedia.org/wiki/Gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 256 kolorów, ale te kolory mogą być zdaje się dowolne, czyli jeśli na obrazku nie masz więcej niż 255 kolorów, wtedy będzie bezstratne. Mogę się mylić :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Ewentualnie bawić się w podzielenie sprita na kilka części w jednym obrazku - coś jak tilesety :P Dokładnie o to mi chodzi, ale nie wiem jak to skombinować. A co do gifów - to nie chce mi się bawić GIMPem bo akurat do pixelartowych spraw wolę inne prostsze programy. GIMPa mam jak chcę komuś powiększyć nos =] EDIT no jak ja zapisuje to bierze standartwow z plaety 256, nie chce mi się szukać lepszych programów, ale jak mówiłem to nie problem, akurat przy tej grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Poczytałbyś zanim coś napiszesz: Nie skomentuję tego. Teorytycznie GIF na 256 kolorów, w praktyce jest bestratny -.- Co prawda Paint zapisuje GIF max 256 kolorów, no ale, znowu nawiąże go GIMP'a - zainstaluj se go i zapisz jakiś obrazek. Głowę oddaje, że będzie miał więcej niż 256. Zresztą - kazałes mi poczytać o GIF - a jakbyś sam poczytał bodajże trzecie zdanie to byś przeczytał "jednak istnieje hak na uzyskanie bezstratnych kolorów" (czy jakoś tak...) GIMPa mam jak chcę komuś powiększyć nos =] Nie każę ci rysować GIMPem, rysujesz se choćby w Paintcie, zapisujesz w Paintcie jako *.png, a GIMPa używasz, aby skompresować do GIF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 klocek podmieniający sprite z istniejącego na ten z folderu. Bless I :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 O świetnie. :D teraz tylko sobie zamienie na nie-klocek i robimyyyyyyy... =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Przecież ten kod co Ci podałem to gmlowa wersja tego klocka :) GML //create tego objectu do ktorego wczytujemy wybrany plik sprite_replace(nazwa_sprita,nazwa_pliku.gif,-1); sprite_get_precise(nazwa_sprita); sprite_get_transparent(nazwa_sprita); sprite_get_smooth(nazwa_sprita); sprite_get_preload(nazwa_sprita); sprite_get_xoffset(nazwa_sprita); sprite_get_yoffset(nazwasprita)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 ehehe... no tak... beginner jestem, najprostsze rzeczy przegapiam =D EDIT No ale może ktoś wie jak wczytywać poszczególne klatki do postaci z takiego tileseta? np. Mamy taki tileset i chcę zrobić chociaż dwa sprajty Stanie = idle1, idle2, idle3, idle2 Chodzenie = walk1, walk2, walk3, walk2 Pomysły? Prościej nie umiem wytłumaczyć xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Kodu nie mam, bo to z godzinka roboty :P (przynajmniej dla mnie...) Ale podam sugestie: 1. Niech sprity będą blisko siebie, czyli jedna animacja to klatki pod rząd, a nie wyrywkowo - jedna z początiku, druga z końca.... 2. Wszystkie klatki powinny mieć identyczne wielkości - nie że jakiś rotate jest większy niż reszta... 3. Odległości między klatkami powinny być takie same. Edit: Już wiem, dlaczego Grela ma pole" postów" :P Dajcxie mu a to warna, bo on nabiera naiwnych użytkowników, że ma niby wiele postów na koncie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbysheck Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Tyle wiem, to dałem przykładowo tylko. I kodu nie chcę całego tylko chociaż sugestię jak zrobić KOD bo z grafiką na razie sobie radzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 JHak jesteś taki uparty to spróbuję dać jakiś półprzykład xD Ale mam jeszcze jedno pytanie: co ci nie pasuje w GIF? Prostsze ze wzgledu na kod oraz na tworzenie grafiki rozwiązanie..... A może masz tylko Painta?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się