GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Mam problem zrobiłem gre w której jest ruch kratkowy czyli przesuwa gracza o 16 pikseli (minigra xD) Dałem kolizje ze ścianą i gdy wchodze w ściane nie moge się już ruszać! Pomocy prosze!!! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 użyj place_free(x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 to jest kod??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 to jest funkcja sprawdzająca czy pozycja x,y jest wolna :P przed ruchem sprawdź pozycję jeśli jest wolna przesuń obiekt :P PS. Działy ci się pokręciły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 napisz gdzie jest ta funkcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 No wstaw se odpowiednie argumenty nie? A najlepiej zajrzyj do przykładu =:| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 W GM-ie :o place_free(x,y) @UP najlepiej zajrzyj do FAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 jakiego przykładu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 https://forum.gmclan.org/index.php?act=Sear...lite=place_free masz tu tego pełno :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Dużo mi to da <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=124 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 omg... w evencie keyboard_left: if (place_free(x-32,y))//sprawdza czy pozycja x-32 jest wolna { x-=32 } keyboard_right: if (place_free(x+32,y))//sprawdza czy pozycja x+32 jest wolna { x+=32 } keyboard_up: if (place_free(x,y+32))//sprawdza czy pozycja y+32 jest wolna { y+=32 } keyboard_down: if (place_free(x,y-32))//sprawdza czy pozycja y-32 jest wolna { y-=32 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Przeszukałem ten przykład i nic nie jestem dobry w szukaniu... A co do ciebie marku nie działa mi to :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 nie jestem dobry w szukaniu To nie dobrze - umiejętność szukania to podstawa! :o @down: zgadłeś! ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 ty yoda jesteś soda krytykujesz innych cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 https://gmclan.org/up1558_11_niespodzianki.html ;// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Po pierwsze moja gra nie jest platformówką jest zwidokiem od góry! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Ja p..dole masz zrobione poruszanie na boki usuń grawitację dorób na tej samej zasadzie w górę i w dół i masz z widokiem od góry /// nooobbb <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 nooby nie robią gier i przerobiłem ten kod to i tak mi idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 no właśnie ty tylko czekasz na gotowca... ruch trochę głową... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 ku##a wiesz to jest upierdliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 myślenie jest upierdliwe ? :o nie pogrążaj się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 nooby nie robią gier Więc co tu robisz? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Nie oto mi chodzi zostawmy to wracając do tematu proszę o konkrety bo nic mi nie działa ... Dałem kod z tego przykładu "move_contact_solid(270,4) vspeed = 0" ale gdy wchodze na ściane to mi tylko przyśpiesza i idzie mi w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 if((...)&&place_free(x,y)) { // Coden } I masz prawie gotowca tylko podałem gdzie musisz wstawić jakiś tam kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 :( wiesz dziwi mnie to że nie wiesz jaki kod dać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 http://pl.wikipedia.org/wiki/Newbie move contack nie używa się do gier typu 'widok z góry' if (keyboard_check(vk_left) and place_free(x-32,y)) { x-=32 } if (keyboard_check(vk_right) and place_free(x+32,y)) { x+=32 } if (keyboard_check(vk_up) and place_free(x,y-32)) { y-=32 } if (keyboard_check(vk_down) and place_free(x,y+32)) { x+=32 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 A włączyłeś ściance Solid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 ALE JA MAM TO !!!! switch (keyboard_key) { case vk_up: if entered { yy -= 32; entered = false; sprite_index=spr_up; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_down: if entered { yy += 32; entered = false; sprite_index=spr_down; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_left: if entered { xx -= 32; entered = false; sprite_index=spr_left; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; case vk_right: if entered { xx += 32; entered = false; sprite_index=spr_right; image_single=-1; image_speed=0.3; } break; } if place_free(xx,yy) { if mp_linear_step(xx,yy,4,false) { entered = true; if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right)) { image_single=0; image_speed=0; } } } else { xx = x; yy = y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 case vk_up: if entered && place_free(...) { yy -= 32; entered = false; sprite_index=spr_up; image_single=-1; image_speed=0.3; } ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się