Tadzik Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 No i kolejny problem... Jak zrobić, żeby ekran przesuwał się za moim hero razem z interface? Tak poważnie to nie wiem jak zrobić by za moim hero przesuwał się ekran. I jak zrobić żeby ekran był widoczny tylko częściowo, a nie cały z zmniejszonymi spritami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 FAQ nie gryzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Jeśli rysujesz: GML draw_sprite( sInterface, -1, x, y ); To dodaj: GML draw_sprite( sInterface, -1, x + view_xview[view_current], y + view_yview[view_current] ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 1 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Oj nie za bardzo rozumiem... Jak mi się wydaje trzeba to dać w każdy obrazku który należy do interface. Tylko jaki event? I jak zrobić żeby kamera się przesuwała za moim hero? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 No raczej DRAW nie? :red_bandana: A żeby się kamera przesuwała to w Viewach ustaw 'object following' na objHero :U Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 1.W drawie: GML x = view_xview; y = view_yview; 2. A żeby się kamera przesuwała to w Viewach ustaw 'object following' na objHero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Zostaje sprawa ekranu. Bo jeśli ustawie rooma szerzej niż mój ekran np. 2 razy szerzej to bende widział sprity 2x mniejsze. Jak ustawić że jak zrobie ekran chociażby 9999 na 9999to żeby było widoczne na ekranie tylko tyle ile się da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Zostaje sprawa ekranu. Bo jeśli ustawie rooma szerzej niż mój ekran np. 2 razy szerzej to bende widział sprity 2x mniejsze. Jak ustawić że jak zrobie ekran chociażby 9999 na 9999to żeby było widoczne na ekranie tylko tyle ile się da? No przecież w roomie jest zakładka views. Tam ustawiasz object_following na herosa czy co tam. Dajesz enable use of view i visible when the room starts. Masz tam różne parametry, od których zależy wielkość wyświetlanego obrazu. Port on screen i view in room ustaw od 0 do odpowieniej wartości(x-w szerokości, y-h wysokości). Hbor i Vbor to obramowanie poziome i pionowe wokół bohatera(dystans do kranców po którym się przesuwa), Hsp i Vsp to prędkości poruszania obrazem(przy podążaniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 3 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Interface robie częściowo w drawie a częściowo obiektami. Taki ciemny jestem, że lepiej wytłumaczcie mi kroczek po kroczku, ok? :lol: Że kamerka podąża za obj_hero to już mam tylko że interface stoi w miejscu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Nie no chyba wszystko Ci już wytłumaczyli :/ w DRAW w obiekcie który rysuje interfejs ! GML draw_sprite( sInterface, -1, x + view_xview[view_current], y + view_yview[view_current] ); ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 A jeśli mam interface zrobiony wobiektami czyli ze majo sprity itp. to zadziala? :blink: Edit : sInterface kompilator uznaje za wartość! Mam robić wartość?? Z jaką wartością?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 A jeśli mam interface zrobiony wobiektami czyli ze majo sprity itp. to zadziala? :blink: Edit : sInterface kompilator uznaje za wartość! Mam robić wartość?? Z jaką wartością?? Przypisujesz pozycję obiektów(w drawie) do view_xview[0] i view_yview[0](czyli górnego lewego rogu) + odpowiednie wartości. np.: GML x=view_xview[0]+30; //30 piksli w prawo od lewego górnego rogu y=view_yview[0]+100 // i 100 w dol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Działa ,ale... :huh: Jak zrobić by sprite był widoczny?? :blink: Próbowałem z skryptem draw sprite ale sprite zostawał w miejscu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Działa ,ale... :huh: Jak zrobić by sprite był widoczny?? :blink: Próbowałem z skryptem draw sprite ale sprite zostawał w miejscu! W argumenty 3 i 4 musisz wpisać x i y. draw_sprite(spr_interface,0,x,y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Działa ,ale... :huh: Jak zrobić by sprite był widoczny?? :blink: Próbowałem z skryptem draw sprite ale sprite zostawał w miejscu! użyj: GML draw_sprite_ext Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Heh, wystarczyło do draw sprite dać realtive! :lol: Ale jeśli coś mam zrobione za pomocą kodu, jak mam to przesuwać?? draw_text(208,784,"Poziom "+string(global.level)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 GML draw_text(view_xview[0]+208,view_yview[0]+784,"Poziom "+string(global.level));Przecież o tym ciągle ci mówili... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się