Aquares Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Tak jak w temacie > Jak zrobić efekt,który ...hmm,jak to wyjaśnić... że np.Hero zginie,ekran się z ciemni,potem się pojawia i zaczyna się od początku levela. Z góry thx :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 czarny prostokat + image_alpha + zmienna zginal + persident ;) pokombinuj z tym ;) aha jeszcze room_restart ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 trzeba operowac na jakiej zmiennej np. CREATE: alpha=1; DRAW: if ( hero dednal :P ) { if ( alpha > 0 ) { alpha-=0.1; } } if ( alpha ==0 ) { show_message('koniec gry') game_restart(); } draw_set_alpha(alpha); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(blabla); draw_set_alpha(1); powinno działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Grudnia 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 odpowiedź na samym dole, dam ci od razu sposób na przyciemnianie pomiędzy levelami: robisz dwa obiekty, obj_fade_off i obj_fade_on, oraz definiujesz zmienną global.roomnext=0; PIERWSZY - OBJ_FADE_ON: Create alpha=0; Step: if alpha<1 then alpha+=0.1 else instance_destroy(); //wolniej - zmień 0.1 na coś mniejszego, np. 0.05 draw: var vx,vy; vx=view_xview[0]; vy=view_yview[0]; draw_set_alpha(alpha); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(vx,vy,vx+640,vy+480,false); //jak okno ma inny rozmiar niż 640x480 - zmień dane on destroy: instance_create(0,0,obj_fade_on); room_goto(global.roomnext); DRUGI - OBJ_FADE_ON Zaznacz "persistent" Create alpha=1; Step: if alpha>0 then alpha-=0.1 else instance_destroy(); //wolniej - zmień 0.1 na coś mniejszego, np. 0.05 draw: var vx,vy; vx=view_xview[0]; vy=view_yview[0]; draw_set_alpha(alpha); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(vx,vy,vx+640,vy+480,false); //jak okno ma inny rozmiar niż 640x480 - zmień dane Teraz dodajesz skrypt room_fade(); global.roomnext=argument0; instance_create(0,0,obj_fade_off); i wywołujesz jako np.: room_fade(room2); ______ Jak zginie, po prostu robisz do powyższego kodu zamiast room_goto(xxx); room_restart(); i ustawiasz obj_fade_on gdzieś na planszy, aby zawsze na początku się tworzył - no nie wiem czy persistent zadziała w tym przypadku a nie che mi się szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się