arex44 Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Witam, chcialem zrobic cos takiego: moj objekt ma hspeed=5, kiedy dotknie drugiego objektu to chcialem zeby jego speed ktore mial zostalo zapamietane gdzies do pamieci podrecznej, ma zostac zatrzymany na kilka sekund, ale potem musi z powrotem dostac tej swojej predkosci. probowalem to zrobic w nastepujacy sposob: -> speed_podreczne=hspeed hspeed=0 Alarm[0]=10 <- w alarmie 0: -> objekt.hspeed=speed_podreczne <- No ale oczywiscie speed_podreczne zmienia sie na 0 bo to pozniejsze zatrzymanie to powoduje. Nie wiem jak z tego wybrnac. prosze o pomoc (zaznaczam jeszcze ze ta hspeed to przykladowa predkosc w danej chwili bo wlasnie jemu sie zmienia czesto predkosc) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Witam, chcialem zrobic cos takiego: moj objekt ma hspeed=5, kiedy dotknie drugiego objektu to chcialem zeby jego speed ktore mial zostalo zapamietane gdzies do pamieci podrecznej, ma zostac zatrzymany na kilka sekund, ale potem musi z powrotem dostac tej swojej predkosci. probowalem to zrobic w nastepujacy sposob: -> speed_podreczne=hspeed hspeed=0 Alarm[0]=10 <- w alarmie 0: -> objekt.hspeed=speed_podreczne <- No ale oczywiscie speed_podreczne zmienia sie na 0 bo to pozniejsze zatrzymanie to powoduje. Nie wiem jak z tego wybrnac. prosze o pomoc (zaznaczam jeszcze ze ta hspeed to przykladowa predkosc w danej chwili bo wlasnie jemu sie zmienia czesto predkosc) deklarujesz zmienną alarm0(jako false) i dajesz w kolizji: if alarm0 = false {speed_podreczne=hspeed; hspeed=0; alarm[0]=10; alarm0=true; W alarmie(0): hspeed=speed_podreczne; alarm0=false; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Po co to? Po pierwsze powiedzial, ze jego postac ma predkosc 5... Wiec nie widze problemu: Create: kolizja = false; Step: if kolizja = false { hspeed = 5; } if kolizja = true { hspeed = 0; } Kolizja z obiektem: alarm[0] = 3; Alarm 0: kolizja = true; alarm[1] = 10; //przykladowy czas... Alarm 1: kolizja = false; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Copperdragon Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Uhm... on powiedział, że jego postać ma na przykład prędkość 5. Gdyby chodziło tylko o tę prędkość, to by raczej nie było takiego problemu. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Listopada 2007 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 create: check=false; last_hspeed=0; hspeed=0; kolizja: if check=false { check=true; last_hspeed=hspeed; hspeed=0; alarm[0]=10; } alarm0: check=false; hspeed=last_hspeed; btw. można też prościej bez zmiennej check, dając if alarm[0]=-1 - bo tyle wynosi wyzerowany alarm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arex44 Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 dziala, dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się