Skocz do zawartości

Się wyłącza zaraz


Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem se takie cuś w SDLu ażeby zmieniał sprity w zależności od kierunku ;P Niestety pochrzaniłem coś w kodzie i program wyłącza się zaraz po włączeniu xd Kodzik:

#include<SDL.h>

int main ( int argc, char *argv[] )
{
    SDL_Surface *screen, *temp, *spr_up, *spr_down, *spr_left, *spr_right, *back, *sprite;
    SDL_Rect rcMan, rcBack;
    SDL_Event event;
    Uint8 *keyState;
    
    int gameEnd, cWhite;
    
    SDL_Init ( SDL_INIT_VIDEO );
    
    screen = SDL_SetVideoMode ( 640, 480, 0, 0 );
  
    temp = SDL_LoadBMP ( "man_up.bmp" );
    spr_up = SDL_DisplayFormat ( temp );
    SDL_FreeSurface ( temp );
    
    temp = SDL_LoadBMP ( "man_down.bmp" );
    spr_down = SDL_DisplayFormat ( temp );
    SDL_FreeSurface ( temp );
    
    temp = SDL_LoadBMP ( "man_left.bmp" );
    spr_left = SDL_DisplayFormat ( temp );
    SDL_FreeSurface ( temp );
    
    temp = SDL_LoadBMP ( "man_right.bmp" );
    spr_right = SDL_DisplayFormat ( temp );
    SDL_FreeSurface ( temp );

    cWhite = SDL_MapRGB ( screen -> format, 255, 255, 255 );
    SDL_SetColorKey ( sprite, SDL_SRCCOLORKEY | SDL_RLEACCEL, cWhite );

    temp = SDL_LoadBMP ( "tlo.bmp" );
    back = SDL_DisplayFormat ( temp );
    SDL_FreeSurface ( temp );
    
    rcMan.x = 50;
    rcMan.y = 50;
    
    gameEnd = 0;
    
    while ( gameEnd = 0 )
    {
      if ( SDL_PollEvent ( &event ) ) 
      {
        switch ( event.type )
        {
        case SDL_QUIT: 
        gameEnd = 1;
        break;
        
        case SDL_KEYDOWN:
           switch ( event.key.keysym.sym ) 
           {
                  case SDLK_ESCAPE:
                  case SDLK_q:
                  gameEnd = 1;
                  break;
           }
      break;
      }
      }
    
    keyState = SDL_GetKeyState ( NULL );

    if ( keyState [SDLK_LEFT] ) 
    {
         rcMan.x -= 1;
         sprite = spr_left;
    }
    if ( keyState [SDLK_RIGHT] ) 
    {
         rcMan.x += 1;
         sprite = spr_right;
    }
    if ( keyState [SDLK_UP] ) 
    {
         rcMan.y -= 1;
         sprite = spr_up;
    }
    if ( keyState [SDLK_DOWN] ) 
    {
         rcMan.y += 1;
         sprite = spr_down;
    }
    
    for (int x = 0; x < 640 / 64; x++) 
    {
      for (int y = 0; y < 480 / 64; y++) 
      {
        rcBack.x = x * 64;
        rcBack.y = y * 64;
        SDL_BlitSurface ( back, NULL, screen, &rcBack );
      }
    }
    
    SDL_BlitSurface ( sprite, NULL, screen, &rcMan );

    SDL_UpdateRect ( screen, 0, 0, 0, 0 );
  }
  
  SDL_FreeSurface ( back );
  SDL_FreeSurface ( spr_up );
  SDL_FreeSurface ( spr_down );
  SDL_FreeSurface ( spr_left );
  SDL_FreeSurface ( spr_right );
  SDL_Quit ( );

  return 0;
}

 

:E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...