Shockah Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Czy wie ktoś może co zrobić, żeby w grze używającej 39dll dało się coś robić na serwerze oprócz obsługiwania graczy? Chodzi mi oto, że robię grę na podstawie przykładu The Marbs Online i jest to strzelanka z widokiem z góry (coś w stylu Shot in the Dark, lecz tą grę robię na potrzeby kolegów) i chcę, żeby był taki obiekt, który tworzy co jakiś czas losowe bronie (nie może być to na kliencie, bo wtedy każdy by miał swoje bronie). Jak to zrobić na serwerze? Przyznam się, wykorzystałem w grze przykład Tymona i Dawidsa (Edytor Plansz). PS: Ale namieszałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 No tworzysz obiekt na serwerze i wysyłasz klientom położenie, a jak ktoś go zbierze to dajesz mu tą broń i wysyłasz wszystkim, że tą broń już ktoś zebrał :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Czy wie ktoś może co zrobić, żeby w grze używającej 39dll dało się coś robić na serwerze oprócz obsługiwania graczy? Chodzi mi oto, że robię grę na podstawie przykładu The Marbs Online i jest to strzelanka z widokiem z góry (coś w stylu Shot in the Dark, lecz tą grę robię na potrzeby kolegów) i chcę, żeby był taki obiekt, który tworzy co jakiś czas losowe bronie (nie może być to na kliencie, bo wtedy każdy by miał swoje bronie). Jak to zrobić na serwerze? Przyznam się, wykorzystałem w grze przykład Tymona i Dawidsa (Edytor Plansz). PS: Ale namieszałem :) losowe bronie: GAME START if !instance_exits(obj_bron1) choose(obj_bron2,obj_bron3) if !instance_exits(obj_bron2) choose(obj_bron1,obj_bron3) //itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 @up: rotfl :D lol ej kasa ty wiesz co to jest multiplayer? i 39dll? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike_p Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 @Kasa Oo Przeczytałbyś może jego posta zanim na niego odpowiesz co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Tak jak już powiedział mike_p :P A ściślej mówiąc musisz użyć funkcji: global.los = 3 // wiadomo chyba;x if (ceil(los)) { wylosowana_bron = "1"; writestring(wylosowana_bron); } else if (ceil(los)) { wylosowana_bron = "2"; writestring(wylosowana_bron); } else if (ceil(los)) { wylosowana_bron = "3"; writestring(wylosowana_bron); } w stepie w jakimś obiekcie i na servie w obiekcie np. przycisku "bron" w evencie left pressed: readstring(wylosowana_bron); if wylosowana_bron = "1" { // kod dodania na mapke itema 1 (nie chce mi sie pisac), moze potem w edicie, jak ci o to chodzilo... } else if wylosowana_bron = "2" { // kod dodania na mapke itema 2 } else if wylosowana_bron = "3" { // kod dodania na mapke itema 3 } Sory za błędy i pomyłki. ;F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 LOL po co to robić w stringu xD? Nie lepiej zwykłą zmienną: wylosowana_bron=random(3) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Też fakt. :P Ale oba powinny działać... XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 global.los = 3 if (ceil(los)) A tak btw czy dzięki temu nie będzie zawsze global.los=3 ? ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 A co to za różnica? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Myślałem że ma być global.los=round(random(3)) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 A co to za różnica? xD round - zwraca zaokrąglą wartość ceil - zwraca zaokrągloną wartość z nadmiarem poza tym chyba szybciej prześlę liczbę niż cały string ;P i chyba zapomniałeś o writeyte() ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 @up: zdarza się.... xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się