Tadzik Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Chce puścić przykład strategi dla GM'a. No i problem polega na tym, że budynki można budować hulaj dusza, surowce skaczą do woli na minusie i nie ma żadnych konsekwencji! Proszę o pomoc!! bo jestem zablokowany w dalszych działaniach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 A co za problem użyć if'ów? Przykład: if global.zmienna==0 { global.zmienna=0; } else { global.zmienna-=ilosc lub global.zmienna+=ilosc } Trudne takie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Dodaje też ,że mam 6 typów globalnych : żywność, drewno, kamień, żelazo, złoto, nestyryl (takie coś :P ). Są one przypisane dla obiektu building_parent. if mi nic nie dał bo jakoś za każdym razem odpalał i wyskakiwała wiadomość "Jesteś bankrutem!,, i gra się resetowała! Teraz to wogule jest bo jak mam surowce na budowę to sie budynek nie buduje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 if global.drewno >= 40 { buduj budynek za 40 drewna global.drewno-=40 } I ty robisz strategię? O_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Do każdej zmiennej takie coś zrób i w tym obiekcie wstaw. Poprawka! if global.zmienna<=0 { global.zmienna=0; } else { global.zmienna-=ilosc lub global.zmienna+=ilosc } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warcrawt Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 zrób zmienną w create: moze=true gold=1000 wood=1000 kamien=1000 w global left button: if moze=true { instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_domek) } else if moze=false { //jakaś nie przydatna akcja } a w step: if gold < 100 { moze=false } if wood < 100 { moze=false } if kamien < 100 { moze=false } a w domku daj w create: obj_create.gold-=100; obj_create.wood-=100; obj_create.kamien-=100; tam gdzie jest obj_create daj nazwe objektu gdzie są ustawione surowce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 UWAGA: nie słuchajcie warcrawta !! Człowieku po co tak sobie komplikowac życie? -.- jak można to zrobić tak jak ja mówię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Jakaś nie przydatna akcja czyli return 0; xD w global left button?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 if (żywność>="koszt" && drewno>="koszt" && kamień>="koszt" && żelazo>="koszt" && złoto>="koszt" && nestyryl>="koszt") { dom sie buduje, surowce sa zabierane czy co tam chcesz zeby sie działo; } poprawcie mnie jak palnąłem głupote... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 rób tak jak piszę Yoda ! if (global.drewno >= 50 && global.kasa >= 30 ) { //instance_creare...buduj domek... global.drewno-=50 global.kasa-=30 } else // gdy nie masz wystarczająco materiałów { show_message('nie stać Cię !!') } i nie oitrzebne są zabezpieczenia od Wisznu, ani farmazony od warcrawta tylko nie możesz dać tego w step, bo cały czas będzie ci tworzył domki bądz pokazywał tą wiadomość... wstaw to w jakiś inny event np global_moue_left_presed czy jakoś tak ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 event np global_moue_left_presed czy jakoś tak smile2.gif Po prostu tam, gdzie budujesz domek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 żeby potem nie było, że budujemy domki w stepie i nagle mamy ponad 3k domków ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Ale jaki kod do create domku?? create_obj?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 instance_create(pozycjax,pozycjay,obiekt) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Ale czy gracz bendzie miał możliwość wybrania pozycji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 no.. w pozycjax wstaw miejsce gdzie ma się utworzyć... PS. możesz użyć get_integer.. przykładowo... _x=get_integer('pozycjax','') _y=get_integer('pozycjay','') instance_create(_x,_y,domek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzik Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Ale nie będzie zle jak zrobie tak : Obiekt będzie się robił gdzies na polu, a gracz będzie wybierał pozycje kursorami. żeby nie było, że gracz budynki wćiśnie na interface albo na szczyt góry! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 omg, zrob sprita rozmiaru budynku zrob obiekt z tym spritem decydujac sie na budowe budynku obiekt ten pojawia sie na planszy i podaza za kursorem myszy w momencie podjecia decyzji o postawieniu budynku w danym punkcie sprwadzamy kolizje obiektu z otoczeniem (czy nie stawiamy na skałach, rzekach czy czymkolwiek) jesli niema kolizji obiekt zmienia sie w obiekt wlasciwego budynku i voila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się