Skocz do zawartości

Problem z ograniczeniem globalnych


Tadzik

Rekomendowane odpowiedzi

Dodaje też ,że mam 6 typów globalnych : żywność, drewno, kamień, żelazo, złoto, nestyryl (takie coś :P ).

Są one przypisane dla obiektu building_parent.

 

if mi nic nie dał bo jakoś za każdym razem odpalał i wyskakiwała wiadomość "Jesteś bankrutem!,, i gra się resetowała!

 

Teraz to wogule jest bo jak mam surowce na budowę to sie budynek nie buduje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób zmienną w create:

moze=true

gold=1000

wood=1000

kamien=1000

w global left button:

if moze=true

{

instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_domek)

}

else

if moze=false

{

//jakaś nie przydatna akcja

}

a w step:

if gold < 100

{

moze=false

}

if wood < 100

{

moze=false

}

if kamien < 100

{

moze=false

}

a w domku daj w create:

obj_create.gold-=100;

obj_create.wood-=100;

obj_create.kamien-=100;

tam gdzie jest obj_create daj nazwe objektu gdzie są ustawione surowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (żywność>="koszt" && drewno>="koszt" && kamień>="koszt" && żelazo>="koszt" && złoto>="koszt" && nestyryl>="koszt")

{

dom sie buduje, surowce sa zabierane czy co tam chcesz zeby sie działo;

}

 

poprawcie mnie jak palnąłem głupote...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rób tak jak piszę Yoda !

if (global.drewno >= 50 && global.kasa >= 30 )
{
//instance_creare...buduj domek...
global.drewno-=50
global.kasa-=30
}
else // gdy nie masz wystarczająco materiałów
{
show_message('nie stać Cię !!')
}

i nie oitrzebne są zabezpieczenia od Wisznu, ani farmazony od warcrawta

tylko nie możesz dać tego w step, bo cały czas będzie ci tworzył domki bądz pokazywał tą wiadomość... wstaw to w jakiś inny event np global_moue_left_presed czy jakoś tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omg, zrob sprita rozmiaru budynku

zrob obiekt z tym spritem

decydujac sie na budowe budynku obiekt ten pojawia sie na planszy i podaza za kursorem myszy

w momencie podjecia decyzji o postawieniu budynku w danym punkcie sprwadzamy kolizje obiektu z otoczeniem (czy nie stawiamy na skałach, rzekach czy czymkolwiek)

jesli niema kolizji obiekt zmienia sie w obiekt wlasciwego budynku i voila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...